Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: EXS24

  1. #1
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior

    EXS24

    Länktips till Logic/EXS24 användare. Samtliga samplingspaket innehåller en .exs fil. Kanske bara är jag som är lat, men det är fan rena lyxen att inte behöva pilla in allt själv [img]wink.gif[/img]

    1: http://www.first-wave-music.de/downl...ownloadse.html

    2: http://www.ontology.com/exs24/

    3: http://www.memi.com/echochamber/exs24/exs242.html

    Mycket är skit, men skit är kul [img]wink.gif[/img]

  2. #2
    drdreas
    Hallo Stefan du anar inte hur mycket du har hjälpt mig med att skicka de länkarna, jag har letat efter en speciell sampling kanske ett halvår men äntligen har jag den, hade du varit tjej skulle jag kyssa dig

    Tackar så otroligt mycket

  3. #3
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior
    :rolleyes: [img]wink.gif[/img]

  4. #4
    Dee
    Dee är inte uppkopplad
    Dees avatar
    Senior
    Fan Stefan, nu är du inte snäll. Här har precis min testperiod gått ut på EXS24:an... Och sedan sitter jag i valet eller kvalet om jag ska köra på Halion, som jag tycker verkar mer snabbjobbad, eller ge EXS24:an en chans till så kommer du med dessa. Nu blev jag ju sugen på lite EXS24 samplingar ju

    d.

  5. #5
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior
    Dennis: Paketen innehåller ju helt vanliga wavfiler + en .exs fil. Du behöver inte ha EXS24 för att använda samplingarna. Så det är bara att ladda ner vettu [img]wink.gif[/img]

  6. #6
    brock L
    brock L är inte uppkopplad
    brock Ls avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Skrevs ursprungligen av Stefan
    Länktips till Logic/EXS24 användare. Samtliga samplingspaket innehåller en .exs fil. Kanske bara är jag som är lat, men det är fan rena lyxen att inte behöva pilla in allt själv
    Oh.. mer sånt här!

    Jag är nog inte bara lat, utan okunnig också..
    ...för om man skulle vilja "pilla in allt själv", hur gör man det?

    mvh
    brock L

  7. #7

    Redaktör
    Det är bara att gå in i EXS-editorn och snickra ihop egna keymaps, fixa med filter, modulation osv och spara så har du gjort en egen patch. Lätt, men rätt enformigt om det är många samplingar det handlar om. Satt själv och fixade med ns kit, som har upp mot 12 samplingar per tangent, vilket inte var särskilt underhållande, men resultatet blev rätt bra.

  8. #8
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Det måste ju finnas en softsampler med någon form av batchprocessing, tycker man? Rätt använt hade man sparat mängder med tid.

  9. #9
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    eller gå så långt att man slänger in en scriptparser i en softsampler.. intressant tanke

  10. #10

    Redaktör
    Jag har funderat lite löst på om det inte skulle gå att göra ett litet script som fixar en exs24-patch, men då måste man sitta och dissikera det filformatet först, vilket inte lockar. Det är någon slags binärkod, som förmodligen inte är så jättesvår, men fortfarande jobbigare än om det varit någon standard eller XML.

    Nu har jag inte sett EXS24mkII, men bara en sån sak som att sitta och trycka bort "play whole sample" på 30+ samplingar är rätt poänglöst och skulle vara lätt att fixa med inställningar när man importerar samplingar. EMU och andra hårdvarusnubbar har ibland saker att lära ut. Och att man inte kan editera zoner grafiskt irriterar mig djupt...

  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Fast fler och fler mjukvarusamplers verkar lära sig vad t ex NNXT-samplern i Reason kan; du importerar X antal samples, t ex alla toner från ett piano. Den kan sedan mappa ut dessa automatiskt och i rätt ton. Funkar i 98 fall av 100, annars måste man vara sin egen Randulf Småfix och korrigera.

  12. #12

    Redaktör
    Inget ont om Reason/NN-XT, men det hjälper väl inte så mycket när man vill mappa upp sina 40-50 trumsamplingar? Fast Propellerheads har ju iallafall insett att gränssnitt är viktigt, till skillnad från diverse tyska programmerare.

    Har funderat på att göra någon slags liten prototyp på batchfönster till EXS24 och skicka till Emagic, har man tur så får man jobb på Emapple.

  13. #13
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ptja, både NN19 och NNXT kan ju lätt assigna ut trumljuden åt dig, däremot hamnar kanske inte ljuden exakt där du vill ha dem. Baskagge på "rätt" tangent (för dig) osv.

Liknande ämnen

  1. bug i exs24?
    Av emp i forum Logic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 03:06
  2. EXS24 Samplingar
    Av Angelo i forum Logic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-26, 14:52
  3. EXS24 hjälp!
    Av Niklas Edstam i forum Logic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-04-05, 16:18
  4. EXS24?
    Av Niklas Edstam i forum Övrig mjukvara
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 21:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •