Resultat 1 till 30 av 30

Ämne: Calling all the Reason dudes

  1. #1
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Calling all Reason dudes - julklapp till alla medlemmar

    Tjo!

    Här kommer en liten present från mig till alla 99musik-medlemmar, aktiva som passiva... :-) En liten surprise liksom!

    Synthesite Sub Culture - för syntnissar med smak

    Håll till godo, kommentera gärna!

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Lösenord för att öppna filen: synthesite

    Detta ska fixas, ska ladda upp en update utan pwd request. Håll till godo som sagt! :kaaaka!:

  3. #3
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Ahh! Gött med julklappar! Kul initiativ PF. Vågar vi kalla sidan "PF's lilla gröna"?

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja! Eller Volantiz lilla... röda... lampa... på att servern går varm...

  5. #5
    Tobias Bergius
    Wow! :kaaaka!:
    Bara att ladda hem, Reasonanvändare. Klart värt det!
    Många jäkligt snygga ljud!

    Men.. jag hade gärna sett fler bas-ljud...

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Filen nedplockad just nu, update på ingång. Någon som kan dela med sig av 60 mb för alternativ serverplats?

  7. #7
    Fleno
    60 MB kan jag låna ut ett tag......(särskilt eftersom jag indirekt är omnämnd på sidan du har gjort)

  8. #8
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ah! Men då vill nog Dr. Evil försöka få göra det. Det vore ypperligt you know! Fixar du ett konto då, eller hur gör du? Messa mig så hoppar jag in och lägger upp filen i så fall. ASSCHYSST!

  9. #9
    Fleno
    Är det något jag kan ladda ner och lägga upp? Jag vill ju inte ge dig access till hela easedrop.com!!

  10. #10
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Haha!

    Sant, tänkte inte så långt (tänker aldrig särskilt långt, särskilt inte 02:56). Du kan ladda hem zippen nu igen, it's up and running... ;-)

    Kanonbra - då blir det tre alternativa nedladdningspunkter. Så ska väl Volantiz server börja blinka grönt igen sedan...

  11. #11
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    äsh.. min server blinkar grönt å fint redan nu

  12. #12
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Hä gjordde min osså. Gôtt Pata! Lyssnade nu på morgonen. Schsysst kvalisort får jag tillstå.

  13. #13
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vol is not a lantis:

    Ja det gör den lilla gubben!

    Var bara orolig att jag lagt upp något som skulle sänka din lina alldeles för jobbigt. Ett tag där gick det sakta. Upload:ade en uppdaterad fil i 6-7 k/s som bäst, men sedan gick det snabbare igen... :-)

    Note to self: När en fil på en server ska uppdateras, lägg upp den i sin helhet, under ett annat namn, byt sedan till det riktiga namnet och delete:a föregående version när allt ligger på servern. Annars finns risk att folk tankar hem under tiden du uppdaterar - då får de korrupta filer.

    Nå, nå, nå...

    Fler som lyssnat på ljudbanken nu då?

    Lapp Of the Liner:

    Wow, kul fan! Jag tänkte skoja med dig och samtidigt skryta lite, men den här banken gör ju Reason bättre än Atmosphere, eller hur? Ja! Eller hur! Tyst nu, säg ja! A million dollars! Okay?! ;-)


  14. #14
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    And we have a mirror!

    Fan vad ballt... världen är liten och snabb... och allt det där... men nu är refillen uppe i Virginia, USA, också... :-)

    http://meffy.enovel.com/sks/d_50_refill.html

    Edit: Make that two - nu finns filen på tre ställen. Nu ska det vara helt lugnt, Volantiz! ;-) Tackar, "EnochLight" och "Meffy" på Propellerheads "Board", användarforumet.

  15. #15
    Fleno
    Och nu finns den även länkad på:

    www.easedrop.com/99musik/dififty.zip

    Det borde vara bra hastighet på den spegeln....

  16. #16
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Excellent! Då har man "all bases covered" ! Tackar och bockar.

  17. #17
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Wow! Schyssta bananer, Fleno - 540 kb/s sisådär... ;-) Sidan uppdaterad med din länk nu också. Grymt!

  18. #18
    Katsuragi
    Katsuragi är inte uppkopplad
    Katsuragis avatar
    Veteran
    Trevligt värre!

    Schyssta ljud, jag blir inspirerad som bara den. Känns som att scream4 åker fram och det blir industrimangeltechno á la D50 av det här...

  19. #19
    Fleno
    Läste min weblog för skojs skull.....
    Hörru PF...det är redan 16 unika IP-adresser som har laddat ner endast ifrån mig. (-2 för dig och mig då eftersom det inte riktigt gills). Poppis ljudbank helt enkelt.

  20. #20
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Schysst! Det här med att sprida något man gjort är jäkligt läckert faktiskt - återkopplingen är enormt ball och verkligen något man myser av. Det blev lyckat det här. Och så tog det bara en 4-5 timmar att sampla + bygga patcherna - när man väl kommer igång... som sagt... :-) Ska fortsätta "bygga om hårdvara till mjukvara" på detta sätt. En annan grymt bra grej med ReFills är att de komprimerar samplingar när de lagras. Det är mao ungefär 110 mb WAV-filer som blir 57 mb som ReFill. Detta utan att någon komprimering görs vid uppspelningen av samplingarna. Makalöst bra. Hela jag skiner som en sol... :-)

  21. #21
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    för en stund sedan så var det 5 pers som tankade samtidigt.. så refillet sprids på ordentligt

  22. #22
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Haha! Jag påskyndar världens övergång till rennässans för Den Digitala Revolutionen och som hämtad ur intet, en pånyttfödd D-50-feber. Forskare kommer senare säga, att allt var ett trick så PF kunde sälja sin D-50 för 13.500:- plus frakt.

    Fotnot: Amino et al kommer nu skriva..."Undergång menar du väl! " ...

  23. #23
    Tobias Bergius
    Släng upp en länk till refillet här också, PF!

    http://forum.studio.se/index.php?showforum=19

    Tidningen Studio:s nya forum.

    Om dem gillar det kanske dem tar med det på skivan som följer med tidningen = ännu större spridning

  24. #24
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Bra tips, men Studio får kontakta mig. De har min mailadress och mina telefonnummer om de vill... de får gärna slänga med fil(l)en på sin CD... om de kontaktar mig först.

  25. #25
    Tobias Bergius
    Var det jag menade - du lägger upp den i deras forum, dem lyssnar på den, dem tycker att den är bra, dem vill ha med den på deras skiva och dem kontaktar dig

  26. #26
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Fast Studio spanar titt som tätt på 99musik, de gjorde ett inlägg här så sent som idag (Mats S frågade efter en fotograferingsbenägen Fairlight). I trust they will find me.

  27. #27
    Tobias Bergius
    Sant. Men alla studios forummedlemmar spanar inte på 99an kanske... Var ju så jag menade. Att dem kan ta refillet den på skivan var bara mer som en bonus

  28. #28
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ok, du vinner, jag spammar...

  29. #29
    Tobias Bergius

  30. #30
    J3000
    Köng refill !

Liknande ämnen

  1. Destiny Calling
    Av TheQuo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 16:34
  2. Reason adapted låtar i Reason
    Av Maxwell i forum Reason Studios
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 01:07
  3. Reason + kit
    Av Albin P i forum Reason Studios
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 00:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •