Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 181 till 240 av 320

Ämne: Jag mötte Lassie...

rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    "Häxan surtant" var på gigget i lördags!
    Yay! Jag är ett stort fan.

Jag har sålt faxpapper till björn borg.

Antiloop
    Antiloop är inte uppkopplad
    Antiloops avatar
    Veteran
    Tina Rosenberg höll spårvagnsdörrarna åt mig lägligt inför valet 2006. Ett finsk fenomen alltså.

Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    Mark Levengood höll upp dörren för mig och min barnvagn på T-Centralen för massa år sedan.
    ...med alla automatiska dörrar finns det färre tillfällen att visa omtanke...

gumse
    gumse är inte uppkopplad

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antiloop Visa inlägg
    Tina Rosenberg höll spårvagnsdörrarna åt mig lägligt inför valet 2006. Ett finsk fenomen alltså.
    Hon bad mig fara åt helvete 2008.

ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Jobbade med något tekniskt i samband med en inspelning på Polarstudion någon gång i mitten av 90-talet. Sällskapet i den andra studion hade just avslutat sin lunch, och jag skulle passa på att hämta en kopp kaffe. Just som jag klev in i köket stod en person och plockade upp alla smutsiga takeaway-aluminiumboxar ur soppåsen, för att sedan diska ur och stapla dessa elegant i en hög för återvinning.

Kanske inte så konstigt i sig men att se en popprinsessa, som dessutom är en riktig prinsessa, i sin ensamhet stå och fixa med detta fick åtminstone mig att haja till lite extra. Anni-Frid lever som hon lär.

NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Magnus Hedman köpte cykel igår på team sportia i Barkarby. Jag stod efter honom i kön och skulle köpa cykelslang. Det tog otroligt lång tid... Han funderade nog en kvart på vilken färg han skulle ha på cykelflaskan...
    Jävla fjolla! Han ska ju för helvete bara ut och cykla!!

lasselus avatar
    Redaktör
    Lill-Babs sa hej till mig igår...

outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av lasselu Visa inlägg
    Lill-Babs sa hej till mig igår...
    Ja, det vet vi redan. Hon postade redan i morse i "Jag mötte Lasselu"-tråden.

my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    Ja, det vet vi redan. Hon postade redan i morse i "Jag mötte Lasselu"-tråden.

lasselus avatar
    Redaktör
    Hehe...

Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Veteran
    Jag har sett Krister Linder naken

analogholic
    analogholic är inte uppkopplad
    analogholics avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ha, kom på en till....
    Club Park Lane i Götet någongång på 90-talet.
    Står o hänger i baren då jag plötsligt känner att nån tar mig på röfven med fast hand.
    Vänder mig om och där står Papa Dee med ett finurligt och något "lätt" drogat leende....
    Ööööh...WTF?
    Han minglar vidare utan att säga ett ord...
    Senast redigerat av analogholic den 2016-06-30 klockan 20:55.

Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Bengt Frithiofsson var inne på jobbet idag, han var mycket besviken på vår nuvarande utställning med nutida konstnärer och vill se "det riktiga måleriet, det med känsla, finesse och grace". Motade upp honom mot samlingarna med Svensk modernism och efter en timme var han tillbaka, flinandes som en nykär och tackade för det enorma måleriet och den underbara samlingen. Kul gubbe!

SteelberryWorker
    SteelberryWorker är inte uppkopplad
    SteelberryWorkers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av analogholic Visa inlägg
    Ha, kom på en till....
    Club Park Lane i Götet någongång på 90-talet.
    Står o hänger i baren då jag plötsligt känner att nån tar mig på röfven med fast hand.
    Vänder mig om och där står Papa Dee med ett finurligt och något "lätt" drogat leende....
    Ööööh...WTF?
    Han minglar vidare utan att säga ett ord...
    Bara att inse att någonstans där ute - går en person omkring med en exakt likadan röv som du. Världen är bra liten...

särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    Bengt Frithiofsson var inne på jobbet idag, han var mycket besviken på vår nuvarande utställning med nutida konstnärer och vill se "det riktiga måleriet, det med känsla, finesse och grace". Motade upp honom mot samlingarna med Svensk modernism och efter en timme var han tillbaka, flinandes som en nykär och tackade för det enorma måleriet och den underbara samlingen. Kul gubbe!
    Hehe skojigt!

analogholic
    analogholic är inte uppkopplad
    analogholics avatar
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    Bara att inse att någonstans där ute - går en person omkring med en exakt likadan röv som du. Världen är bra liten...
    Du menar att han tog fel på röfv? 😄

athens400
    athens400 är inte uppkopplad

Jag och några vänner kollade på Mora Träsk på Lundakarnevalen 2002 (tror jag). Efter spelningen ställer de sig för att kränga lite skivor och vi går fram för att prata med dem. En av mina vänner frågar på ett smådrygt vis om de inte har någon kantstött Greatest Hits-skiva han kan få billigare varpå Leif Walter svarar "Det här är ingen jävla gatumarknad i Ghana". Han fortsätter sen med "Men jag har Dolly Partons Greatest Tits som du kan få för en billig peng".

Proffsartister...

hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad

Vintage
    Apropå en annan tråd:

Jag träffade Anita och Televinken IRL (!) när jag var 5 år! Köpte en signerad EP om när de bakar pepparkakor!

valsolos avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    Magnus Hedman köpte cykel igår på team sportia i Barkarby. Jag stod efter honom i kön och skulle köpa cykelslang. Det tog otroligt lång tid... Han funderade nog en kvart på vilken färg han skulle ha på cykelflaskan...
    Jävla fjolla! Han ska ju för helvete bara ut och cykla!!
    Nääeh. Han njöt av att du stod bakom honom. Han var NON-starstruck

PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av analogoholic
    ....något år senare då keyboardgeniet Joe Zawinul från legendariska bandet Weather Report helt spontant bjuds in av farsan att käka middag efter han hade haft en clinic på Musikhögskolan i Gbg. Till min stora förvåning tackar han ja. Således dyker han upp i förorten dagen efter upplockad av farsan (att se denna giganternas gigant gå över parkeringsplatsen var helt jävla surrealistiskt). Var helt säker på att jag skulle få total tunghäfta och skita ner mig. Inget av detta besannades då han äntrade lägenheten med ett avväpnande smile och ett handslag som jag trodde bryta handen på mig. Han ursäktade sig genast med han tyvärr bara kunde stanna en timme då de skulle ha soundcheck senare på eftermiddagen inför konserten. "Yeah sure, we understand no problem". Visade sig att vi lagat hans favoriträtt, ungersk kycklinggulash! Inte nog med det, så hade vi stashat upp ordentligt med Deutches Bier och Slivowitz (plommonbrännvin från Balkan som vi visste att han älskar). Han kom väldigt snabbt "in Stimmung" och inom nån timme var vi alla ordentligt dragna. Han drog massa stories om det svåra livet som familjefar o jazzmusiker i New York på 60-talet, om när han sparrade mot Miles Davis och givetvis om Jaco Pastorius på mitt initiativ och mycket mycket mer. Då jag frågade honom om vem som enl honom var den "störste" på bas fick han ett förvånat uttryck och pekade på sig själv . Han trivdes så bra så att han ville snacka tyska och att vi efter 5 timmar nästan fick köra ut honom från lägenheten så han inte skulle missa soundcheck. Ja, fick även "äran" att bli kallad "fucking idiot" då jag råkade nämna att jag hade sålt min Oberheim Xpander En dag man aldrig glömmer!
    Denna story fick mig även nu att minnas runt 1989-90 någon gång, då Stevie Wonder sagt i något tv-intervju eller liknande att han gärna skulle bo hemma hos några svenskar nästa gång han kom hit, han var innerligt less på hotell. Undrar hur det blev med det där.

Einar Lindgren
    Einar Lindgren är inte uppkopplad
    Einar Lindgrens avatar
    Veteran
    Fick nyss ett meddelande att Janne Lucas och Billy Burnette är och spelar/delar ut gitarrer och tårtor på min frus jobb. Hoho!

valsolos avatar
    Vintage
    Igår kväll på min mellandotters handbollsklubbsjulfest hade vi celebert besök från 2 Sävehofspelare som hade vunnit Pojk-SM för några år sen. Det ni!!!

trivia: Sävehof är världens största handbollsklubb.

icketrivia: IFK Malmö är världens bästa handbollsklubb

EBM
    EBM är inte uppkopplad
    EBMs avatar
    Senior
    Jag höll upp dörren till 7-Eleven för Laila Bagge härom veckan. "Oj en kändis" tänkte jag. Sen gick jag vidare och åt min apelsinchokladboll. Den var sådär.

jocke31
    jocke31 är inte uppkopplad

Senior
    Jag gick i samma klass på gymnasiet som en kille som hade ett band där keyboardisten hade stått bredvid Björn Ulvaeus i pissoaren på NK en gång.

machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    Igår kväll på min mellandotters handbollsklubbsjulfest hade vi celebert besök från 2 Sävehofspelare som hade vunnit Pojk-SM för några år sen. Det ni!!!

trivia: Sävehof är världens största handbollsklubb.
    Woohoo för fräsiga kändisbesök! (...och kul för tjejerna.)

Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    icketrivia: IFK Malmö är världens bästa handbollsklubb
    Drygtrivia: Jag ser det i tabellen.

Bonus: Igår nämnde jag i förbifarten för en kollega att jag gick i Emil Jensens parallellklass på högstadiet. Hon har nog en secret crush för det tog skruv. *haha*

Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Jag brukar se Olle Björling i Ekerö Centrum lite då och då.

/Mein

bassoprofundo
    bassoprofundo är inte uppkopplad

Veteran
    Frugan stötte ihop med Edward Blom på Konsum Odenplan (vid chipshyllan) för några veckor sedan.

KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Senior
    Blev inget möte och inte jag men frugan tackade nej till att vara bordsdam åt kungen en gång (behövdes vikarie). Var npn militärmiddag, jag hade tackat ja men har förjälvla dåligt bordsskick

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av bassoprofundo Visa inlägg
    Frugan stötte ihop med Edward Blom på Konsum Odenplan (vid chipshyllan) för några veckor sedan.
    Ordet som förklarar allt: chipshyllan

bassoprofundo

Veteran
    Ordet som förklarar allt: chipshyllan
    Eller hur! Trodde att det var mer exklusiva delikatesser som låg bakom rondören.

lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bassoprofundo Visa inlägg
    Eller hur! Trodde att det var mer exklusiva delikatesser som låg bakom rondören.
    Exklusiva delikatesser som bakisosten:

https://youtu.be/qkdYC8L4Fn0

bassoprofundo

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    Exklusiva delikatesser som bakisosten:

https://youtu.be/qkdYC8L4Fn0
    Fy Fan! Erkänner att jag snackade skit; chipsen ligger helt i linje med det övriga intaget.

SteelberryWorker
    SteelberryWorker är inte uppkopplad
    SteelberryWorkers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    Apropå en annan tråd:

Jag träffade Anita och Televinken IRL (!) när jag var 5 år! Köpte en signerad EP om när de bakar pepparkakor!
    Wow - den skivan gick några varv hemma hos mig när det begav sig.... kan man verkligen träffa Televinken IRL?

Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    Lucky you!

Televinken bor tydligen permanent hemma hos tant Anita i en skrivbordslåda numera. Såg jag i en intervju för några år sedan

https://youtu.be/gpX4nCDqNrM

hasse_fx

Vintage
    Jag minns det i detalj

Bokhandeln i Jakobsberg och fullt med ungar och föräldrar. Vid ett bord i ena änden sitter Anita och där hoppar Televinken omkring. Runt bordet är det byggt med en ställning och tyg, som en dockteater med blått skynke runt. Uppe på ställningen bakom skynket sitter Ola Lundberg och styr Televinken och pratar (med mik och högtalare så att ljudet hamnar "rätt"). Ola hade gul polotröja och grå-svart-rutiga byxor.

Väl framme vid bordet signerade Anita boken "Televinken åker tåg". Televinken själv hoppade i en stämpeldyna och gjorde fotavtryck bredvid Anitas signatur.

Som ni förstår var det STORT! Boken åkte ut med andra barnböcker när Tintin gjorde entré EP-skivan fanns kvar lite längre. Den var enkelsidig - helt slät på baksidan. Där försökte jag gravera egna ljudspår med hjälp av en synål genom änden av en papptratt som jag skrek i. Det gick inte

Edit - vid tidpunkten var jag också övertygad att jag skulle gifta mig med Anita när jag blev stor!

Einar Lindgren
    Einar Lindgren är inte uppkopplad
    Einar Lindgrens avatar
    Veteran
    Underbart Hasse fx

gumse
    gumse är inte uppkopplad

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    Edit - vid tidpunkten var jag också övertygad att jag skulle gifta mig med Anita när jag blev stor!
    Jag var av samma övertygelse.
    Min första kärlek helt enkelt. Sen kom Malin i Saltkråkan & min smak för kvinnor breddades.

hasse_fx

Vintage
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    Sen kom Malin i Saltkråkan & min smak för kvinnor breddades.

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    *haha* Hasse... obetalbar story!

Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av EBM Visa inlägg
    Jag höll upp dörren till 7-Eleven för Laila Bagge härom veckan. "Oj en kändis" tänkte jag. Sen gick jag vidare och åt min apelsinchokladboll. Den var sådär.
    Men det är ändå glädjande att du äter apelsinchoklad. Flera personer i min bekantskapskrets hävdar bestämt att apelsinchiklad är äckligt. En jämställer till och med smakkombinationen med exempelvis choklad och sill eller choklad och hundbajs. Själv tycker jag att apelsinchoklad smakar utmärkt.

EBM
    EBM är inte uppkopplad
    EBMs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    Men det är ändå glädjande att du äter apelsinchoklad. Flera personer i min bekantskapskrets hävdar bestämt att apelsinchiklad är äckligt. En jämställer till och med smakkombinationen med exempelvis choklad och sill eller choklad och hundbajs. Själv tycker jag att apelsinchoklad smakar utmärkt.
    Ja det är ju kliniskt bevisat på vetenskaplig smakinstitutet i Schweiz att apelsinchoklad är gott, så dina bekanta har fel! Jag älskade romerska bågar när jag var liten (och stor också för den delen) och på den vägen är det!

saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

Veteran
    Apelsinchoklad är för pensionärer som också äter såna där marmeladgelekulor.

jocke31
    jocke31 är inte uppkopplad

Senior
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    Jag var av samma övertygelse.
    Min första kärlek helt enkelt. Sen kom Malin i Saltkråkan & min smak för kvinnor breddades.
    Jag har faktiskt en Lassie med Malin.
    Provade sängar på Ikea, och precis innan mig var det en mycket elegant dam som provade samma säng som jag sedan testade. Min fästmö blinkade och viftade, men jag fattade inte ett dyft. När vi sedan lämnade avdelningen så sade fästmön "Men såg du inte vem det var?" "Det var ju Malin på Saltkråkan".

Fästmön är medveten om att jag var förälskad i Malin på Saltkråkan när jag var liten. Hon var näst snyggast efter tjejen på russinpaketen.

- - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av EBM Visa inlägg
    Ja det är ju kliniskt bevisat på vetenskaplig smakinstitutet i Schweiz att apelsinchoklad är gott, så dina bekanta har fel! Jag älskade romerska bågar när jag var liten (och stor också för den delen) och på den vägen är det!
    Grymt! Romerska bågar är ju fantastiska.

Real Parakeet
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av saaristo Visa inlägg
    Mmmmm... marmeladkulor... fan va gott!

Daionsavage
    Daionsavage är inte uppkopplad
    Daionsavages avatar
    Senior
    Jag har daskat till Petter då han ville att jag skulle klinka fram "Ballade pour Adeline" för tredje gången under en släktträff. Jag var 13 och han var kanske 6-7 år gammal då.

En dag kom trummisen i det punkband jag spelade i fram och dunkade mig glatt i ryggen samtidigt som han berättade att jag är buksvåger med Vinnie Jones.... Det är någonting att sätta på CV:t!!

miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Robyn stod i kön framför mig på nå Ica i Hornstull några jular sedan.
    Vet inte om jag ska säga det. Men hon köpte cigaretter.
    Men de var säkert till nån kompis.

miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Sen så tror jag att Henrik Schyffert blängde på mig på Systembolaget i Ronneby.

lasselus avatar
    Redaktör
    Anne Lundberg stod utanför mitt köksfönster och spelade in Antikrundan för några månader sedan.
    Jag gjorde mig impopulär hos filmteamet genom att gå ut och påpeka att det kanske inte såg så bra ut om de visade på TV att de bröt mot trafiklagen genom att köra stor lastbil ned för en gata där lastbilar är förbjudna. Ja, förbudskylten hade kommit med på bild.

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av saaristo Visa inlägg
    Det är officiellt alltså... jag är pensionär.

Real Parakeet
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Det är officiellt alltså... jag är pensionär.
    Lugnt! Du är i gott sällskap. Jag har vart pensionär sedan sena tonår.

miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    jag blev panchis när jag var typ 25. börja lägga mig runt 9 och kliva upp runt 5

outshape
    outshapes avatar
    Vintage

Kikki Danielsson retweetade en tweet där det tweetades om min person!

valsolos avatar
    Vintage

Kicki rulez

Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran

Nu måste man väl säga att du nått en slags peak på din musikkarriär? Vad skulle kunna hända som bräcker detta lixom???

Men seriöst, lite kul faktiskt. På riktigt.

rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran

Stort!!

outshape
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    Nu måste man väl säga att du nått en slags peak på din musikkarriär? Vad skulle kunna hända som bräcker detta lixom???

Men seriöst, lite kul faktiskt. På riktigt.
    Exakt!
    Jag undrar lite över varför hon återpostade inlägget? Gillar hon Familjen? TM404? Hässleholm? STIM? Och hur hittade hon tweeten?
    Glad och tacksam är jag. Tufft ju!

Antiloop
    Antiloops avatar
    Veteran
    Jag har hört att KikkiDs konto är en del av Rysslands informationskrig mot Sverige. Inte helt otänkbart efter en snabbtitt.

Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Kicki har twin peaks-status i mina ögon.

Det får man inte hur som helst.

mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Senior
    Men grattis till Stipendiet!
    DET är ju stort!

Antiloop
    Antiloops avatar
    Veteran
    Träffade Tommy Söderberg just. "Tjena Tommy!" sa ja "Hej!" sa han.

Antiloop
    Antiloops avatar
    Veteran

Senast redigerat av Antiloop den 2016-12-19 klockan 12:05.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •