Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Logic

  1. #1
    Niklas Edstam

    Logic

    Jag har fått reason att intergrera sig med logic genom ljudmixern. Alltså jag kan lägga på logics pluggar på reason genom logic. Men jag kan inte styra reason genom logics egna sequencer. Är det någon som vet hur man gör?

    MVh Niklas

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Du måste ha ett Logic som är ReWire 2-kompatibelt. Det vill säga: den senaste versionen. Ej PC tyvärr.

  3. #3
    Niklas Edstam
    så det funkar inte till pc alltså?

    //Niklas

  4. #4
    Niklas Edstam
    fungerar det till reason 1 då?

    //NIklas

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Alla versioner av Reason använder sig av ReWire 2. Men du kan ju alltid använda Reasons sequencer samtidigt som Logic. Synkroniseringen är sample accurate. Dvs: "tajtare än så finns inte".

  6. #6
    Niklas Edstam
    ack då. jaja men tack för hjälpen. det blir till att köpa macintosh [img]biggrin.gif[/img]

    //Niklas

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja, Emagic tycker det.

  8. #8
    imported_Jim
    Hmmm, en liten teori som kanske inte alls fungerar. Jag har inte testat den själv alls...

    Borde man inte kunna installera tex Hubis Loopback device (som ger 4 st interna midiportar) och sedan sequenca Reason från Logics sequencer den vägen ? Och ha Rewire uppkopplat för själva mixen ändå...

    Vilket program som helst som skapar interna midiportar borde fungera.

  9. #9
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jo, men jag skulle inte rekommendera det, för då förlorar du sample accurate-timingen. Den tycker jag är värd att bevara. Det är ju egentligen en smal sak att lägga in lite i Reason-sequencern också. Man sparar ju ändå Reason-projektet som en låt, med förslagsvis samma låtnamn som Logic-projektet. Se´n kan man förstås exportera allt som audio och importera i Logic mot slutskedet. Eller exportera loopar från Reason och limma in i arrangefönstret på Logic. Det funkar också bra.

  10. #10
    imported_Jim
    Du har såklart rätt PF. Timingen sticker ut genom fönstret. Men jag håller med om att det inte är särskilt svårt att sequenca separat, speciellt om man har 2-3 skärmar så är det ju hur lugnt som helst.

  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    citerar: speciellt om man har 2-3 skärmar så är det ju hur lugnt som helst
    Kan läsas med viss ironi [img]wink.gif[/img]

    Fast, jo, jag har jobbat med dessa sequencers simultant flera gånger och det har funkat lysande bra. Dessutom "städar man ju upp" i Logic-fönstret samtidigt; man kan ha 29 spår i Reason som man inte behöver kolla på hela tiden. Så kan man fokusera på Logic-arrangeringen.

  12. #12
    imported_Jim
    Jag såg själv hur det såg ut [img]biggrin.gif[/img]

    Men jag var seriös, idag får man grafikkort med 2 utgångar eller extra kort + en beggad skärm för småpengar så det är att rekommendera att använda fler skärmar. Även om man bara kör Logic utan Reason så underlättar det mycket.

Liknande ämnen

  1. Uppdatera Logic 7 till Logic Studio?
    Av Martin Pettersson i forum Logic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 23:47
  2. Logic E 8 / öppna logic 7 projekt i 8:an
    Av olivetti i forum Logic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 21:17
  3. Uppgradera Logic express 7 till Logic studio 8?
    Av daniel_hejhopp i forum Logic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 12:16
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-06, 10:13
  5. Logic 4.0 till Logic 6.0 platinum?
    Av Niklas Edstam i forum Logic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-07-17, 22:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •