Resultat 1 till 29 av 29

Ämne: Logic Pro 6 & Logic Express 6

  1. #1
    ruddock420
    ruddock420 är inte uppkopplad
    ruddock420s avatar
    Senior

    Logic Pro 6 & Logic Express 6

    Ja, det verkar ju som att emagic släpper 2 nya version av logic 6

    http://www.emagic.de/products/index.php?lang=EN

    är det någon som förstått hur dessa förhåller sig emot logic gold/platinum6 rent funktionsmässigt... och pris-mässigt också kanske?

  2. #2
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Express sägs kosta $299 å Pro $999.
    http://namm.harmony-central.com/WNAM...c-Preview.html

  3. #3
    ruddock420
    ruddock420 är inte uppkopplad
    ruddock420s avatar
    Senior
    yep, men jag fattar inte vad express är riktigt.
    jag fick intrycket (när jag bara läste introduktions texten på emagics hemsida)
    av att det var någonslags ploj-sequencer, alltså.
    "remix tunes blablabla"

    hur skiljer sig express mot gold eller platinum?

  4. #4
    ruddock420
    ruddock420 är inte uppkopplad
    ruddock420s avatar
    Senior
    för om express vore en helt ren version (utan pluggar, men med de flesta funktioner) av gold eller platinum så skulle nog inte den vara så dum att använda...

  5. #5

    Redaktör
    Express verkar vara det gamla Logic Big Box-paketet, dvs Logic Audio + EXS24SP, ES1 och EVP73. Ingen förändring i pris där. Logic Audio saknar en del roliga funktioner från Platinum, men det är helt klart ett bra pris för Logic Pro.

  6. #6
    Fleno
    Fatttar jag rätt? Får man med alla pluggar och syntar i Pro-paketet för 999$? I sådant fall så är det ju ett knäckande bra pris.

  7. #7
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Fleno
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fatttar jag rätt? Får man med alla pluggar och syntar i Pro-paketet för 999$? I sådant fall så är det ju ett knäckande bra pris.
    Verkar så. Se till höger här under "Included with Logic Pro 6":
    http://www.apple.com/software/pro/logic/

  8. #8
    Fleno
    Citat Ursprungligen postat av tublenco
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar så. Se till höger här under "Included with Logic Pro 6":
    http://www.apple.com/software/pro/logic/

    Helt sjukt bra pris om man jämför med förr.

    Undra hur det blir för mig vid nästa uppdatering, jag äger ju ett par av pluggarna redan, lite rabatt möjligtvis......

  9. #9
    ruddock420
    ruddock420 är inte uppkopplad
    ruddock420s avatar
    Senior
    okej, jag hade hoppats på att logic express skulle typ vara en clean gold/platinum eller något... (utan alla pluggar som brukar följa med)

  10. #10

    Redaktör
    Nu blir alla som köpt Space Designer, EVB3, ES2 osv sura.

  11. #11
    Fleno
    Citat Ursprungligen postat av false messiah
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu blir alla som köpt Space Designer, EVB3, ES2 osv sura.
    Oh yes...... (känner mig träffad)

    Frågan är om det blir någon form av special-uppgraderings-deal för oss som har köpt ett par plug-ins.

  12. #12
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Du har ju försprång iom att du har grejerna idag + att du kan dem. Det är väl så du får se det. I det stora hela är det alltid positivt - för alla - med prissänkningar. Men det är trist när man själv har betalat mer än de flesta. Blir så ibland.

  13. #13
    Fleno
    Äsch....lät jag bitter? Det var inte alls meningen. Trist? Nehä....jag har ju det jag vill ha och pengar är bara pengar.

  14. #14
    Fleno
    Apple kommer nu med flera nya komponenter i utbudet för professionella musikkreatörer.

    Nyligen lanserades basprodukten Garageband men nu kommer man med flera produkter för det övre segmentet. Det handlar om två syntprogram: Sculpture och Ultrabeat samt en produkt kallad Guitar Amp som alla så småningom ska byggas in i Logic Pro, Apples professionella musikredigerare.
    Saxat från IDG

  15. #15
    Fleno
    Lite mer info ifrån Apple's pressrelease:

    Sculpture, a new component-modeling based synthesizer, enables users to generate a broad palette of expressive and highly animated sounds. Sculpture uses sophisticated algorithms to simulate the behavioral characteristics of a vibrating string or bar and provides users with the ability to manipulate real world parameters such as the string?s material, its environment and how and where it is vibrated. The resulting sounds are more dynamic and expressive than those generated by more traditional methods of synthesis. Extensive modulation features, resonant body control, the unique capabilities of the Morph Pad, and numerous other parameters, provide the adventurous with endless options for adding life and unique character to their sonic creations.


    UltraBeat is a deep, rich percussion synthesizer utilizing several types of synthesis including FM, subtractive, sample-based and component modeling. UltraBeat consists of up to 25 independently modifiable drum voices and includes an integrated step sequencer. UltraBeat caters to the producers of electronic dance music covering everything from the analog 808 or 909 to wired percussive sounds. UltraBeat offers a wide variety of possible sounds and detailed control over dynamic timbre changes, an aspect many existing electronic drum modules neglect.


    Sculpture and UltraBeat significantly broaden the selection of sounds and integrated rhythms a Logic Pro user has to create with and will join the impressive list of award-winning software instruments included with Logic Pro, such as the EVP88 Electric piano, EVB3 Organ, EVD6 Clavinet or the industry leading EXS24mkII sampler.


    Guitar Amp, a new full-featured guitar amplifier simulator, recreates the sounds of the best known guitar amplifiers by providing impeccably developed amp emulations along with parameters for configuring all other details that make up signature amplifier sounds. These audio details include speaker cabinet selection, microphone type and placement, as well as EQ type and settings. The resulting simulations are incredibly true to life and infinitely playable.


    Future versions of Logic Pro will also include support for enhanced Apple Loops, the powerful open-standard file format for real-time matching of audio loops and sound effects. The Apple Loops format offers richer information than standard audio files, so users can quickly find a loop by instrument, genre or mood. Future versions of Logic Pro will be able to import MIDI performance and channel strip configuration data contained in the new software instrument form of Apple Loops. These special files can be used either as audio loops or software instrument MIDI loops, providing unprecedented flexibility for loop-based composition. With Apple Loops support, future versions of Logic Pro will easily import projects from GarageBand?, Apple?s recently announced, new music application that turns the Mac® into a complete recording studio allowing users to play, record and create amazing music using a remarkably simple interface.

  16. #16
    Jont Olof
    Uppdateringen kostar $199 för alla Gold och Platinumanvändare oavsett version eller antal pluggar. Sug på den alla Goldanvändare! Sjukare updatering får man väl leta efter!?

    /Jont Olof

  17. #17
    Fleno
    Citat Ursprungligen postat av Jont Olof
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Uppdateringen kostar $199 för alla Gold och Platinumanvändare oavsett version eller antal pluggar. Sug på den alla Goldanvändare! Sjukare updatering får man väl leta efter!?

    /Jont Olof
    Soft! I äkta Apple-anda! jag gissar på 2800 kronor för en uppgradering i Sverige.

  18. #18
    Peth
    Peth är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Här sitter man som goldanvändare och känner sig ganska nöjd

  19. #19
    romanenko
    Jag har Logic Big Box (5.5) kan jag alltså uppgradera till Logic Express för $199?

  20. #20
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Bara från v6 eller? Kan jag uppdatera min 4.8 PC så slår jag till på en G5 direkt

  21. #21
    Jont Olof
    Citat Ursprungligen postat av Peter H
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bara från v6 eller? Kan jag uppdatera min 4.8 PC så slår jag till på en G5 direkt
    Det är nog inte alls omöjligt att du kan göra det! Jag uppdaterade från Cubase VST 4.0 -> LAP 6.0 och fick bättre pris än min kollega som updaterade från LAG 5.x

  22. #22
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Hmm, kanske läge att kolla upp...

  23. #23

    Redaktör
    2800kr + moms för uppdateringen antar jag är sann Apple Sverige-anda.

  24. #24
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Alltså en bra peng mer än vad jag gav för min SX-crossgrade. Skulle inte tro det...

  25. #25
    Fleno
    Citat Ursprungligen postat av false messiah
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    2800kr + moms för uppdateringen antar jag är sann Apple Sverige-anda.
    För en gångs skull så menade jag ink moms. Annars är jag skadad av att vara egenföretagare och pratar alltid utan moms.

  26. #26

    Redaktör
    Peter H: Jag har inte en aning om vad uppdateringen kommer att kosta, jag är bara lite cynisk när det gäller Apple Sveriges prissättning jämfört med USA. Gissar på någonstans mellan 2500-3000kr inkl moms själv...

  27. #27
    Vogel
    Vogel är inte uppkopplad
    Vogels avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ursäkta om jag är ouppmärksam, men finns det någon uppgift om när Logic Pro finns i butik?

    Hälsningar
    /Henrik

  28. #28
    Jörgen U
    Jörgen U är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Vogel
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ursäkta om jag är ouppmärksam, men finns det någon uppgift om när Logic Pro finns i butik?

    Hälsningar
    /Henrik
    Macoteket anger inom 29 dagar, för 7995 + moms.

  29. #29
    Vogel
    Vogel är inte uppkopplad
    Vogels avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Fint, tack.

    /Henrik

Liknande ämnen

  1. Uppgradera Logic express 7 till Logic studio 8?
    Av daniel_hejhopp i forum Logic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 12:16
  2. BPM i Logic Express
    Av Sordid i forum Logic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 01:03
  3. Logic Express vs Pro
    Av Avastyle i forum Logic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 08:27
  4. Logic Express, Var är du?!
    Av DaPhox i forum Logic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 22:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •