Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Ritarderande Reason?

  1. #1
    Björn Malmehed

    Ritarderande Reason?

    Nåt jag inte hittar i Reasons manual (2.5) är om det går att göra tempoändringar i sequenserspåren. Att styra BPM efter en kurva, till exempel. Går det?

  2. #2
    imported_Jim
    Tyvärr så går det inte [img]frown.gif[/img] såvida man inte kopplar det via ReWire och gör tempoändringen i hostprogrammet.

  3. #3
    st@ffan.com
    Det kommer att vara fixat i 3.0 som släpps i mars 04. Tills dess får vi, som Jim skriver, lita till hosten eller köra dunka-dunka i 145 BPM rakt av.
    :-)

  4. #4
    Björn Malmehed
    Då hade jag inte missat något. Fånig brist i programmet, tycker jag; skönt att det fixar sig till våren. Fram till dess får jag väl hålla på med annat...
    Tack för upplysningarna!

  5. #5
    mastgrr
    Jag håller med att det är lite konstigt att det inte finns med. Till och med Pocket Music till Gameboy har stöd för tempoändring i låten -- samt att man kan se i sekunder hur lång låten är också... [img]wink.gif[/img]

  6. #6
    st@ffan.com
    Jo, med Reason är det lite svårt att göra Rush-musik nu :-).

  7. #7
    JosefB
    st@ffan.com -du verkar ha koll på reason, någon anledning förutom att det är ett underbart program...?

  8. #8
    st@ffan.com
    Nix. Men jag ser gärna att någon tar upp denna tråd igen om 8 månader...

  9. #9
    mastgrr
    Staffan, har du insider-info? [img]biggrin.gif[/img]

  10. #10
    st@ffan.com
    Nix igen (och hade jag haft det så skulle jag aldrig dela med mig av den eftersom jag i så fall aldrig skulle få mer insider-info).

    Ville bara förbrylla propellerhuvudena lite :-).

    Mitt antagande bygger på extrapolering av nuvarande utveckling samt det faktum att jag arbetat på ett större mjukvaruföretag och varit ansvarig för ett större operativsystem som många av er inte kört på Mac :-). Då kunde utomstående lägga ihop 2 och 2 och idag kan jag som utomstående lägga ihop 2 och 2 och ytterligare 2 eftersom jag har ett humm om hur det fungerar "bakom kulisserna".

    Propellerheads är mycket hörsamma för vettiga och realiserbara förbättringsförslag. 2.5 var ett djärvt grepp för att överaska och visar att nått mycket större är pg med 3.0. Dessutom visar 2.5 ungefär när vi kan förvänta oss 3.0.

Liknande ämnen

  1. Reason adapted låtar i Reason
    Av Maxwell i forum Reason Studios
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 01:07
  2. Reason 2.0 -> 2.5
    Av agoraph0bia i forum Reason Studios
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 14:34
  3. Reason 2.5
    Av mastgrr i forum Reason Studios
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 19:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •