Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Smörljud till Reason?

  1. #1
    pallelindq

    Smörljud till Reason?

    Det enda som jag saknar i Reason (efter 2 veckors användande9 är en smörmodul. Då syftar jag inte på bregott utan närmare på någon mjukvarusynth i stil med 1080 eller kanske en triton ? någon som vet om det iallafall finns något refill med denna typ av ljud?

    Samplern NN19 i all ära men gillade verkligen ljuden i 1080n för att ha som "vardagsljud". Hmm, känner att mina liknelser flyger iväg en aning, hoppas ni förstår ändå [img]wink.gif[/img]

  2. #2
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    det är nog inte en till mjukvarusynt du behöver tror jag.. kanske leta upp nån samplecd i NN19-format som passar dig istället?

  3. #3
    pallelindq
    Jo jag vet, ska ut och titta om jag hittar något som kan passa. Fast det vore schysst med en Prop1080 (eller nåt) inbyggd i reason ... förresten tycker jag de e dåligt med bra Samplingsskivor till reason, mest bara loopar och sådant [img]frown.gif[/img]

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Om du har en licensierad Reason så bör du ta dig titt på Reason 2.0 (nu uppdaterad till 2.01) där ännu en sampler finns - NNXT. Samt den mycket spännande realtidsgranularsynten Malström. Bägge dessa kommer med en uppsjö nya ljud. Jag är själv ett gammalt "fan" av JV-1080 och har en som står här såsom evigt fastlimmad i mitt rack, och visst kan den göra sköna och fina ljud, men Reason slår den faktiskt på fingrarna i allt, om man bara börjar använda programmet. För det första har ju Reason i en modern dator cirka 1000 rösters polyfoni, det är alltid en bra början. 1080 har ofta rent praktiskt bara 32 rösters polyfoni (eller ännu färre) i och med att många ljud använder flera oscillatorgrupper. Nåväl, nog om det. En ljudbank du kan ta en titt på är den halvt kommersiella (säljs av ljudmakaren själv) Alesis Quadrasynth-ljudbanken, Quadrasynth Story tror jag den heter. Nu kommer jag för tillfället inte ihåg ljudmakarens namn; Raapie? Postar en länk här så fort jag vet, eller om någon annan hinner före så shoot. Där finns många "1080-liknande" ljud för just NN19. Ett mastodontjobb som killen har gjort, helt fantastisk Reason-ReFill. Vi ville sälja den på Propellerheads sajt men kunde inte pga risken att bli stämda upp till öronen av Alesis, så därför säljer han ljudbanken själv.

    Till Malström i Reason 2.0 kommer dock en bunt pads osv som är hur schyssta som helst. Själv är jag lite stolt över soloflöjten "Amazing Lead" som jag knåpade ihop... :-)

  5. #5
    Dormate
    Grym sida för Reason användare www.powerfx.se. Både CDs special gjorda för Reason och nedladdningsbara filer. Lite svårt att hitta dock, men klicka på CD shoppen och sen på en knapp där det står Reason! (Svenskt företag så det går fort att få skivorna när man väl beställt dem!)

Liknande ämnen

  1. Reason som modul till MPC - Vad gör jag fel?
    Av karl.harleman i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 18:06
  2. wav filer till reason
    Av Palle_Shadow i forum Reason Studios
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 16:44
  3. Uppgradera Reason 3 till 4, eller Logic Express 7 till 8?
    Av Dalleponken i forum Reason Studios
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 14:46
  4. Plugins till reason
    Av richarddd i forum Reason Studios
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 22:01
  5. Reason 2 till Mac?
    Av Kompisen i forum Reason Studios
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 21:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •