Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 419

Ämne: Jag mötte Lassie...

  1. #121
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En kväll 1982 hånglade jag med ABBA-Annefrid, sen vaknade jag o insåg att jag drömt det hela
    Hade du inte drömt det (och spelat korten rätt sedan) så hade vi istället sett följande inlägg här på 99 för en tid sedan:

    "1 synt för val solo - max 200 000kr - tips"


  2. #122
    KRiS
    KRiS är uppkopplad nu
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lesterbanjo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter nästan lite farligt
    Jo han kom gående mot mig så jag gick åt sidan

  3. #123
    Rink
    Rink är inte uppkopplad
    Rinks avatar
    Senior
    Min kusin såg Lill-Pröjsarns brorsas båt i Nynäshamn en gång för länge sedan.
    Detta berättade han med stor entusiasm!

  4. #124
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade du inte drömt det (och spelat korten rätt sedan) så hade vi istället sett följande inlägg här på 99 för en tid sedan:

    "1 synt för val solo - max 200 000kr - tips"

    Eller fått besöksförbud som han som stalkade Agneta

  5. #125
    Dvala
    Dvala är inte uppkopplad
    Dvalas avatar
    Senior
    Min pappa blev ombedd av Agnetha Fältskog att vara hennes dejt på en skoldans på Peset (Per Brahe-gymnasiet i Jönköping) efter en ganska lång tids flirtande och övertalning. När de kommer fram till skoldansen kliver pappa ur bilen, går runt till passagerarsidan och öppnar för damen, stänger dörren bakom henne...stannar till och tänker efter i tre sekunder...och sätter sig därefter åter på förarplatsen, lämnar den blivande världsstjärnan bakom sig och åker sin väg hem till den kvinnan som skulle bli min mor och friar till henne. Hon sa ja. Jag missade Lassie och träffade henne aldrig. Men å andra sidan var jag väldigt nöjd med min mamma.

  6. #126
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Och om din farsa hade valt Agneta kanske hon aldrig träffat Björn och ABBA fått heta ABB. Det hade ju aldrig funkat!

    Det känns som att jag dragit denna i nån annan tråd, men en gång för mycket längsedan, när SJ:s restaurangvagnar fortfarande såg lite mer ut som restauranger, så delade jag bord i ett par timmar, med två av Ainbusk-systrarna (Josefin var inte med) och en manlig kompmusiker. Och, ja, jag fick höra dem sjunga en snutt av Jag mötte Lassie! (De satt och övade lite på olika låtövergångar.)

  7. #127
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Har dräggat en hel del med the Ark och kanske ännu mer Venus Outback ("storebrorsorna )

    (fast nu såg jag att tråden ligger i syntdelen... Jaja.)

  8. #128
    Hemulen
    Hemulen är inte uppkopplad
    Hemulens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har dräggat en hel del med the Ark och kanske ännu mer Venus Outback ("storebrorsorna )

    (fast nu såg jag att tråden ligger i syntdelen... Jaja.)
    Spännande.

    Har flera gamla kompisar som skulle ha kunnat skriva exakt samma sak ni känner säkert varandra..

    På samma tema kan jag tillkännage att jag tillsammans med en snubbe som heter Kalle bar/smugglade in jeppson på Hultsfred i en hockeytrunk för en herrans massa år sedan. Han satt inne i trunken med solglajjer på och drack bärs och tom rökte en cigg har jag för mig.. Sen hoppade han ut å ba: "hallåååå eller".. Det var kul..

  9. #129
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    HAHAHA "Hallå eller..." Fan vad man tröttnade på det.

  10. #130
    Hemulen
    Hemulen är inte uppkopplad
    Hemulens avatar
    Veteran
    Ha ha.. Ja som fan faktiskt. Och med det där flinet liksom..

  11. #131
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    "Tjena snudingar..." blev rätt tröttsamt också (Jag hängde verkligen inte med i partytempot heller)

  12. #132
    Dvala
    Dvala är inte uppkopplad
    Dvalas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och om din farsa hade valt Agneta kanske hon aldrig träffat Björn och ABBA fått heta ABB. Det hade ju aldrig funkat!

    Det känns som att jag dragit denna i nån annan tråd, men en gång för mycket längsedan, när SJ:s restaurangvagnar fortfarande såg lite mer ut som restauranger, så delade jag bord i ett par timmar, med två av Ainbusk-systrarna (Josefin var inte med) och en manlig kompmusiker. Och, ja, jag fick höra dem sjunga en snutt av Jag mötte Lassie! (De satt och övade lite på olika låtövergångar.)
    Ingen fara, min far heter Örjan och de hade antagligen hittat en Martin eller en Margaretha av något slag och sedan hade de bildat den odödliga kvintetten AMÖBA. Tack och lov kommer vi nu aldrig veta vad det parallella ödet hade i sitt sköte.

  13. #133
    deleted user
    Flög för många år sedan till Stockholm på samma plan som Östen Warnebring, spelade några år senare in i hans son, Jonas, studio. (Samma Jonas som gjorde "lights from Fantasia")
    Några år senare sprang jag på ytteliggare en son till Östen samt dennes son.

  14. #134
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av saaristo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hultsfred typ 92-93.
    Jag somnar stående på Deus, två snubbar lyfter upp mig och talar om för mig att jag inte ska missa konserten för det är ju jävligt bra. det var två från kent.

    Samma år. Har på mig en Dodgy (lite obskyrt indieband jag knappt minns själv) t-shirt, en snubbe kommer fram och säger "nice t-shirt" och försöker prata och hänga. Jag tycker han är lite oskön så jag schasar bort honom. Det var ju så klart sångaren i Dodgy.
    91-92, Hultsfred: spenderade en timme backstage med gratisöl och Olle Ljungström. Kan ha varit i telegrams tält.

  15. #135
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Oh, fina festa-med-artister-minnen här. Mina finaste är efterfest i Hudiksvall på Olle Ljungströms turnéavslut 2000. Jag var stoor fan då så det är nog mitt mesta starstruck-ögonblick.

    Fint häng på lokala puben i Ö-vik med doktor kosmos efter att jag whiskeyfull mixat ljus som en tok på deras konsert.

    Men finaste var nog när jag och Ola Salo sjöng Queen- och bowielåtar i en soffa på musikhuset i Ö-vik efter deras spelning där 2000.

    Hmm. Millenieskiftet var tydligen stort för mig nör det kom till att hänga med idoler. Sedan dess har det gått utför på den fronten.

  16. #136
    KRiS
    KRiS är uppkopplad nu
    KRiSs avatar
    Veteran
    En från idoljuryn köpte just 5 påsar godis och redbull före mig i pressbyron, gissa vem?

  17. #137
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fint häng på lokala puben i Ö-vik med doktor kosmos efter att jag whiskeyfull mixat ljus som en tok på deras konsert.

    Men finaste var nog när jag och Ola Salo sjöng Queen- och bowielåtar i en soffa på musikhuset i Ö-vik efter deras spelning där 2000.
    Åh, musikhuset pre-sliperiet. Vilka tider!

  18. #138
    Stranna
    Stranna är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Kul läsning sånt här. Fast skillnaden mellan Lassie och skryt är väl hårfin? Jag har ägt Åke Hallgrens Solina ( Han som skrev gråt inga tårar ) Jag har Juno 1 an som Svenne och Lotta gav sin dotter Tanja i min garderob. Synthen alltså, Tanja umgås jag med emellanåt Jag har skakat hand med Dweezil Zappa, umgåtts med Anders F då en skolkompis till mig är gift med honom nu. Fikat med Eric Bazilian, pratat länge och väl med Elin Ruth i logen. Tagit i hand med Bosse Winberg. Sen däremellan har man väl träffat på lite mer eller mindre kända artister under åren som Börje Gunnarsson Larz Kristerz, Caj Karlsson, Lalla Hansson, Peter R Ericsson, Magnus Lindberg, Sven Zetterberg och Tony Carey. Sen finns det ju givetvis "kändisar" som är mer kändisar för en själv än för andra som i viskretsar osv men de låter vi vara därhän

  19. #139
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åh, musikhuset pre-sliperiet. Vilka tider!
    Ja! Fin tid!

    Apropå musikhuset och nedan postning var en stor tid i stan när Limatainen-bröderna artade kändisgalor dit såväl Eric Bazilian, Marshall Crenshaw som Percy Sledge kom. Stort för en ung tonåring i en liten stad!

  20. #140
    Den orädde
    Den orädde är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag delade tågkupé med Peps Persson sträckan Karlstad-GBG 1997.

  21. #141
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Var i Kungsängen med familjen och såg på Dolly Style
    Malena Ernman kom med sina barn och hälsade glatt i min riktning. Min första tanke var "vad fan håller hon på med, jag känner ju inte henne !?".
    När jag vände mig om så stod det en annan person precis bakom mig som jag tyckte att jag kände igen och jag tänkte inte mer på det. Min fru berättade senare att det var Eric Gadd som hade stått precis bakom oss...

  22. #142
    jostberg
    jostberg är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har en riktigt dålig; min pappa har gått ut med hunden åt Zarah Leanders väninna. Gissningsvis var detta på 50-talet.

  23. #143
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jag har städat ur Alice Coopers loge när han spelade i Övik. Han hade knölat in sina gamla kalsonger under en soffkudde (han hade nya kalsonger som krav i raidern), dom har jag gömt i den lokala fritidsgården på ett svårhittat ställe. Så om ni är på Sliperiet i Övik någon gång så kan ni ana Alice Coopers kalsonger någonstans i byggnaden.

    Peter Forsberg har varit hemma hos oss för att kolla på en braskamin när jag var liten (vår granne sålde dem och vi hade en installerad). Jag var för feg för att gå ner och hälsa så jag satt uppe och byggde med lego och låtsades obrydd.

    Ett av mina syskon är tillsammans med ett barn till personen som gör rösten till Simba i Lejonkungen.

  24. #144
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Jag drack öl med sångaren i S.P.O.C.K. i fredags

  25. #145
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jostberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en riktigt dålig; min pappa har gått ut med hunden åt Zarah Leanders väninna. Gissningsvis var detta på 50-talet.
    Jag anar att den hundens namn var ...... Lassie!

  26. #146
    belsedub
    belsedub är uppkopplad nu
    belsedubs avatar
    Senior
    Jag stod jättenära Benny Andersson när han skojade med kassörskan på Ica Karlsson i Svedala 2001.

  27. #147
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag drack öl med sångaren i S.P.O.C.K. i fredags
    "Häxan surtant" var på gigget i lördags!

  28. #148
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag mötte Janet Jackson och hennes två livvakter en morgon på Blockhusudden, bara jag å hon... å de rackarna. Jag borde vevat ner rutan och sagt "let's wait a while!" eller nåt käckt. Es-qua-pade?

  29. #149
    skummelkatt
    skummelkatt är inte uppkopplad
    skummelkatts avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Haha. Vilken tråd.

    Jag har druckit öl med Broder Daniel, TSOOL, Bo Hansson (organisten) och Loosegoats, stött på Anna Ternheim på fyllan (efter det har jag inte druckit mig drängfull ), skakat hand och tjötat med George Martin, Noel Gallagher, Zlatan, Lasse Berghagen, Jerry Williams, First Aid Kit, Bo Winberg, Hank Marvin, Benny Andersson, Kenta, Jarre, Foppa, Slash och James Hetfield.

  30. #150
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Har mött Mauro Scocco massor av gånger på Kungsholmen. En gång stod vi å väntade på postkassörskan. Vilken ära, sade jag, tack sade han.

  31. #151
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kammarorkestern Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha. Vilken tråd.

    Jag har druckit öl med Broder Daniel, TSOOL, Bo Hansson (organisten) och Loosegoats, stött på Anna Ternheim på fyllan (efter det har jag inte druckit mig drängfull ), skakat hand och tjötat med George Martin, Noel Gallagher, Zlatan, Lasse Berghagen, Jerry Williams, First Aid Kit, Bo Winberg, Hank Marvin, Benny Andersson, Kenta, Jarre, Foppa, Slash och James Hetfield.
    Goda sociala skillz mao! Hur kommer man på vad man ska säga! Vad skulle du sagt till Janet?

    För övrigt har jag skojat med Felix Herngren och härmat Papi Raul. Och sålt en dator till Stephen Simmonds... och mött en massa fölk man borde minnas bättre kanske... pratat en del med goa Michael B Tretow och folket i Roxette när de just giggat USA. Suttit å frågat allt om en 24-kanalsstudio med Johan Vävare, i själva studion, som knatte.

  32. #152
    Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior
    Idag kom Musse Hasselvall fram och sa att jag hade en tjusig hund.

  33. #153
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett av mina syskon är tillsammans med ett barn till personen som gör rösten till Simba i Lejonkungen.
    Nu börjar det arta sig!

  34. #154
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	13288710_10153444202272890_1398001484_o.jpg 
Visningar:	52 
Storlek:	96,0 KB 
Id:	67644

    Köpte öl av Jonas igår i Hägersten. El Perro Del Mar spelade live samtidigt.
    Någon timme innan hade jag sett Tuxedomoon i samma kvarter. Finlördag!

  35. #155
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	13288710_10153444202272890_1398001484_o.jpg 
Visningar:	52 
Storlek:	96,0 KB 
Id:	67644

    Köpte öl av Jonas igår i Hägersten. El Perro Del Mar spelade live samtidigt.
    Någon timme innan hade jag sett Tuxedomoon i samma kvarter. Finlördag!
    På gårdsfesten?! I såna fall ska jag starta tråden "Jag missade Lassie"...

  36. #156
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På gårdsfesten?! I såna fall ska jag starta tråden "Jag missade Lassie"...
    Yes, på gårdsfesten. En kompis sade "Jonas Sjöstedt står i baren" och jag blev inte förvånad då jag vet att han har bra koll och är intresserad av musik. Blev dock förvånad när han stod på andra sidan baren och sålde öl.

  37. #157
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	13288710_10153444202272890_1398001484_o.jpg 
Visningar:	52 
Storlek:	96,0 KB 
Id:	67644

    Köpte öl av Jonas igår i Hägersten. El Perro Del Mar spelade live samtidigt.
    Någon timme innan hade jag sett Tuxedomoon i samma kvarter. Finlördag!
    Fy vad fint! <3 El Perro Del Mar! <3 Jonas!

  38. #158
    tangent dream
    tangent dream är inte uppkopplad
    tangent dreams avatar
    Veteran
    Min pappa dejtade Christina Schollin precis innan hon blev känd. Han raggade upp henne utanför en biograf då hans planerade dejt hade uteblivit... det blev inget seriöst av det hela tillslut, är glad över det, hade inte velat byta liv med Niklas Wahlgren. :P

  39. #159
    bmeeks
    bmeeks är inte uppkopplad
    bmeekss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av remsjev Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det blev inget seriöst av det hela tillslut, är glad över det, hade inte velat byta liv med Niklas Wahlgren. :P
    https://www.youtube.com/watch?v=ZQg8JKo_3ZQ

  40. #160
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och om din farsa hade valt Agneta kanske hon aldrig träffat Björn och ABBA fått heta ABB. Det hade ju aldrig funkat!

    Det känns som att jag dragit denna i nån annan tråd, men en gång för mycket längsedan, när SJ:s restaurangvagnar fortfarande såg lite mer ut som restauranger, så delade jag bord i ett par timmar, med två av Ainbusk-systrarna (Josefin var inte med) och en manlig kompmusiker. Och, ja, jag fick höra dem sjunga en snutt av Jag mötte Lassie! (De satt och övade lite på olika låtövergångar.)
    Ultimata lassien! Lås tråden!
    Frugan satt i flygstolen bredvid Kristian Luuk för någon månad sedan och hon frågade INTE "vart är vi på väg"

  41. #161
    analogholic
    analogholic är inte uppkopplad
    analogholics avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    För typ 20 år sedan så lirade jag i husbandet på ett hotell på Gran Canaria i 6 mån.
    Emellanåt dök det upp skandinaviska kändisar som fick gratis semester för att göra ett gig.
    En dag spatserar Robert Wells in i nattklubben när jag håller på att skruva lite på mina syntar.
    Kommer fram och deklarerar lite drygt att han vill låna mina syntar (läs: mer eller mindre kräver)
    Så han börjar fingra på min D-50 och utbrister kort därefter "är den stämd i 339?"
    Nej, det skulle den inte vara. Dubbelkollar för säkerhets skull, och ta mej fan, den stod på 339hz!!!
    "Jag har absolut gehör".....No shit!!! Han hörde skillnad på 1hz!!! Kändes dock att han tog upp det hela för att spänna
    Sedan ville han ha mig som nån jävla passopp när han skulle lira vilket jag vänligt men bestämt tackade nej till.
    Diggade verkligen inte hans dryga beteende vilket han även hade mot sina medmusiker vid ett tillfälle.
    Slutade med att han inte använde mina prylar alls utan sina egna som han ändå fraktat dit,
    MK-80 och någon desktop modul. Hela grejen kändes bara onödig, dryg och fånig.

    Desto ballare blev det något år senare då keyboardgeniet Joe Zawinul från legendariska bandet
    Weather Report helt spontant bjuds in av farsan att käka middag efter han hade haft en clinic
    på Musikhögskolan i Gbg. Till min stora förvåning tackar han ja.
    Således dyker han upp i förorten dagen efter upplockad av farsan (att se denna giganternas gigant gå över parkerings
    platsen var helt jävla surrealistiskt)
    Var helt säker på att jag skulle få total tunghäfta och skita ner mig.
    Inget av detta besannades då han äntrade lägenheten med ett avväpnande smile och ett handslag som jag trodde bryta handen på mig.
    Han ursäktade sig genast med han tyvärr bara kunde stanna en timme då de skulle ha soundcheck senare på eftermiddagen inför konserten. "Yeah sure, we understand no problem"
    Visade sig att vi lagat hans favoriträtt, ungersk kycklinggulash!
    Inte nog med det, så hade vi stashat upp ordentligt med Deutches Bier och Slivowitz (plommonbrännvin från Balkan som vi visste att han älskar)
    Han kom väldigt snabbt "in Stimmung" och inom nån timme var vi alla ordentligt dragna.
    Han drog massa stories om det svåra livet som familjefar o jazzmusiker i New York på 60-talet, om när han sparrade
    mot Miles Davis och givetvis om Jaco Pastorius på mitt initiativ och mycket mycket mer.
    Då jag frågade honom om vem som enl honom var den "störste" på bas fick han ett förvånat uttryck och
    pekade på sig själv
    Han trivdes så bra så att han ville snacka tyska och att vi efter 5 timmar nästan fick köra ut honom från lägenheten så han inte skulle missa soundcheck.
    Ja, fick även "äran" att bli kallad "fucking idiot" då jag råkade nämna att jag hade sålt
    min Oberheim Xpander
    En dag man aldrig glömmer!
    Senast redigerat av analogholic den 2016-06-07 klockan 12:05.

  42. #162
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av analogholic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För typ 20 år sedan så lirade jag i husbandet på ett hotell på Gran Canaria i 6 mån.
    Emellanåt dök det upp skandinaviska kändisar som fick gratis semester för att göra ett gig.
    En dag spatserar Robert Wells in i nattklubben när jag håller på att skruva lite på mina syntar.
    Kommer fram och deklarerar lite drygt att han vill låna mina syntar (läs: mer eller mindre kräver)
    Så han börjar fingra på min D-50 och utbrister kort därefter "är den stämd i 339?"
    Nej, det skulle den inte vara. Dubbelkollar för säkerhets skull, och ta mej fan, den stod på 339hz!!!
    "Jag har absolut gehör".....No shit!!!
    Sedan ville han ha mig som nån jävla passopp när han skulle lira vilket jag vänligt men bestämt tackade nej till.
    Diggade verkligen inte hans dryga beteende vilket han även hade mot sina medmusiker vid ett tillfälle.
    Slutade med att han inte använde mina prylar alls utan sina egna som han ändå fraktat dit,
    MK-80 och någon desktop modul. Hela grejen kändes bara onödig, dryg och fånig.

    Desto ballare blev det något år senare då keyboardgeniet Joe Zawinul från legendariska bandet
    Weather Report helt spontant bjuds in av farsan att käka middag efter han hade haft en clinic
    på Musikhögskolan i Gbg. Till min stora förvåning tackar han ja.
    Således dyker han upp i förorten dagen efter upplockad av farsan (att se denna giganternas gigant gå över parkerings
    platsen var helt jävla surrealistiskt)
    Var helt säker på att jag skulle få total tunghäfta och skita ner mig.
    Inget av detta besannades då han äntrade lägenheten med ett avväpnande smile och ett handslag som jag trodde bryta handen på mig.
    Han ursäktade sig genast med han tyvärr bara kunde stanna en timme då de skulle ha soundcheck senare på eftermiddagen inför konserten. "Yeah sure, we understand no problem"
    Visade sig att vi lagat hans favoriträtt, ungersk kycklinggulash!
    Inte nog med det, så hade vi stashat upp ordentligt med Deutches Bier och Slivowitz (plommonbrännvin från Balkan)
    Han kom väldigt snabbt "in Stimmung" och inom nån timme var vi alla ordentligt dragna.
    Han drog massa stories om det svåra livet som familjefar o jazzmusiker i New York på 60-talet, om när han sparrade
    mot Miles Davis och givetvis om Jaco Pastorius på mitt initiativ.
    Då jag frågade honom om vem som enl honom var den "störste" på bas fick han ett förvånat uttryck och
    pekade på sig själv
    Han trivdes så bra så att han ville snacka tyska och att vi efter 5 timmar nästan fick köra ut honom från lägenheten så han inte skulle missa soundcheck.
    Ja, fick även "äran" att bli kallad "fucking idiot" då jag råkade nämna att jag hade sålt
    min Oberheim Xpander
    En dag man aldrig glömmer!
    Två overkligt bra historier!

  43. #163
    analogholic
    analogholic är inte uppkopplad
    analogholics avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ja....storyn med Zawinul är nästan overklig för mig med.
    Hade så jävla ball att vi inte ens tänkte på att ta några bilder
    När vi till slut övertalat honom att han måste dra (surrealistiskt av episka mått)
    så slår det mig att....fuck, ingen kommer tro att detta har hänt!
    Så jag sliter fram en pärm med skrivmaskinspapper och ber honom skriva något vilket han gjorde.
    Just det, försökte impa lite på honom och visa min feta MIDI patchbay (Function Junction 16x16) och tyckte att
    sån borde han ha. Nix, en sån funkade inte för honom då han live ofta även routade sina syntar o
    moduler "improvisativt".
    Han hade en mysko custombyggd router för det med massa rattar.

    Varje gång jag såg honom live efter det sade jag bara "Chicken Paprika" och han sken upp
    kom ihåg varje gång

  44. #164
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    @analogoholic: Häftig upplevelse med Zawinul Kan också tyvärr bara bekräfta dina intryck av RW

  45. #165
    sebsongs
    sebsongs är uppkopplad nu
    sebsongss avatar
    Senior
    Jag har pratat i telefon med Max Martin mitt i natten en gång.

  46. #166
    axtelius
    axtelius är inte uppkopplad

    Avliden
    Min EII är den som Style använde i melodifestivalen när dom körde Dover Calais.
    Sen ser jag Kjelle Höglund käka frukost varje morgon när jag hämtar kaffe på jobbet.

  47. #167
    skummelkatt
    skummelkatt är inte uppkopplad
    skummelkatts avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Goda sociala skillz mao! Hur kommer man på vad man ska säga! Vad skulle du sagt till Janet?
    Haha. Nja... Jag har ofta bara "råkat" hamna i rätt sammanhang där jag fått chansen att träffa på diverse kändisar. Tursamt för mig är de ofta lättpratade så det har löst sig rätt bra. Utom Zlatan och Slash då möjligen.

  48. #168
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av axtelius Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min EII är den som Style använde i melodifestivalen när dom körde Dover Calais.
    Snällt att du lånade ut den!

  49. #169
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av axtelius Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sen ser jag Kjelle Höglund käka frukost varje morgon när jag hämtar kaffe på jobbet.
    Ååh! <3 Verkar han ha det bra?

    För övrigt sprang min sambo nästan in i Dolly Parton på NK för några år sedan.
    Senast redigerat av skogge den 2016-06-08 klockan 13:28.

  50. #170
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Mark Levengood höll upp dörren för mig och min barnvagn på T-Centralen för massa år sedan.
    ...med alla automatiska dörrar finns det färre tillfällen att visa omtanke...

  51. #171
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Kom på en. Såg Bladerunner för första gången hemma hos Lukas Moodysson.

  52. #172
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lesterbanjo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tror inte jag nämnt denna förut:
    1992 satt jag en timme i backstageområdet och drack gratisöl vid telegramrecords tält tillsammans med Olle Ljungström
    Jag kanske skrivit detta här tidigare. Men 2000 eller 2001 bjöd jag in mig själv på turnéavslutningsfesten i Hudiksvall och blev bjuden på Jack Daniels. Var dock så vansinnigt stor Olle-fan att jag knappt vågade prata med honom. Tackade dock för musiken. Älskade Olle </3

  53. #173
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Oklart om jag tagit upp detta tidigare. Men som skolpojke har jag serverat Lasse Holmkvist en tjock grillad med bröd, som en "väntkorv" när han hade beställt något mer omfattande äckligt på vägkrogen "Milstolpen".

  54. #174
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    En gång var jag på en fest där trummisen i Crashdïet låg på ett köksgolv och visade könet för folk.

  55. #175
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    "Jag önskar jag sluppit Lassie"-tråden

  56. #176
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En gång var jag på en fest där trummisen i Crashdïet låg på ett köksgolv och visade könet för folk.
    Sitt eget?

  57. #177
    Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior
    Den ena halvan av Binnikebengt och Roy Rövmuns orkester tatuerade mig för ca 20 år sedan och den andra halvan drog mig i örat när Njurmännen spelade i Gbg för ngn vecka sedan.

  58. #178
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sitt eget?
    Ja.

  59. #179
    Johan Runeson
    Johan Runeson är inte uppkopplad
    Johan Runesons avatar
    Senior
    Spelade före Lasse Berghagen på torget i Åre för en massa år sen. Han var så bakis att han knappt kunde stå upp, rosslade fram en fråga om det fanns kaffe att få tag på. Sen gick han upp och gjorde en bra show. Proffsartister...

  60. #180
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Johan Runeson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spelade före Lasse Berghagen på torget i Åre för en massa år sen. Han var så bakis att han knappt kunde stå upp, rosslade fram en fråga om det fanns kaffe att få tag på. Sen gick han upp och gjorde en bra show. Proffsartister...
    Hehe, sånt där har jag också sett och förundrats över. Jobbade på Kungsholmen för ett gäng år sedan där vi hade butiken precis bredvid en trappuppgång. Där bodde en dåvarande minister som i princip varje kväll kom hem aspackad. Inte helt ovanligt att denne också trippade iväg på morgonkvisten med en doft av Gin efter sig. När man såg denne ge intervjuer på TV så kunde man inte förstå att det var samma person som man ibland fått hjälpa att låsa upp porten för denne varit helt plakat.

    Jag har också själv sett en rätt känd trummis (nämner inte vilken dock) som dök upp packad/bakis till en studioinspelning. Han satte en rätt knepig låt på första tagningen och stod sedan på knä och spydde i en toalett 5 minuter senare.

    /Mein

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •