Resultat 1 till 30 av 30

Ämne: Gissa vad det här e!!

  1. #1
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran

    Gissa vad det här e!!


    ...å den som tjuvkikar på länknamnet får stryk!!

  2. #2
    lasselus avatar
    Redaktör
    Vet redan...och har svarat på enkäten...

  3. #3
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Då får du stryk!
    Usch fy blä sa jag...ingen hårdvara med namn som låter som ett tvättmedel!

  4. #4
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Aha! Enkäten! Jo, där var jag nog också med på ett hörn...

    Verkar spännande...

  5. #5
    partybreaker
    partybreaker är inte uppkopplad
    partybreakers avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Efter att ha tagit fram glasögonen så jag kan läsa den lilla texten ovanför displayen så gissar jag; moogmodular i rackformat?

    *suck* :rolleyes:

    Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Totalt meningslöst. Kan de inte komma på något bättre att göra med mjukvara?

  6. #6
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Undra vad Dr Robert säger...

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Sobert snygg. Blir nog väldigt komplex att hantera / programmera, men kan säkert göra helt fantastiska ljud. Syntar som denna ska ha ett "simple mode" tycker jag.

  8. #8
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Ska bli spännande att se vad den går för. Och hoppas att den är lika färglös som den ser ut (utseendemässigt!). Apcoolt värre! Svart display med vit text - ett av mina ursprungliga idéer för "Protoplasma"

  9. #9
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    PF: Lär ju vara datoreditor som gäller för den... gränssnittet har de redan, bara att fluffa över patcharna till rackburken.

    En hårdvaruversion av en mjukvaruversion av originalhårdvara. Jahopp.

  10. #10
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Tanka hem demo på Arturias hemsida!

    Dr. Robert Moog says:

    "Arturia's Moog Modular V is a high quality computer emulation of the analog modular synthesizer that Moog Music® originally introduced. Traditional front panel controls and switches are clearly and accurately displayed, while virtual patch cords can be plugged in or removed with the click of the mouse. The basic audio generating and modifying functions are instantly available, and so are envelope generators, LFO's, and other traditional control functions. The Modular V offers important contemporary features like MIDI, easy loading and saving of patches, and polyphonic tone generation. With the Modular V installed in your computer, you can develop a wide range of modular synth effects, and then program or play them as you wish.I am delighted that Arturia's Moog Modular V is adding a new dimension to an instrument tradition that has a special meaning to so many musicians."

    /Kloon

  11. #11
    partybreaker
    partybreaker är inte uppkopplad
    partybreakers avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Märkligt. För visst var vän herr Moog från början emot hela projektet? Eller är jag ute å cyklar nu?

  12. #12
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Han kanske tyckte hela mjukvarugrejan var ok men nu blir det ju "allvar"! Dedikerad hårdvara liksom! *spooky music*

  13. #13
    GlobalMotion
    Hellre G2 säger jag då.

  14. #14
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    En pryl med namnet "moog" i racket är iofs hur cool som helst... hur som helst.

  15. #15
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Håller med PF, Moog e snyggt i racket. Själv är jag helt förälskad i Arturias prylar, gött sound liksom:kaaaka!:

  16. #16
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Undrar vad den kommer att hamna på! Finns det några prisuppgifter än?

  17. #17
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag vet inte riktigt, jag testade pluggen och den "gillade" jag inte alls. Och en Proteus1 med Mooglogga/rattar är vad den ser ut som, har svårt att tänka mig att den hamnar i min bur.

    Fast den har ju verkligen blitt populär vad det verkar iaf, tror att det finns en hel del som kommer att bli tokkära i denna.

  18. #18
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Öh... har jag fattat rätt... är det en mjukvarusynt i rack? Och som heter Moog? Det känns... fel. Varför vill man ha en mjukvarusynt i en rackburk, försvinner liksom inte syftet då? Må vara att en modern synt ÄR mjukvara, men ändå. En DX7 är väl egentligen också en dator med mjukvara? Fast ändå inte på något vis.

  19. #19
    lasselus avatar
    Redaktör
    Öh... har jag fattat rätt... är det en mjukvarusynt i rack? Och som heter Moog? Det känns... fel. Varför vill man ha en mjukvarusynt i en rackburk, försvinner liksom inte syftet då?
    Finessen är ju att burken innehåller DSPer så att man inte drar kraft från datorporcessorn...som Rolands VariOS och Nord Modular/G2...

  20. #20
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    ...eller som Nord Lead, Korg MS2000, Yamaha AN1X, Roland JP8000...

  21. #21
    native
    native är inte uppkopplad
    natives avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jo, men Nordlead, MS2000 och dom där klarar sig ju bra utan extern dator, medans t ex Nord Modular kräver en dator för att kunna skapa nya ljud.

    Själv tycker jag bäst om "förpatchade" gamla analogsynthar. Enklare att ratta fram ett ljud snabbt på dom än på en modular. Pro~One är min favorit! Har du fått tag på någon ännu PF?

  22. #22
    partybreaker
    partybreaker är inte uppkopplad
    partybreakers avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    WHAT??!

    Modularsyntar är ju det bästa som har uppfunnits! Någonsin!

    Fast jag tycker ju iofs bättre om det "riktiga" analoga... Jag spyr på alla mjukvarusynt-tillverkare som inte ens försöker vara det minsta nyskapande. Typ Arturia.

  23. #23
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag tycker det snarare är väldigt nyskapande att kunna köpa en hyfsad och polyfonisk, rackbar "Moog Modular" till priset av ungefär... en oscillator... nästan (nej, en sådan kostar bara $170, men vad kan man göra med en oscillator allena?)... på www.synthesizers.com så att säga. Förpatcha kan man ju göra själv. Native; fick låna en ett tag av en kompis, hjälpte honom sälja den. Hade inte råd själv. Nästa gång... ;-)

  24. #24
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Hmmm.. vet inte vad jag ska tycka. Om ett år eller två är det förmodligen ändå inget problem att köra mjukvaruvarianten av modularen tillsammans med ett gäng andra lika processorkrävande pluggar. Jag ser inte riktigt meningen i att göra en rackvariant. Man är väl ändå tvungen att ha en dator för att editera den, så det blir ju ändå inget argument i t.ex. livesituationer? Aja.. Vad tror ni blir nästa produkt från Arturia i "förpacka-monster-i-VST-kläder"-serien?

  25. #25
    lasselus avatar
    Redaktör
    Vad tror ni blir nästa produkt från Arturia i "förpacka-monster-i-VST-kläder"-serien?
    MemoryMoog...man kan bara hoppas...

  26. #26
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    lasselu: tror du? En Moog igen? Inte en Matrix-12 då?

  27. #27
    lasselus avatar
    Redaktör
    Det har du rätt i mårre...tänkte inte på att det skulle bli upprepning...

    Matrix 12 vore ju inte dumt...

    ARP 2600 kanske? ELKA Synthex?

  28. #28
    GlobalMotion
    Jag håller med encore.

    Lasselu: ARP2600 vore inte helt fel

  29. #29
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Men, om det skulle bli något i stil med aminos gissningar, typ en jäkla massa rattar och ett rejält interface - då är det en helt annan sak. Om det mer eller mindre skulle bli en komplett standalone-synt (fast utan klaviatur förstås), ja då är det ju det som är den stora "featuren". Frågan är bara hur man gör ett sådant interface på en modularsynt. Och om folk är beredda att betala för rejäla kvalitets-Moog-rattar. För sådana måste det ju vara förstås. Äh, det känns som önsketänkande.

  30. #30
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Å Arturia, hör våra böner

    Ge folket en Arp2600 som inte kan gå sönder

    (Steve som slog ett malmönummer igår i ren å skär galenskap, som tur var pysslade mottagaren av samtalet med flaggstänger i Bosnien?med andra ord så svarade han inte. Så det blidde ingen 2600 igår heller)

Liknande ämnen

  1. gissa då?????
    Av Sillen i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 17:31
  2. gissa vem?
    Av enapa i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 09:07
  3. Gissa gissa
    Av Position Zero i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 00:20
  4. gissa!
    Av Kloon i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 145
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 18:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •