Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Reasonfråga...

  1. #1
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran

    Reasonfråga...

    Jaha! Då sitter man här med Reason2 då till slut. Inte mitt program faktiskt utan jag hjälper en polare att mappa ett trumset. Döm om min förvåning när jag inte kan få NN-XT att lira "one-shots". Så fort jag släpper tangenten dör samplingen. Har kikat i manualen men hittar inget som behandlat ämnet. Kan det vara som så att de glömt det? Verkar inte troligt men Reason-meister PF kanske kan bringa klarhet? Annars e jag inte så värst inne på att köra Reason själv (beställde EXS24 till Logic idag!!).

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ptja, du kan ju markera alla samplingar och förlänga release´n på amplitudenvelopen. Borde ju vara en baggis för en Nord Modular-användare! ;-)

  3. #3
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Jo, det fattar jag med men mina hihats som (mute-)gruppades ihop funkar ju inte då (closed mutar open tex.). "One Shot"-funktionen har jag kört med på andra samplers å det har funkat men inte i NN-XT. Nåväl, det får duga som det e nu...jag ska ju inte ha det själv!

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tips: importera trumsamplingarna till ReDrum i stället! [img]wink.gif[/img]

    Om inte annat så är den himla kul för trumprogrammering.

  5. #5
    batmannen
    Gå och kolla på www.propellerheads.se för där har de en liten tutorial på redrum

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Åsså kan man kolla här också, om man nu trivs här på 99´an!

  7. #7
    batmannen
    Klart man trivs på 99an Verkar vara en härlig sammanslutning folk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •