Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Pressa CD-skivor billigt?

  1. #1
    farfar

    Pressa CD-skivor billigt?

    Hej

    Jag och en kompis har ett litet elektroniskt projekt ihop som vi grejat med under cirka två år. Nu har det äntligen blivit dags att sjösätta projektet på allvar och ge ut en skiva (46 minuter lång + en musikvideo high-res och low-res = cirka 75 mb). Eftersom vi i likhet med många andra inte har något skivkontrakt kommer vi att bekosta utgivningen själva. Budgeten är satt till 2000 kronor (studenter, ni vet) och för den summan hoppas vi på att få ett gäng CD-skivor...

    Än så länge har vi hittat ett företag i USA som fixar skivor enligt print-on-demand-principen, men de vekar struliga att kommunicera med och det kostar ju en del i frakt.

    Som nybliven medlem i denna community insåg jag idag att det kanske finns någon här som kan hjälpa oss alt. ge tips om vart vi kan vända oss?
    Som ni förstår har vi inte världen största tillgångar, men däremot har vi en ruggigt bra skiva på G

    TACKSAM FÖR SVAR!

  2. #2
    Fleno
    Stockholms Musikkonservatorium har en "Mass-CD-brännare" och även en CD-skrivare. Svart tryck på CD-skivan blir helt OK, däremot rekommenderar jag inte att trycka i färg på just den maskinen, det blir inte så bra enligt min mening.
    Jag tror att de fortfarande tar emot jobb "utifrån", så ring och prata med Per Melin som ansvarar för CD-tryckning. Han har även koll på priserna. 08-555 988 00

    Annars finns ju www.dcmsweden.se men där har jag ingen koll på priser.

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Lite kvasi-relaterat sådär har jag en annan fråga: hur gör jag, som har massor av låtar jag skulle vilja dela med mig av, på bästa och billigaste sätt för att bygga en websajt där folk får ladda hem & kanske bidra med sponsring om de vill. Inte att bygga sajten, sån't har jag grundläggande koll på, men att lagra alla filer... hur gör man på billigaste sätt för att få webutrymme på kanske så mycket som uppåt 1 gb? Är det svindyrt eller går det att fixa? Får man kanske sätta upp en egen FTP bara rakt av utan att registrera något eller liknande? Vet ej hur den biten funkar. Någon som vet något som kan få en Mac med OS X att funka som FTP-server? Det är en burk jag skulle kunna börja med i alla fall, syrrans iMac står här och är arbetslös.

  4. #4

    Redaktör
    I Datormagazin finns en stor lista på webbhotell med i varje nummer, med priser, tjänster, utrymme osv utskrivet. Brukar inte kosta allt för mycket om det bara är utrymme + enklare skript/databas (PHP/MySQL).

    FTP kan man köra på OS X:

    Setting Up an FTP Server on Mac OS X. Har du bara fast IP-nummer ska det funka. Annars får du trixa med dyndns.org

Liknande ämnen

  1. MFB köp nu, billigt ,billigt!
    Av Heualia i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 23:59
  2. Hur långt kan man pressa iBook G4?
    Av Pajaspojken i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-12, 10:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •