Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hur låter datorns MIDI-ljud?

  1. #1
    Colanders

    Hur låter datorns MIDI-ljud?

    Hej!

    Mitt moderkort har ett integrerat ljudkort, och jag skulle vilja lyssna av de olika MIDI-ljuden ett i taget för att höra hur bra/dåligt de låter. Vad ska jag använda för program?

    (Jag kör PC med Windows 98)

    /Nybörjare tacksam för svar

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Sharewareprogram med notskrift brukar ha enkla uppspelningsfunktioner som använder dessa ljud. I värsta fall kan du väl annars prova att bara ladda hem en midifil och spela upp den, "rakt upp och ned". Vet inte om sequencerprogrammen har midiljudsuppspelning, Logic har det iofs vad jag sett i Mac-miljö (då det använder QuickTime-instrumenten som är en GM-uppsättning). Har för mig det finns en sajt som heter Shareware Music Machine eller liknande, sök på Google, där man kan hitta massor av MIDI-relaterade program.

    http://www.google.com

  3. #3
    Colanders
    Tack för tipset!

    Jag laddade ner ett litet program som hette "AKoff Player" som tillät mig ändra MIDI-instrument.

    Kan tillägga att MIDI-ljuden på mitt ljudkort inte var speciellt bra ... :-(

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vad vill du kunna göra med datorn? Måste du ha General Midi-ljuden? Jag skulle rekommendera dig att tanka hem demon på Reason och lyssna å leka lite med det.

    www.propellerheads.se

  5. #5
    Fleno
    citerar:skapades ursprungligen av PF:
    Jag skulle rekommendera dig att tanka hem demon på Reason och lyssna å leka lite med det.
    [img]biggrin.gif[/img] PF är minsann patriotisk....får du provision eller? Håller iofs med att Reason är grymt kul att hålla på med....

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det handlar inte om patriotism, det handlar om att endast det programmet har det, om du förstår vad jag menar. Jag har sett allt. Reason är det.

    Vilket också var orsaken till att jag sökte mig till Propellerheads, "in the first place". Det var inte de som gjorde mig religiös, jag var det redan innan jag kom dit. Och avprogrammera mig lyckades de inte med.

  7. #7
    Colanders
    citerar:skapades ursprungligen av PF:
    Vad vill du kunna göra med datorn? Måste du ha General Midi-ljuden? Jag skulle rekommendera dig att tanka hem demon på Reason och lyssna å leka lite med det.
    Reason-demon får vänta tills på måndag då jag har tillgång till bredbandet på skolan.

    Jag hade bara tänkt använda ljuden till mina låter som jag asver skapa inom en snar framtid. Idag var jag på Musikpunkten i Täby Centrum och jag har nu förstått att om man kör t.ex. Cubasis så följer det med en massa andra, bättre ljud.

    Är det processorn som belastas med att framställa dessa ljud eller är det ljudkortet som producerar dem?

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 14:08
  2. Interna midi ljud
    Av Element44 i forum Ableton
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 11:46
  3. Inget Midi ljud i Express
    Av Luken i forum Logic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 23:26
  4. Logic Control styr datorns olika musikprogram
    Av Chaosstar i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 15:23
  5. spela in med datorns inbyggda mic
    Av uhhehhahH i forum Inspelning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 13:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •