Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Digidesign?

  1. #1
    blomstrom

    Digidesign?

    Är det någon som har någon erfarenhet av Digidesign Digi002 rack?
    Funderar på att kanske införskaffa ett sådant till studion(guillermot ISIS duger inte längre... )

    Har hört både negativt och positivt om burken, skulle vara bra att höra om någon kan nåt om den.

  2. #2
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    kolla deras eget forum så hittar du tonvis med erfarenheter. har inte hört om någon på det här forumet som har ett.

  3. #3
    blomstrom
    Ok tack, shysst

  4. #4
    xis
    Den är bra. Vad säger man mer . . .?

    Fråga så kan jag svara . .
    :-)

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag använder Digi002R ibland, finns i en studio på universitetet. Funkar kanon både med PT förstås och med Reason t ex. Skitbra ljud, snygg och med enkla å bra reglage.

  6. #6
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Det enda negativa jag har hört var att en del hade problem med att den tappade kontakten med datorn, fixen var att starta om 002an. Detta ska vad jag förstår vara löst, DOCK ringer det en svag klocka i pallet om att detta var hårdvaru och ej drivrutinsrelaterat dvs. LÄS PÅ om du tänker köpa begagnat så att du inte får en enhet som inte är åtgärdad!

  7. #7
    blomstrom
    Ok, tänkte ha den till en PC, via firewire(finns väl inget alternativ va?) och till windows XP pro. Jag har hört att den inte funkar som den ska ibland och en del som haft problem med den, sen säger vissa att den funkar skitbra... Vad ska man tro?

  8. #8
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Tror inte att det är 002an som är boven i alla fallen, ibland är det skit bakom spakarna och ibland är det datorn det är fel på.
    Följ det här så är du safe: http://www.digidesign.com/compato/xp/002rack/

  9. #9
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Körde i alla fall Digi001 ett bra tag och var jäkligt lycklig med det systemet. Funkade kalas och ljudet är sanslöst fint. Det enda som störde mig - och slutligen fick mig att sälja det (utöver det tyvärr ganska höga priset) var den något rudementära MIDI-implementeringen i ProTools LE. Men med ASIO-drivisar kan det klart kvitta.

    Och Digi002 lär ju vara ännu bättre än 1:an så...

  10. #10
    Chaosstar
    Chaosstar är inte uppkopplad
    Chaosstars avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Har en polare på ICQn som kör Windows XP och Digi002 Rack. Han säger att det har fungerat kanon för honom.
    (bra att veta är dock att han inte har något annat än ljudprogrammen på den datorn)

  11. #11
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Har iofs inte jobbat något med 002R, däremot installerat och konfigurerat två bordsvarianter åt jobbet. Ibland har man otur och det hade vi. 2 enheter med samma fel på moderkortet, varav en av dem också hade ett lödfel på ena FW-kontakten på baksidan.

    En kort historia: Fick tillbaka den ena som funkat klockrent. Fick samtidigt ett utlåningsex. av Soundware. Började om från början med att installera Xp, konfa, optimera etc... Startat upp PT och får den gamla varningen: Cannot locate Digidesign Hardware.

    -Va?!? Höll på att bli tokig. Felsökte i två dagar. Switchade med den fungerande enheten, och utlåningsexet var det inget fel på. Switchade tillbaka och den hittades inte av PT. Funderade ett tag på att slänga ut den genom fönstret. Ringde Sounware och gick igenom hela proceduren med vad jag gjort. (Måste ge en eloge till Peter och Marcus för att ha otrolig tålamod med mig )

    I alla fall... Gick igenom BIOS. Såg helt normalt ut. Förutom två små saker: USB Controller och USB Controller Emulation stod på Disabled. Ändrade dessa till Enabled. Startade om datorn. sedan tickade PT igång som en klocka. Som om den aldrig gjort annat.

    Mao, om man får problem med att hårdvaran inte hittas vid uppstart, trots att PT gick att installera och alla drivisar installerats, kolla i BIOS och Enabla alla USB inställningar. Verkar som om det är ett måste på en PC för att PT och 002 ska funka klockrent.

    Sådär... nu ska jag bara se till att de ordnar glappet i displayen på kanal 7 och 8 så är saken biff.

    Fast personligen håller jag mig till FL Studio 4.5.1 och M-Audio Audiophile 2496. No shit, no hassle... no music done... :hmmm: :kaaaka!:

Liknande ämnen

  1. Digidesign events!
    Av MLundkvist i forum Pro Tools
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 11:40
  2. DigiDesign uppdaterar
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 08:10
  3. Digidesign 003
    Av false messiah i forum Nyheter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 01:21
  4. Digidesign MBox 2
    Av false messiah i forum Nyheter
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 22:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •