Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: körer

  1. #1
    krank
    krank är inte uppkopplad

    Veteran

    körer

    Hejsan,
    undrar om det är någon som känner till någon samplings-cd med körer på? Typ kyrkkörer och sån't... lite religiös feeling men inget gregorianskt... Tips?

  2. #2
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Spectrasonics Symphony of Voices.



    Det är helt sanslöst bra kvalitet på dem, men de kostar ju också. Och gregorianska körer får du på köpet.

  3. #3
    krank
    krank är inte uppkopplad

    Veteran
    Ajajaj, trevligt som bara den... prislappen var inte riktigt lika kul dock :rolleyes:

    Fler bud?

  4. #4
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Jag har Classical Choir. Låter kanon, men har ju inte riktigt samma bredd som SoV. Priset är dock behagligare.

  5. #5
    Benny Hell
    "Voices of The Apocalypse" ska vara väldigt bra. Finns ett litet prg till den som man kan skriva in vad det ska sjunga:
    http://www.soundsonline.com/sophtml...ml?sku=QLVOTAGS

    Själv kör jag med en billig Pro Samples cd för kör. 3 titlar för 105 Euro här: http://www.bestservice.de/

    Vol 13: Choirs from Classical Choir and Hallelujah From Peter Siedlaczek. Inte fantastisk men för priset är den okej.

  6. #6
    krank
    krank är inte uppkopplad

    Veteran
    Tackar för alla svar. Ska kolla upp de där billigare alternativen... Det är ju inte värsta körarrangemangen jag tänkte göra utan mer att ha lite i bakgrunden...

    Inga svenska återförsäljare?

  7. #7
    Goka
    Om du vill ha "riktiga" körer har jag goda kontakter i branschen. Sjunger spikrent, läser noter direkt från bladet eller lär sig på gehör om noter saknas. Inget slår orginalet! :-)

  8. #8
    David Lennartsson
    David Lennartsson är inte uppkopplad
    David Lennartssons avatar
    Senior
    Lite OT, men ändå.

    Goka, sjunger du själv i kör?

    Jag vill inte verka påflugen men, det verkar ju vara rätt avancerade körer du pratar om. Om ni vill ha nya stycken så skriver jag just nu på ett körstycke och har ett till rent körstycke sen i våras. Sedan har jag gjort en del körmusik med instrument och så.

    Skriv ett (privat-)meddelande om du är intresserad.

  9. #9
    imported_Niklas Hellgren
    Goka,

    sjunger spikrent, direkt från bladet och med perfekt gehör? De behöver väl aldrig öva antar jag?

    Den kören måste jag höra. Du skulle inte vilja tala om vilken kör detta rör sig om?

    David, jag är körsångare och vi är alltid intresserade av ny musik. Om du har något att visa är jag/vi intresserade av att titta, men jag kan ju inte lova något förstås.

  10. #10
    Goka
    Skrevs ursprungligen av Niklas Hellgren
    Goka,

    sjunger spikrent, direkt från bladet och med perfekt gehör? De behöver väl aldrig öva antar jag?

    Den kören måste jag höra. Du skulle inte vilja tala om vilken kör detta rör sig om?
    Ok, det finns dåliga dagar och bra dagar, och ska man beskriva en bra kör utelämnade jag med flit de dåliga dagarna...;-) Men kontentan är att de bra dagarna vida överstiger de dåliga.

    Jag har sjungit i Kammarkören Svenska Röster http://www.svenskaroster.org Lunds Vokalensemble http://www.lundsvokalensemble.org och sjunger i dag i vokalgruppen (som knappast kan kallas kör) VeryEight http://www.veryeight.com . Jag har också varit inhoppare i andra körer vid några tillfällen, t ex Gustaf Sjöqvists Kammarkör.

    Var sjunger du själv?

  11. #11
    imported_Niklas Hellgren
    Goka,

    trevligt! Nog förstår jag att man vill göra reklam för sina körer och vänner men jag tyckte det var att gå lite för långt att beskriva en kör som inte existerar.

    Jag sjunger i en kör som heter Haga Motettkör. Vi kan beskrivas som glada amatörer med ganska höga ambitioner. Vi leds just nu utav Michael Dierks som är kyrkomusiker i Tyska Kyrkan (Stockholm) och innan det av Lars Freden, som är kyrkomusiker i Gustav Vasa kyrka. Vi sjunger mycket sakral musik och tidig eftersom vi tycker det är roligt men även en hel del profan musik och då gärna lite nyare. I höst kommer vi uppföra Bruckners mässa i e-moll, samt Stravinskys mässa.

  12. #12
    Goka
    Tack för att du/ni inte missförstod mig helt och hållet! :-) Sådana där inlägg som jag skrev lite längre upp kan lätt misstolkas, och jag menade inte alls att vara så framfusig och kaxig som det kan se ut. En och annan ;-) hade kanske gjort det lättare att läsa det som jag avsett.

    Nog om det. Tillbaks till musiken!

  13. #13
    David Lennartsson
    David Lennartsson är inte uppkopplad
    David Lennartssons avatar
    Senior
    Niklas, jag skickar gärna noter till er...skicka mig din eller körledarens adress bara på david.lennartsson@ljudstugan.se

    Det vore roligt om ni ville titta på det i alla fall.

Liknande ämnen

  1. Maffiga körer
    Av PeterH i forum Övrig mjukvara
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 02:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •