Resultat 1 till 29 av 29

Ämne: Softa mixar

  1. #1
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Softa mixar

    När man vill tanka hem en mix å digga, det vill man ju ibland -
    hittade en länk från skaparen själv när han var inloggad tidigare idag... av en slump - vore kul att se dig här Johan - nåväl... mycket snack och lite hockey... is that what we're all about?

    Spana in apskön, ibland lätt housedoftande men non-4-on-the-floor, harmonisk elektronisk musik i kanonmixar...

    http://www.johaninkinen.se

    För jävla bra!

    (Msg to Johan: Får jag skicka dig en CD med musik jag gjort som kan passa att mixa in?)

  2. #2
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    Skrevs ursprungligen av PF
    När man vill tanka hem en mix å digga, det vill man ju ibland -
    hittade en länk från skaparen själv när han var inloggad tidigare idag... av en slump - vore kul att se dig här Johan - nåväl... mycket snack och lite hockey... is that what we're all about?

    Spana in apskön, ibland lätt housedoftande men non-4-on-the-floor, harmonisk elektronisk musik i kanonmixar...

    http://www.johaninkinen.se

    För jävla bra!

    hej hej!

    det var ju en rätt bra start på detta forumet för mig (första postning)
    vad säger man..tack tack! kul att du gillar grejerna! det är dock inga djmixar utan det är egen musik som jag har framfört..

    (Msg to Johan: Får jag skicka dig en CD med musik jag gjort som kan passa att mixa in?)
    vore kul att höra din musik! ska kolla din mp3.com-sida!

    här verkar det diskuteras en del. ska kika in lite framöver och se! finns så himla många forum på nätet..

    nu ska jag försöka jobba!

    /i

  3. #3
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Uh! Länken funkade inte... eller är det mig det är fel på?

  4. #4
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    webservern verkar va uppe osv.. men jag får inte upp nån sida..
    ober: det är nog fel på mig också :kaaaka!:

  5. #5
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Va skönt! Jag känner mig verkligen hemma här på 99:an

  6. #6
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    hoppla! verkar som att något elakt har hänt .. ska fixa det!

    så länge kan man gå in på http://inkinen.atomik.nu/frameset.php3 .

  7. #7
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Yo, feta grejer! Kalascoola ljud! (lyssnar på den där livegrejen man kan ladda ner på förstasidan nu). Det här ska jag kolla in lite närmare! Mumsigt värre

  8. #8
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    Skrevs ursprungligen av Oberfunker
    Yo, feta grejer! Kalascoola ljud! (lyssnar på den där livegrejen man kan ladda ner på förstasidan nu). Det här ska jag kolla in lite närmare! Mumsigt värre
    tack för det! kul att du gillar det. var det clear-setet du lyssnade på?

    mvh,
    /i

  9. #9
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Jajamen!

    Har lyssnat på lite av det andra också och är djupt imponerad. Men detta är släppta grejer antar jag - proffsjobb antagligen Det låter i alla fall så.

    Kanske skulle man ändå kunna få sno en kort bit att fresta med i den kommande promomixen ?

  10. #10
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    Oberfunkar> Nope dom är inte släppta! Jag letar label just nu, så om du har något tips så emottager jag det tacksamt! En demo med clear-setet gick precis iväg till Stilleben i Göteborg så vi får se vad som händer..

    Proffsjobb vet jag inte.. jag lajjar lite bara. Tack iaf!

    Det vore jättekul att vara med på promomixen. Ska bränna ner lite och skicka till PF nån kväll denna vecka!

  11. #11
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Kult!

    Proffsjobb är kanske ett knepigt uttryck, men det jag går på är känslan och dynamiken i låtarna vilka i sanning är mycket tilltalande och väl genomförda enligt min mening. Och det finns mycket experimenterande med ljud, vilket bara är helt underbart i dessa former.

    Det bästa tipset jag har att komma med är nog att släppa nåt på P3 demo, men det är ju knappast nåt att hänga i julgranen. har ärligt talat inte letat efter att bli signad själv - framförallt inte inom denna genre i alla fall. det finns dock en del kul små bolag här nere i Skåne, bl.a. i Lund och Malmö. Kan ju se om jag stöter på/kommer på nåt kul. Jag önskar dig i alla fall lycka till med ditt eget sökande!

  12. #12
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Inkinen: Du har inte skivkontrakt? Jisses. Skall vi starta skivbolag? Det jag har hört är kanonbra, verkligen!

    Stillebengänget verkar mest vara inne på italodisco just nu faktiskt, i alla fall när det gäller vad de släpper. Missade tyvärr Rutherfords spelning i fredags (kräftskiva... ), men de som var där säger att det var bra.

  13. #13
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Inkinen... namnet klingar bekant. Ahh, just det... kom precis ihåg att jag för runt 2 år sedan hörde nåt på mp3.com. Kan det stämma?!

    Hmm... jo så är det nog. Måste leta fram gamla cd-r med back-ups från den tiden. Vill minnas att det var riktigt bra grejer. Laddar precis ner senaste clear-setet.

    Återkommer...


  14. #14
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    jgb> gör du också electro/bass? nånting man kan få höra? kul att du gillar grejerna!

    jo har faktiskt tänkt pressa lite 12":or, men jag drar mig lite för det för det är svårt att ta sig in om ny och okänd.. distribution och promotion är jag inte så lockad av att jobba med..

    jag var också på kräftskiva i fredags. fortfarande lite trasig, hehe.

    jaså ronnie spelade nyligen? live? var då nånstans?

  15. #15
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    Skrevs ursprungligen av lappalainen
    Inkinen... namnet klingar bekant. Ahh, just det... kom precis ihåg att jag för runt 2 år sedan hörde nåt på mp3.com. Kan det stämma?!
    jag har för mig vi mailade lite då? jag hade massa gamal sunkig house på mp3.com just då och lite old-school detroit prylar. tog ner den sidan för jag blev lite rädd för mp3.com...

  16. #16
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja fasen du... det stämmer. Inte att det var sunkigt, men att vi mailade. Skivplaner? Jag med... tyvärr runnit ut i sanden f.n. Men i framtiden är det tänkt att Laconic Sounds ska bli basen för ett eget skivbolag.

    Fast det blir väl inte förräns helvetet fryser till is och man går hem med portföljen full av ovikta sedlar tack vare en trissvinst

  17. #17
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    lapp> en kompis till mig tog steget ut och pressade upp 300 plattor som han nu säljer. verkar gå hyfsat bra! han är som jag, dvs okänd och osläppt. hans skivbolag finns på www.white-noise.tk och det är lite av varje..electro/electronica/noise .. blir lite sugen på att prova själv faktiskt!
    har också tänkt göra lite dubplates för skojs skull..

  18. #18
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Ska kolla upp det under dagen... Kanske skulle slå våra påsar ihop? Eventuellt, om vi har samma idé. Kan ju inte bli mer än ett "äsch, vi lägger ner"

    Om du har tid å lust, dyk upp i morgon eftermiddag runt 17:30 på Kaffebar på Hornsgatan (mittemot Mariahallen) så kan vi språkas vid. Fleno å batmannen dyker också upp enl diskussion i en annan tråd


    laddar spelaren med clear-set och fortsätter jobba...


  19. #19
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    12 minuter in i gigget. Snuskigt bra. Fortfarande mycket 313-vibbar Me like a lot!

    Mina kollegor är dock lite undrande... :kaaaka!:

  20. #20
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    lapp> hihi. plåga jobbarkompisarna lite!

    oj har ni irl-träffar på 99! men imorgon hinner jag ej, drunknar i arbete..

    nu är jag glad. har precis beställt ny dator!

  21. #21
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Ahh...det går fler tåg inc.inen. Fast det hade varit trevligt. Kanske nån annan som har vägarna förbi. Läste om ditt köp. Grattis!

    Vill också ha en ny leksak... fast jag sneglar på en ny Mac.

  22. #22
    deleted user
    Ok, Inkinen och Lappalainen får starta bolag så skickar Bioniken en demo

    Electro/bass/breaks/blipp/dub eller vad det kan kallas.

  23. #23
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    Skrevs ursprungligen av lappalainen
    Ahh...det går fler tåg inc.inen. Fast det hade varit trevligt. Kanske nån annan som har vägarna förbi. Läste om ditt köp. Grattis!

    Vill också ha en ny leksak... fast jag sneglar på en ny Mac.
    jaa en mac verkar mycket trevligare. kanske blir nästa gång man köper något!

  24. #24
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    Skrevs ursprungligen av Bionik
    Ok, Inkinen och Lappalainen får starta bolag så skickar Bioniken en demo

    Electro/bass/breaks/blipp/dub eller vad det kan kallas.
    nu blir jag nyfiken! får man lyssna på något? mp3? ogg?

  25. #25
    deleted user
    Ska se om jag kan skicka några fragment, skickar inte gärna hela låtar då jag har dåliga erfarenheter av det.

  26. #26
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja, för 17 gubbar! Är klart intresserad av att höra. För både dig Bionik, och dig Inkinen så har jag ett par electro/electronica/blipblop-spår på mp3.com .

    Kanske inte snajdigaste grejerna, men även jag hava en sådan ådra...

  27. #27
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    bionik> hade du några ljudklipp eller så?

    lapp> aiight, ska lyssna på dom! återkommer..

  28. #28
    deleted user
    Du har ett meddelande

  29. #29
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Oj, gammal tråd, dåligt med svar från mig här...

    Inkinen: Har lite låtar uppe här: http://www.electromancer.com/artist.php?id=7e1127338b , där 3/4 i alla fall håller sig till elektro/acid-hörnet när det gäller musik.

    Ronnie lirade på klubben som heter Robot, håller hus i källaren till Stars'n'Bars som i vanliga fall försöker vara en amerikansk sportbar eller så. Trevligt ställe i alla fall!

    När det gäller ge ut skivor, tja, börja litet? En 7" eller 10" i max 100 exemplar, räkna med det hela som ren förlust. Allt man säljer är bonus. Då får man väl ut sitt namn lite mer i alla fall, samt att folk börjar höra talas om en mer? Hmm... vilda funderingar från min sida mest.

    Någon här som gett ut skivor på eget bolag?

Liknande ämnen

  1. Hur mixar ni?
    Av romanenko i forum Inspelning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 19:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •