Resultat 1 till 26 av 26

Ämne: Dags att köpa mixer..

  1. #1
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior

    Dags att köpa mixer..

    Dags att köpa mixer, och priset bör ligga runt 3, 4 tusen. Phonic eller Behringer? Ni kanske t.o.m har andra förslag. Ös på bara.

  2. #2
    badmojo
    quote:Skapades ursprungligen av: Stefan:
    Dags att köpa mixer, och priset bör ligga runt 3, 4 tusen. Phonic eller Behringer? Ni kanske t.o.m har andra förslag. Ös på bara.
    Mixer...Har inte så stor erfarenhet, men Yamaha Promix 01 har varit ett prospect för mig. Det finns ju en Promix 01v , men den kostar mer $$$...

    Promix 01 ska man väl kunna få loss för 6-7 tusen begagnad idag. Den är digital och har magnetstyrda reglar, dvs du kan spara dina inställningar, så hittar reglarna tillbaks till där du ställde dom.

  3. #3
    badmojo
    Det jag refererade till är ett mixerbord. Det kanske var en DJ mixer du menade. Isåfall kan jag av egen erfarenhet rekommendera Numark Matrix 2. Den funkar bra som fan tycker jag. Den går loss på 3-4 tusen...

    [ 11 November 2002, 04:03: Meddelandet ändrat av: Morgan J ]

  4. #4
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior
    Jag pratar om ett mixerbord.

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Mackie är svinbra, men kostar ofta en slant extra. Behringer är också svinbra men kanske inte riktigt lika svinbra, men kostar också en bra slant mindre än Mackie.

    Behringer osv köper du lämpligen från t ex Musikbörsen eller Music Store Koeln.

    www.musikborsen.se

    www.musicstorekoeln.de

    Jämför priserna, använd valutaräknare. Finns t ex på www.seb.se och andra banksajter.

  6. #6
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior
    Danke PF!

    Jag vart inne på Musikbörsen och såg att dom hade tokrea på Behringers MX serie, det fanns dock knappt en enda kvar när jag hastigt ringde dom sekunden senare [img]wink.gif[/img] Anledningen till denna rea är att MX serien har fått en storebror som heter UB, det är istortsett samma mixerbord fast med lite finjusteringar. Men faktum kvarstår, Behringer har tokbra priser! Mackie har visserligen kvalitén på sin sida men är destå dyrare. Det mixerbordet jag genast blev intresserad av var Behringer UB1832FX-PRO!. (http://www.zzounds.com/love.music?p=p.BEHUB1832FXP&f=2035 eller Behringer.com) En inbyggd multieffekt tackar man inte nej till.

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Den är helt okej också, jag har deras UB 1204 FX PRO... supermegahyperduper... eh... funkar bra...

  8. #8
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior
    quote:Skapades ursprungligen av: PF:
    Den är helt okej också, jag har deras UB 1204 FX PRO... supermegahyperduper... eh... funkar bra...
    Då måste du ha köpt den nyligen, ahum.. hur mycket fick du pröjsa?.

  9. #9
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Kommer inte ihåg, men den var billig. Köpte från www.musicstorekoeln.de - de var de enda [ jag kunde hitta ] som hade dessa i lager redan från dag 1.

  10. #10
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    MX-serien är inte direkt knäpptyst kan jag ju passa på att inflika... Men OK för priset. Mackie är trots allt mer än dubbelt så dyra.

    Går också i mixertankar. För tillfället har jag en Behringer 2642A + en MAM SLM16 på ingång (kanske), men det hade varit smidigt att ha bara ett bord. Problemet är att de flesta med rimligt pris jag hittat (Behringer mao) har nästan bara monokanaler. Jag behöver 2 mono, resten stereo. Det är ju hopplöst att EQ´ua en stereokälla på två monokanaler. Behringers 2442 & 3282 (eller vad dom nu heter) ha tex bara 4 stereokanaler, resten mono... Nån som vet nåt bra? Får gärna vara line-nivå, har redan en hygglig pre-amp, men det måste vara sjysst EQ, 2-3 sendar, och gärna 8 bussar.

  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Försök hitta Mackie´s rackmixer, borde finnas att hitta begagnat. LM3204 heter den. Den har 16 st stereokanaler. Jonny B som är här ibland har en, den kanske är till salu? Jonny? Joooonnnnyyyy?

  12. #12
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Allen&Heath gör en isåfall trevlig rackare. 4st mono å 8 stereo. Modellen heter WZ20s (MixWizard). Har dock ingen prisuppgift på den.
    WZ20s

  13. #13
    micke
    Stefan, OAL säljer en begagnad Soundcraft 200B 20 reglar + 4 sub + 2 mix i 24 reglarsrack för 5000 kr
    08-35 01 11 info@oal.se

  14. #14
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior
    Peter H.

    Har samma problem, det mixerbord som jag har sneglat på är ett Behringer UB1832fx-pro, den har 6 mono och 4 stereo kanaler, och jag behöver istortsett bara stereokanaler. 2 Mono och resten stereo skulle vara perfa.

  15. #15
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Billigt alternativ e oxå Kawai MX-8SR som har 8st stereokanaler å 2 auxar. 2HE och ett beggatpris på ca 1500kr.

  16. #16
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Här är annars som sagt LM3204:



    Men här är den ultimata lyx-syntmixern:



    Speck Xtramix heter den, och den har 76 ingångar. 20 stereoingångar. Helt jäla märkligt omänskligt lyxig.

    www.speck.com - Speck har en ganska ofet hemsida, om man tänker på vilket fett domännamn de har. Men desto fetare utrustning. Sån´a prylar man skulle köpa om man var en riktig, riktig jäla finlirare. Serru. Fett.

  17. #17
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ni känner väl förresten till det populära studiouttrycket: "Helt jäla speckad med hål" ?

    Bifogar ett specktogram, respeckt...


  18. #18
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    En schweizermixer? =)

  19. #19
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    I begreppet "swiss army knife" ? Nja. Snarare en mixrarnas machete. En funktion - och en grym sådan - att mixa ihop en hel armada syntar.

    Fast $4000 kräver en rätt speckad plånbok förstås.

    Observera att min felstavning av ordet "späck" enbart är freudiansk...

    Edith: Piaf. Hittade en massa hål och märkliga ingångar & rundgång i texten. Ingen mer sufflé till PF. Som förresten undrar vad denna sanna ädelmixer gör bland alla kexiga budgetmixrar här på brickan.

    [ 14 November 2002, 00:30: Meddelandet ändrat av: PF ]

  20. #20
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Cheesus. Schweizerost?

    Ah. Min gamle grevé, nu fick jag allt till det.

    Hole in one?

  21. #21
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Vill ha... Mackien såg också bra ut.

  22. #22

    Veteran
    Roland har några ganska bra linemixers med stereokanaler som är hyfsat vanliga begagnade och väldigt billiga.... Kan ju vara ett bra tips.

  23. #23
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Just ja. M-160 är ju schysst, men särskilt den där Feeede... vad heter den nu då? M-480?

  24. #24
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    M-160 e iofs inte stereo utan 16 monokanaler (har haft en). Däremot tror jag M-12 kan vara stereokanaler. E i sammanhanget betyder iallafall EQ...

  25. #25
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Prexis. Just. Har också haft en M160. Och en M120. Monokanaler på bägge. Å ingen EQ (det är det M12E har). Mackies LM3204 smäller högre.

  26. #26
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Kawai MX-8SR för 600kr...ngn?
    annons på Vendolin
    OBS! Det är inte jag som säljer...sprang på annonsen bara.

Liknande ämnen

  1. Köpa mixer till Dub mixning
    Av emanuele i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-02-26, 22:29
  2. Köpa Mixer
    Av Lofi i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 21:55
  3. Dags för FM
    Av saddox i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 07:50
  4. Fan vet om det inte är dags...
    Av Oskar Lissheim-Boëthius i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2003-10-28, 09:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •