Sidan 3 av 21 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SistaSista
Resultat 121 till 180 av 1252

Ämne: Elektron - MonoMachine

  1. #121
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    usb är ju så sjukt dåligt, nått bättre eller inget alss!!

    Skulle villja ha lfo till tempot.... annars är den monolådan klar!!

  2. #122
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    ja, herregud - hellre firewire, men stor chans liksom....

    (oj, sjuttitolv lfo:er men ingen koppling till tempo???)

  3. #123
    kallback
    Æh

    det vore surt om folk går om kring och får AHAH!-uplevelser flera år efter inköpet av prylen gällade saker en inte vetat\fattat\testat...gällande hårdvara mer e det inte, jag skiter i vilket, men ni kan ju försöka göra nåt eget som faller utanför va skiten e byggd för om man tänker så [instrumet e bengbygda -- går att överträffa och göra andra grejjer med dem en vad som e tänkt överlag gällande allt blir bara trött]

  4. #124
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    eller är det inte så??

    förebyggande syftet är väll att förespråka pöbelns röst?

    !°°

  5. #125
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    det är ju just "upptäckter" man gör med ett instrument man ägnat år att utforska som är häftiga! när händerna trycker själv och man inte behöver titta för att skruva fram nåt kul... (med lite tålamod blir det mesta intuitivt)

  6. #126
    kallback
    apan, precis! + vi är alla en del av pöbeln!
    avart, precis!

    \\ men vill att folk generellt sett då jobbar mer med sina instrument
    - förstår\lära sig tingen innan som utom
    - jag tror inte gemene individ gör det om man inte sparkar folk i ryggslutet för att gå på uppäcksfärd

    \\ för mkt lättja och förebilder för att komma nån vart själv? jag sätter i o f s resor före målet i fokus nu...

  7. #127
    kallback
    \\ sätt ett elektronisk instrument i mina händer som ni anser buggfritt så får vi se
    - enmono kan funka, men var försiktig innan ni anmäler er lixom...

    nu kan ni återgå till TOPIC förlåt! → ↑↓ ← circulera : )

  8. #128
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    den kan spotta järndankar om man lär den det!!! (skåpet i hörnet) så den kan du buggtesta... vore kul att se/höra... knackrythmer med betongknaarr!

  9. #129
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kallback
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    \\ sätt ett elektronisk instrument i mina händer som ni anser buggfritt så får vi se
    ...claves är nog mer din grej numera?

  10. #130
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    kallback: haha, ja, du fick verkligen min mduw på fall med midilooping

  11. #131
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Och min åkte tillbaka till fabriken efter en kort stunds kallbackning

  12. #132
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Nån som gått upp til 1.07 os i sin låda ???

    kom på att jag sålde midiporten... trodde nog på att få uv.... hihi... os: 1.06B funkar iofs bra...

  13. #133
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    enapa: Jag har en betaversion av 1.07 i min låda, har jag för mig. Chorus-buggen i ensemblemaskinen är fixad där i alla fall.

  14. #134
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    chorusbugg... fanns det chorus där?? ajuste låter skit så det har jag glömt bort... säkert körde jag choruset med bugg i min ensembletrixarlåt... hehe... buggbugg....

  15. #135
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    iofs så låter choruset fint nu då lfo'n inte startar om för varje not.

  16. #136
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Sådär ja....håller på att ladda in nya OS i mina maskiner as we speak... äntligen har jag fått upp maskinerna ur sina kartonger igen...

    Bild på mina maskiner, tagen med kass mobilkamera

  17. #137
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Men men, man kan väl inte ha dem i rack? Då är det ju jobbigt att arbeta med dem som det är tänkt? Hädare! Du midistyr dem säkert... *morr*

  18. #138
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Men jag har ju inte plats annars ju Alla mina grejer sitter i rack nu, så att jag åtminstonde kan ha dem framme... men jag midistyr faktiskt inte. Vissa småfills på machinedrum midistyr jag iofs, så till exempel lägga till en crasch här och var.

    Men det börjar faktiskt bli ganska trevligt i min kökstudio...översiktsbild kommer då jag fått all utrustning på plats....

  19. #139
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Igår satt jag å lirade på monon som jag precis bytt till mig.. och första intrycket är att den egentligen ljudmässigt inte låter särskillt kvalitativt.. men ändå väldigt intressant. Som improvisationsrattningssynt så känns den verkligen skitbra! De har fixat i stort sett alla saker som jag irriterade mig så mycket på när det gäller machinedrum.. så faktiskt.. det känns som att denna kommer få mycket uppmärksamhet där hemma. Det enda som jag nu antar jag kommer sakna från den är riktigt sköna pads.. men det kanske går att fixa det också? Om inte annat så kan jag iofs köra sånt från MPCn eller ES-1:an (ES-1:an brukar få stå för pads numera )

    Det var precis vad jag kände att jag saknade.. en väldigt snabbrattad synt med just den typen av sequencer.. fan vad skön den verkar vara att jobba med! Den åker med på skidsemestern!

  20. #140
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Aaah, jag är väldigt förtjust i min monomachine, den blir bara bättre och bättre ju mer man använder den, ,och jag har haft min i några år

    Det går att kräma ur sjyssta pads ur MnM, den här killen lyckas bra tycker jag.

    Direktlänk till låten, tydligen MDUW + MnM och lite evolver.

    Good stuff!

  21. #141
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Volantiz: vad är det du irriterade dig på på machinedrum?

  22. #142
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    vollan: pads borde gå att göra i poly-läget eller med chrodsmaskinen, med 3lfoer och eqn + filtret och delej kan man kranafram mer än man först fattar, just akordbiten är ju chrodsapparaten den enda som ifxar på monokanal...

  23. #143
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    altemark: Jag får väl ta å spotta ur mig de första sakerna jag kommer att tänka på..

    Först och främst så var det att det var aldeles för lätt att byta till fel pattern om man står å röjer med flera maskiner samtidigt. Det var nog det absolut värsta tror jag.. händer varje jäkla gång jag kör med den. På monon så har de flyttat bank/pattern-knapparna åt höger så att man slipper blanda ihop function och bank group-knapparna.

    Välja part för att redigera var också lite struligt om man inte satt å koncentrerade sig på enbart den trumman (sånt får man istället göra på ES-1 och XBase).

    Den känns mer som en sån trumma där man bygger upp ett par trumset och sen inte vrider så mycket på ljuden under tiden man kör.. förrutom lite parameterlåsningar hit och dit. Men till sånt så kör jag hellre med andra trummisar.

    Svänget! Även om man kan ställa in det hur mycket och noga som helst så kändes det aldrig riktigt rätt (som det gör nästan helt automatiskt med xbase och mpc). Det tog aldeles för lång tid att få till något som kändes "ok" för att det skulle vara värt att pilla på det.. så som klocka var den verkligen trist.

    Ljudet! Jag har fortfarande inte kommit överens med det heller! Den låter så himla snäll/timid/försiktig! Bråka med dess interna dynamikprocessorer gjorde det hela bättre.. men det kändes inte helt ok ändå.. två 1176:or fixade iofs till det annars.. men sånt räknas ju inte. UW-expansionen gjorde den verkligen mer användbar.. men faktiskt.. jag trivs väldigt mycket bättre med MPC/ES-1/Xbase09 för trummor. Ljudmässigt så var den helt enkelt lite för fin i kanten.. såna ljud kör jag hellre i datorn.. då jag petar på trummaskiner så vill jag att det ska hända saker!

    Electro! Om det är vad man sysslar med så är den hur ball som helst! .. men det gör inte jag..

    Enligt mig så ska denna trummaskin bo i en studio och kanske ibland följa med på lite spontanjam ibland.. men nä.. brevid min favorittrummiskombination (MPC/ES-1/Xbase09) så har den ingenting att säga till om i mina händer.

    Jag kan verkligen inte bestämma mig för om jag älskar eller hatar den.. men jag vet iaf att jag till slut kände att den var mer i vägen än gjorde nytta.. och jag gav den ändå rätt så många chanser.

    hmm.. aja.. nu är den utkastad och det känns jättebra!

  24. #144
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Först och främst så var det att det var aldeles för lätt att byta till fel pattern om man står å röjer med flera maskiner samtidigt. Det var nog det absolut värsta tror jag.. händer varje jäkla gång jag kör med den. På monon så har de flyttat bank/pattern-knapparna åt höger så att man slipper blanda ihop function och bank group-knapparna.
    Ah - jag känner verkligen igen mig - det är bland de största hindren för mig att göra hela låtar på machinedrumen, lyckas alltid schabbla bort patterns...

    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ljudet! Jag har fortfarande inte kommit överens med det heller! Den låter så himla snäll/timid/försiktig! Bråka med dess interna dynamikprocessorer gjorde det hela bättre.. men det kändes inte helt ok ändå.. två 1176:or fixade iofs till det annars.. men sånt räknas ju inte. UW-expansionen gjorde den verkligen mer användbar.. men faktiskt.. jag trivs väldigt mycket bättre med MPC/ES-1/Xbase09 för trummor. Ljudmässigt så var den helt enkelt lite för fin i kanten.. såna ljud kör jag hellre i datorn.. då jag petar på trummaskiner så vill jag att det ska hända saker!
    Håller med där med - det är svårt att balansera allt - även med intern dynamik/EQ så blir det för mycket tid man måste ägna åt att försöka få det rätt, även om man har externa processorer... fast en m-resonator gör iofs att allt låter rätt från början nästan dock

  25. #145
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Är filteren i möno och mdlådan samma??? halva grejjern sitter hur man kan mörda ut filtersjälvoscileranderecosnassåbaskaggarnamullrar såinnihelvete....

    Ska fan provköra en md årdenklit nångång, anar att det finns fördelar och nackdelar, typ att det är smartare att göra trumnljud med en sint än sintljud med entrumma...

  26. #146
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om inte annat så kan jag iofs köra sånt från MPCn eller ES-1:an (ES-1:an brukar få stå för pads numera )
    Hur lyckas du få ut pads ur es-1an? Es-1ans pitch går väl t.ex. inte att styra via midi? och att sitta och pilla med es-1an pitck´hratt är ju helvete kort sagt. Berätta nu

  27. #147
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    enapa: I grunden så är det kanske samma filter.. men det såg ut som att man kunde vrida på ganska så många flera parametrar på monons filter.
    filtersjälvoscileranderecosnassåbaskaggarnamullrar
    ..är ingenting som jag känner igen från MDn.. men man kunde få till snygga basgångar genom att ställa in retrig till jättejättesnabbt på en lämplig sampling (t ex virveltrumma fungerar jättebra) och sen parameterlåsa parametrar hit och dit för att styra pitch.

    indigo: Två olika sätt.. Det första är att sampla olika ackord. Det andra är helt enkelt att vrida på pitch-ratten.. så förjävlig ska den inte vara

  28. #148
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    enapa: jag vet inte .. har inte haft tillfälle att testa monomachine, och inte sett något som sagts om filtren någonstans. men med tanke på att bitrate reduction är olika på monomachine och machinedrum så är det kanske inte omöjligt att filtret är det också? mitt intryck av machinedrumens filter är att det är OK för att skulptera, men det står inte bra för sig själv.

    å andra sidan så ger ju de flesta filter inte så mycket avtryck mot vågformer som ofta bara är sinus/triangel eller brus/FM-noise-hållet. laddade in en del encykelsvågformer varav vissa var sågtandsvåg osv och då kom filtret mer till sin rätt

  29. #149
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Har aldrig A-B-testat filtrerna mellan de två maskinerna så jag kan inte riktigt utala mig, men jag tycker att det är en skillnad på de två olika. Jag resonerar mer att filtret i MD är mer som en EQ. Jag använder det sällan för annat faktiskt...

    ska starta upp de två och jämföra lite...de står här intill mig...ett ögonblick...

  30. #150
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag lägger rätt ofta liiiite filter på MD:n för att få bort lite av det för diskantrika soundet, samma sak med samplingsratereduktion. Kan köra t.ex. hihatar klart bättre.

    Vill man leka med filtret på MD så kör med envelopfiltret på inkommande ljud, då får det leva på ett annat sätt än vad det gör dagligdags. Rätt ofta händer det även att jag kör triggad LFO som envelop till filterfrekvens också, särskilt på samplingar och sådant. Dollyflop (http://www.99.se/egen-musik/209856-d...nligt-jgb.html) är ett exempel på det. Det är alltså mollackordssamplingen i den som jag använder, sedan är det maskintrummefilter på det och då med triggad LFO för att leka envelop.

  31. #151
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Ja, machinedrumen mår verkligen bra av att använda filtret till att skära höga och låga frekvenser! Muffliga 808-bastrummor som inte bara distar går att uppnås med lite meck och så.

    Det triggad LFO-systemet för envelopes, att mixa mellan de två (inverterade) vågformerna som finns är fint både på filter, amplitud och allt möjligt - riktigt smart tänkt, men ibland svårt att visualisera hur det skulle bli.

    clase: fresh, live report from the lab!

  32. #152
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Det stämmer som du säger med att noise och sinus inte ger avtryck särskilt bra i filter. Jag får nog sampla en ton från monomachine och slänga in i maskintrumman och försöka göra identiska ljud.

    Upptäckte (igen) förresten att det finns ju filter för inputen också, ska se om jag hittar lite patchkablar bara...kan kanske ge ett första utlåtande i skillnad...

  33. #153
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Använde mig av inp>FA på maskintrumman (filter för inkommande signal) och kopplade in Monomachine i Machinedrum. Första jag lägger märketill är att Q går inte lika högt (självoscilerar ej på samma sätt) i Machinetrumman. Sedan så känns det kanske inte riktigt lika högupplöst...svårt att säga med min lyssning just nu. Tycker den stegar litegrann. Dock vill jag tillägga att filtret i maskintrumman låter bra. Det förvandlar en sågtand ganska lätt till något som liknar 303-karaktär tycker jag.

    Nu var det dock inte så vetenskapligt vill jag påpeka. Det kan ha distat lite in i Maskintrumman och jag vet ännu inte om inp>FA skiljer sig från filtret i effects-delen.

  34. #154
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Effects-delens Q går inte heller lika högt upp faktiskt. Sedan så är det byggt lite annorlunda. Någon Q på högpasfiltret finns ju inte. Annars så tycker jag att det låter väldigt likt mellan de två.

  35. #155
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Mmm... ingångsdisten i maskintrumman är finfin den! Kan användas för att få mer grus i maskintrumman. Kör separat ut för vissa ljud och sedan tillbaka in i en ingång, dra på tills det distar så mycket man vill. <- Tips för ljudmakare!

  36. #156
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Tack för tipset, det ska jag testa! Just nu leker jag med maskintrummans reverb och dess filtersvep. River stenhårt och metalliskt! Helt underbart! Ska användas på kommande ep'n definitivt. Jag önskar Elektron kunde släppa detta härliga reverb som mjukisplugg för övrigt. Alla behöver en Gatebox i sin studio.

  37. #157
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    MönUfilteret är fan grymt, låter inte så enormt bra, men i sammanhäng så blir det så bra, alla styrgrejjer gör tricket, harju moogerfooger som låter bra men är för simpelt i kontrollerna för äkta filtergojjsning.

    Har mono bitrateReduc??? ajuste ratten breve delej, låter bajs så den skiter jag i, eqn i mono är bra, som ett filter nästan, fast tvärt om, eftersom man kan dra på så mkt, körde det med lfo i gävle sveper man så blir det skiitbra...

    Joupp...

  38. #158
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    och första intrycket är att den egentligen ljudmässigt inte låter särskillt kvalitativt.. men ändå väldigt intressant.
    Okej... visst piper det i mina öron för det mesta, men den låter ju fan bra, tycker den verkligen har klass och finess och intresaannt har du rätt i.... Hade svårt att få ur baas i början, nu dånar den som tusan.... Låter tillräckligt bra... fast det görju sex pistols med iofs.... hm... ?

    Jag verkligen avgudar lådjävlen som nivet, den är så sjuukt kul!!! ending ding värld i enlådaju!

  39. #159
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Hade också problem med bas i början, men så kommer det lossna och vips. Vilka basar den kan göra av diverse olika karaktär. Det enda den inte gör bra basar är moogiga basar, det klarar den inte alls.

    Har funderat lite på Elektronmaskinerna. De är väldigt speciella burkar må jag säga. Med allt annat som inte låter bra så brukar jag förfina och slipa fram karaktär och göra slikt osv, men med alla Elektrons prylar (nåja, inte Sidstation förstås) så är det tvärtom som råder. Det är mer: 1) På med dist. 2) Skär bort topp. 3) Klipp lite udda och galet i de lägre registrerna. 4) Ännu mer dist. 5) Skapa rörelse i ljudet med lfo. 6) Skapa ännu mer rörelse i ljuden med de lfo'er som är lediga. 7) Gå till steg 1 osv osv osv... påvägen så får jag lätt ganska spännande resultat, och då har jag inte ens pillat på sequenserns parameterlåsning.

    apa: bitratereduc känns rätt meningslös, men det är roligt att koppla envelop-liknande lfo'er till den ibland. Framför allt för syntiga hihats. Mest meningslös är nog talsyntesen ändå om jag får säga nåt. Vet inte hur många timmar jag laggt ned på att programmera den och ingen verkar kunna uppfatta något ändå...

  40. #160
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Alltså, SamplingsRateReducering. Inte bitkrossande. Ok, UW kan bitkrossa, men då bara när man spelar upp samplingar. SRR. Lär er det och därmed basta.

  41. #161
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    clase: VOmaskin är bra på syntljud och knastrummer med konsomanter, samt mungiga... och småtalande svepljud...

    Hmm... jag använder nog alla maskiner, dock typ aldrag efektmaskinerna....

  42. #162
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Vad synd att du inte använder effekterna. De låter väldigt bra nu. Framför allt Ringmodulationen är rolig. Glöm inte att trigga den och att ge den andra toner än vad den arbetar tillsammans med. Då blir det metall.

  43. #163
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage

  44. #164
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran

  45. #165
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Tror nån glömt ringmärka sin monolåda.... enclase

  46. #166
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det är bara uvar man ringmärker.

  47. #167
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Jag skulle aldrig kunna befläcka mina elektronlådor.

  48. #168
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    uvar lär man ju kunna kluddra på mer, eftersom de är mkt fulare... hehiihhehe...

    clase: fegis...

  49. #169
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran

    Nöjd?

  50. #170
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    bra!!

    jgb: enbräda... fixa...

  51. #171
    kallback
    haha jo, lite försynt e det alltid till en början, men nu e ribban överhoppad snart
    klockrent när allt e övertäckt \ bortslipadImprint \ ersatt med egen och skakat av sig gässen med vassa näbbar, då vet ni att han kan maskinen också!!

    \\ *sätt er ner* detta e bra -- stå upp :]
    Senast redigerat av kallback den 2007-04-06 klockan 00:17.

  52. #172
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Monomachine är den enda synten som jag tömt innan jag började jobba med den. Jag har faktiskt inte ens lyssnat på de presets som fanns med. Överhuvudtaget så verkar folk söka sitt eget sound i större utsträckning än vanligt med just denna grunka. Hur kommer det sig? Beror det på att manualen uppmanar till just det?

  53. #173
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Finns det presets?? fanns väll bara patterns med lite kits till, tycker jättemycket om det upplägget, jag har inte fattat ifall man kan sejva typ en basljud och hemta in i kit... går väll inte???

    Kan vi enas om att den heter monolåda??

  54. #174
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har för mig att man kan gå in i ett kit, kopiera ett ljud, ta ett annat kit, och då klistra in ljudet. I monomanicken då.

  55. #175
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Färdiga kit finns ju, om man vill. Fast kanske är det just på grund av att man inte kan kopiera enstaka ljud från ett kit till ett annat som gör att folk leker mer?

    Monolåda låter för gulligt, jag kommer inte att kunna hålla uppe det.. tyvärr.

  56. #176
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag har seriösa planer på att köra om min monolåda till monolåda ninja... fräsa til den i svart plåt och göra knasdesign på den... ihihih...

    sis: rec, sen kopy lite längre, supercopy... välj machine... melodi är skeva slingan bara... smidigt..

  57. #177
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    ajuste... koppy page är grymmt.... håll in scalesetup + copyknappen.. koppar asså den 16vändan man är inne i..

  58. #178
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Tack för tipsen.

  59. #179
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    har ltie fler...

    Jag brukar ha basar på ch1, för på midi1 har jag monopollyn... så superykoppa melody, smell på midiseq sen koppylajnenpejstaIN så är basen duplicerad, blir minst förvirrat + snabbare, kör inte så mkt med midiut just nu men lite snabbare blir det...

  60. #180
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    http://www3.shellkonto.se/puff/mono/mono.mp3

    En liten illustration av vilket sound min Monomachine har. Jag har jobbat med den solo så vissa komp är bara utfyllnad, vidare har jag "mixat" i lurar så en del av ljuden sticker iväg. Fast man kan ändå höra mina lådideal.

Liknande ämnen

  1. Monomachine
    Av deleted user i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 23:25
  2. Svar: 52
    Senaste inlägg: 2007-12-22, 21:10
  3. MonoMachine
    Av lait i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2004-10-10, 21:46
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-08, 23:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •