Jag använder Logic 5.5 på en LapTop live tillsammans med MOTU 828. Min setup är dessutom sådan att jag sedan bara behöver ett 88 tangenters keyboard och sedan är alla ljud på plats.

Efter mycket bökande har jag lyckats med detta och jag kan köra ett, två etc. keyboards samtidigt splittat hur jag vill på detta keyboard. En förträfflig setup som skapat mycket avundsjuka på festivaler bland andra bands medlemmar - kan jag lova. Medans andra band konkar B3:or, Mellotroner, Moogs och what ever, lunkar jag med min attaché väska och med en glass i andra handen ;-)

Tilläggas kan att varje låt blir totalt ett eget "arrange" och således ligger ett färdigt live ljud på ett spår i arrange fönstret. För att byta ljud stegar jag helt enkelt nedåt i bland spåren i arrange.

Nu till problemet -
Jag vill kunna kopiera ett antal obljekt i environment (pluggade instrument kanaler, effekter ink inställningar) från ett arrange till ett nytt.

Det vill säga, om jag sitter och arbetar med en låts ljud och kommer på att jag skulle behöva en fiol från en annan låt (annan *.LSO) hur kan jag kopiera in hela den enorma setup som ett instrument spår faktiskt blir tillslut till den låt (*.LSO) jag arbetar med?

Någon som har erfarenhet av att ha bra små environment lösningar som ni sedan återanvänder genom att "merge:a" in i andra environments?

PS. Det är inte en option att utföra en "Save As..." på den låt som innehåller just den fiolen jag behöver. Jag behöver kunna göra någon slags copy - paste av delar i environment mellan LSO:er.

Er tillgivne medmusikant i rymden,
Jon