Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: KÖPRÅD!

  1. #1
    imported_Scratchen

    KÖPRÅD!

    Behöver råd från ALLA TRUMMISAR: Vad skulle ni köpa?

    1. YAMAHA STAGE CUSTOM ADVANTAGE ca 13000

    eller

    2. PREMIER ARTIST BIRCH ca 17000

  2. #2
    qvick
    Hej där!

    Det beror lite på trumseten tycker jag, vilka storlekar på trummorna, stativ osv.
    Ljudmässigt är det inte nån våldsam skillnad, premiers björktrummor kanske det är aningens mera
    attack i...det hänger nog mest på skinn och hur du stämmer. Dessutom storlekarna, är själv urless på set med 20"bt och 10",12",14" toms. Det låter bra och sådär men det blir sällan nåt personligt sound tycker jag själv.

    Det vore intressant att veta pris och storlekar på trummorna.

    Yamaha setet kommer att hålla mycket längre, stativen är suveräna och trummorna är välgjorda
    dock dras trummorna med opersonligt sound.

    Premier setet låter (nog) lite roligare och är lättare att stämma, stativ/tom hållare är tyvärr för dåligt gjort hos premier...det håller helt enkelt inte om du giggar/packar upp och ned mycket. Däremot om du enbart repar med det funkar det nog bra...

    Jag rekommenderar varmt nya ludwig classic trummorna, du får 22"bs + 10" 12" 14" toms och stativ för 20 000:-, jag vet att det är dyrare än det du funderar på men tro mig, det låter bättre!
    Det funkade för Beatles,Zeppelin,Sly and the family stone, Muddy Waters,James Brown, Deep Purple osv osv osv osv


  3. #3
    Jaken
    Eftersom du är ute efter björktrummor...
    Jag håller med Q om att premiers stativ inte är något att ha när det gäller. Och enligt mig gör Yamaha väldigt bra trummor, så varför inte?
    Eller så sparar du lite till och köper ett Pearl BRX, och får grym kvalitet både i sound och hardware.

Liknande ämnen

  1. Köpråd: Mp3-spelare
    Av Imported Johannes i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 17:58
  2. Köpråd Keyboard!
    Av Jimmy87 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 13:02
  3. Köpråd: preamp & ak gtr ??
    Av tublenco i forum Inspelning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 14:07
  4. Köpråd
    Av Haplo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2005-07-17, 23:07
  5. Köpråd
    Av imported_bewing77 i forum Allmänt om musik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-01-24, 01:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •