Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Värt att veta om Behringer

  1. #1
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran

    Värt att veta om Behringer

    Då är det officiellt. Behringer är helt j*vla dumma i huvvet... The story of trasig MX2642A:

    Steg 1: Gå till MusikBörsen, bli skickad till Tommy Elf

    Steg 2: Elf får inte scheman av Behringer

    Steg 3: Begringer undrar om det är garanti, svaret är nej

    Steg 4: Behringer vill ha serienumret på mixern, sen ska jag få en adress att skicka den till...

    Steg 5: Behringer ändrar sej, dom vill att jag ska gå till butiken jag köpt den i, så ska dom kontakta Behringer. GOTO 1 mao...

    Nu har jag köpt mej en Soundcraft Rac Pac istället, ska koppla in den i helgen... Kommer aldrig mer att köpa en Behringer pryl som kostar så mycket att den är värd att laga iaf.

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det känns som om att du skulle stått på dig för att undvika "loopen", du hade ju redan fått ett annat svar / löfte. Sedan är ju ingen kedja starkare än sin svagaste länk; du kanske fick kommunicera med någon riktigt tafatt individ. Sådana finns på alla företag, tyvärr.

  3. #3
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Nja, det var ju både jag och killen på Tommy Elf som var i kontakt med dom.

    Min teori är att dom är livrädda att lämna ut scheman efter att dom blev stämda av Mackie...

    Har framförallt två invändningar mot deras agerande:

    1. Jag vill kunna lämna in till reparation där det är snabbast/billigast/bäst/närmast osv.

    2. Om det nu inte är möjligt, så ska butiker/återförsäljare vara informerade om det, och kunna ge rätt uppgifter direkt. Den här cirkusen har kostat mej flera veckors musikskapande. Jag är glad att det bara är en ren hobby, och inget inkomstbringande...

  4. #4
    drdreas
    Fan vad hemskt att behöva gå igenom det som du har gjort, det borde väl vara en självklarhet att alla ska kunna ta del av service manualen i synnerhet någon som tommy elf.
    jag vet av egen erfarenhet att när jag praktiserade på ett electronikreparations företag fanns i princip alla service manualer där, såväl kända som okända märken...
    Fyy behringer fyy.

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Mm, inte strålande där. Strålande var däremot hur de behandlade mig när jag saknade en och annan "plastknopp" (topp) till ett par rattar på en likadan mixer (tror jag t om). Skickade ett mail och fick ett brev hem några dagar senare, med en hel uppsättning "mixertoppar" i olika kulörer. Tycker jag var hyvens.

  6. #6
    David Lennartsson
    David Lennartsson är inte uppkopplad
    David Lennartssons avatar
    Senior
    Det förklarar varför min trasiga mixer måste skickas till Tyskland. Som tur är har jag fått låna en Mackie.

    Jag tycker Behringer är ok, mkt bra för sitt pris, men min mixer har gått sönder två gånger nu. När jag blir lite rikare blir det nog ett Mackie 1604 VLZ tror jag, eller en digitalmixer.

  7. #7
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Märk väl, jag har egentligen inget ont att säga om kvaliteten, alla grejer pajar ju (även om din verkar misstänkt drabbad), det är deras policy angående reparationer jag är sur på... Prisvärda är dom ju iaf.

  8. #8
    David Lennartsson
    David Lennartsson är inte uppkopplad
    David Lennartssons avatar
    Senior
    Jo, jag har nog haft otur. Det som känns lite är väl att den mixer som nu gick sönder var den andra mixern. Den första hade faderar som inte gick ner ordentligt i botten, mao det gick inte att få en kanal helt tyst. Musikbörsen skickade en ny direkt. Det är denna nya som nu har gått sönder.

    Men, jag känner ganska många som använder Behringer utan problem. Och som sagt, de är ju väldigt prisvärda, även om den Mackie-mixer jag lånar nu låter bättre.

    En firma jag är sur på är Yamaha. Jag har ett midiinterface från dem som kraschar min dator, den fungerar perfekt med ljudkortets interface. Efter ett års försök att få hjälp från dem har jag gett upp. De hänvisade till sidor med windowsdrivrutiner när jag har en macintosh, ringde inte upp trots löfte om det och har hela tiden varit väldigt svåra att få något vettigt svar från.

    Det är jobbigt när sånt här strular, då vill man ha hjälp.

  9. #9
    I.R.
    I.R. är inte uppkopplad

    Senior
    Du har inte haft speciellt mycket otur tycker jag. För några år sedan försökte jag få svar på en enkel fråga från USRobotics (numera 3Com) om deras modem. (Ja, det var på den tiden det fanns modem.) Frågan gällde nån finess på modemen som funkade på PC men ännu inte på Mac.

    Supporttelefon? Glöm sånt, man ska gå till hemsidan. OK, gick till hemsidan. Grävde runt mer än vad som kan kallas kul. Läser en massa om hur man inte ska göra när man spelar datorspel över modem. Hittar en E-post till supporten. Fick ett låååångt autosvar (jag menar alltså RIKTIGT långt!) där det om och om igen stod om hur man inte ska göra när man spelar datorspel över modem. Lyckas hitta adressen, gömd nånstans bakom en dörr i källaren med en skylt... ja, nästan i alla fall, i alla fall en adress dit man kunde skriva om man mot förmodan inte fått svar på frågan. Skriver dit. Får ÄNTLIGEN kontakt med en människa. Han fattar inte frågan. Frågar igen. Svaret dirigeras om så jag får ett lååångt autosvar TILL om hur man inte ska göra när man spelar datorspel över modem. Gräver fram den där adressen igen och frågar lite tydligare. Får det hjälpsamma svaret att "det där ska du fråga Europaavdelningen om", och får en adress. Skriver dit. Får ännu ett lååångt svar om hur man inte ska göra när man spelar datorspel över modem!!!

    Då gav jag upp, döpte för mej själv om USRobotics till USLobotomics och lovade att aldrig handla av dem mer.

    Du har ju haft kontakt med människor, inte så värst kloka och hjälpsamma, men ändå!

  10. #10
    David Lennartsson
    David Lennartsson är inte uppkopplad
    David Lennartssons avatar
    Senior
    Ja iof, men det har ju som sagt inte hjälpt särskilt mycket. Resultatet har blivit att mitt Yamaha-interface ligger tyst bredvid och vilar, mitt interface i ljudkortet får göra jobbet. Tyvärr har jag nu bara 1 midiport in/ut.

    Jag ska köpa ett nytt midi-interface av annat märke så snart jag fått ihop pengar.

    Mitt Yamaha-interface tänkte jag testa hos min flickväns PC, om det funkar bättre på den så är det ju bättre att hon har det.

    Jag kan inte förstå att företag inte inser hur viktigt det är att hjälpa sina kunder. Sådana här saker strular ju ibland, tänk om man då fick snabb och trevlig hjälp... Jag skulle handla där och rekommendera den firman i så stor utsträckning som möjligt.

Liknande ämnen

  1. usb-ljudkort/midiklav vill inte veta av sina egna drivrutiner
    Av indigo i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 16:09
  2. Vill veta mer om gruppen Liquid Gold
    Av PEK i forum Allmänt om musik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-11, 21:58
  3. Utbildning, värt det?
    Av imported_Patbos i forum Allmänt om musik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-06, 11:10
  4. Emu emax värt att skaffa?
    Av drdreas i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 21:57
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-04, 10:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •