Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Reason-fråga

  1. #1
    JosefB

    Reason-fråga

    Hejsan!

    Vet ni något sätt att "plocka ut" samplingarna till vanliga filer? Allt ligger ju inpackat i reasons egna filer...

    Tack på förhand Josef

  2. #2
    JosefB
    Kom på en sak... visst man kan ju lägga samplingarna i seq.fönstret och sedan välja exportera loop till wave, men det är ju lite omständigt...

  3. #3
    st@ffan.com
    Sampeldata som finns i Reasons Refills kan du inte exportera ut på annat sätt än du själv kom på.

    Sampeldata som ligger i dina "Self-cointainade" låtar kan du plocka ur dom med File/Song-contain Settings.

  4. #4
    JosefB
    oki, tack så mycket för svaret...

  5. #5
    mastgrr
    Japp. Var försiktig med Refills. Dom är packade för att ta mindre plats, och så vidare, men, det största problemet är att man kan aldrig peta i filerna separat...

    Lite jobbigt tycker jag faktiskt. Men jag har inte tyckt det varit allt för irriterande.

  6. #6
    st@ffan.com
    Det är väl lite av Propellerheads filosofi. Dom gör grejor som det inte går att peta i men å andra sidan så funkar prylarna. Jag tänker då även på avsaknaden av pluggmöjligheter. Och det som gör att det går att "peta" med - ReWire - har dom gjort själva och ser förmodligen till att host-tillverkarna följer specarna till 100% så att det funkar och att Reason behåller sitt goda remommé att inte krascha.

  7. #7
    JosefB
    Tycker att deras filosofi är helt kanon...
    Man gör sig beroende av dem...

    Man kan ju inte plocka in ljud eller ta dem därifrån så , de är smart grabbarna (säger tjejerna utifallatt).

    Kul att det är sveska, unnar dem all uppmärksamhet

  8. #8
    mastgrr
    Jag håller med. Propellerhead Software är Svensk stolthet. Fler bolag som dom behövs det för att sätta Sverige på kartan!

  9. #9
    st@ffan.com
    Propellerheads och mySQL-gänget är väl dom enda som lyckats internationellt med svensk programvara vad jag kan komma på nu.

  10. #10
    lasselus avatar
    Redaktör
    citerar:Propellerheads och mySQL-gänget är väl dom enda som lyckats internationellt med svensk programvara vad jag kan komma på nu.
    Om vi pratar produkter som är kända för en större massa ja...men det finns en hel drös med svenska programvaru-företag som är mycket framgångsrika utomlands...mitt företag t.ex., vi har ca 60% av marknaden för den typ av mjukvara som används för riskanalys inom kärnkraft världen över...

  11. #11
    JosefB
    No kidding? - skitcoolt, det är sådant man ej har en aning om... vad heter ni tex? [img]smile.gif[/img]

  12. #12
    lasselus avatar
    Redaktör
    Relcon AB , helt delägarägt konsult- och mjukvaru-företag i risk management-branchen...

    Som sagt, det finns nog massvis av framgångsrika företag i Sverige...men alla får inte lika stora rubriker som Ericsson... [img]biggrin.gif[/img]

  13. #13
    JosefB
    nej men så kanske de går lite bättre för dem också (de som inte får lika stor uppmärksamhet) [img]biggrin.gif[/img]

  14. #14
    mastgrr
    citerar: riskanalys inom kärnkraft
    Ouch. Låter farligt!

  15. #15
    st@ffan.com
    lasselu: Sorry, jag uttryckte mig klantigt. Menar givetvis mjukvara som blir "kändis". Har också jobbat med utveckling av nischad programvara som varit bäst inom ett smalt område och sålt bra inom detta (bla fritextsökning).

    När det gäller den riskanalysprogramvara som du är med att utvecklar - kan man använda den på låtar som ev ska bli hits :-)?

  16. #16
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    St@ffan, knappast, däremot kan den säkert räkna ut riskprocenten för att härdsmälta ska uppstå pga oaktsamt förfarande orsakat av TOTO-intagning under arbetstid.

  17. #17
    lasselus avatar
    Redaktör
    citerar: Ouch. Låter farligt!
    Inte då, jag är bara lite självlysande... [img]biggrin.gif[/img]

    citerar: När det gäller den riskanalysprogramvara som du är med att utvecklar - kan man använda den på låtar som ev ska bli hits :-)?
    Näe, tyvärr... [img]wink.gif[/img] Fast eskimos förslag borde det fungera för...

Liknande ämnen

  1. Kort fråga. Skickar Reason ut midiklocka?
    Av indigo i forum Reason Studios
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 19:06
  2. Reason + vad??? intressant fråga...
    Av Bysse i forum Reason Studios
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 01:08
  3. en fråga
    Av limpan2 i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 13:40
  4. En fråga
    Av limpan2 i forum Effekter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 17:18
  5. Reason adapted låtar i Reason
    Av Maxwell i forum Reason Studios
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 01:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •