Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Mikförstärkare / Voicechannel

  1. #1
    Roberths avatar
    Senior

    Mikförstärkare / Voicechannel

    Är ute efter en voicechannel/micpreamp i tvåtusenkronorsklassen. Skall användas ihop med min nyinköpta, skinande, underbara NT1000
    Är lite inne på joemeek´s VC3Q/MQ3/P3 som vad jag förstått är samma preamp med lite småskillnader.
    Nån som har någon erfarenhet av dessa?

    Vad skulle alternativet vara? Dessa pryttlar borde ju inte vara något krångel med att skaffa begagnade så preamps i denna prisklass på begagnatmarknaden vore intressant att få lite input om.

    Ha de
    /Rob

  2. #2
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    hootersound b1 kor en polare pa.. den ska tydligen va riktigt bra for sitt pris (har jag hort fran flera kallor)! Tyvarr sa ar dom valdigt svara att fa tag pa verkar det som iom att dom slutats tillverkas.. men har finns lite info ifall du hittar en beggad: http://www.jam.se/hooterso.html

  3. #3
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    joe.. han anvander den till en NT1000 forresten [img]wink.gif[/img]

  4. #4
    Roberths avatar
    Senior
    Ja B1:an är ju ett alternativ! Hade glömt denna lilla guldklimp. Skall kolla vad man får ge för en sån begnagd.
    Nåra fler tips?

  5. #5
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Roberth : Jag äger en Joemeek MQ3:a och jag tycker den komprimerar ljudet bra, dock kan jag inte säga att jag kan göra en rättvis bedömning för att :

    1. Har aldrig ägt en kompressor förut och har ingen bra koll på kompressorer i allmänhet

    2. och jag har haft mycket strul med just audioinspelning (SB Live! + Delta66 + nån version av VIA-chipset verkar inte vara en bra kombination) så jag har ärligt talat inte spelat in mycket med den.

    Ledsen att jag inte kunde hjälpa dig något mer, min brorsa tycker den låter bra iaf, om det kan hjälpa dig. [img]wink.gif[/img]

  6. #6
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    B1 är helt hopplös att köpa beg, tro mej. Jag hade precis bestämt mej för att köpa en när Jam fick slut på dom, och sen dess (2 år sen eller nåt?) har jag sett en (1) beg. Men då hade jag redan fått köpt en Art Tube MP. Saknar dock kompressor/gate/limiter, men man kan ju alltid patcha genom en annan burk (har en Alesis 3630 som passar bra för ändamålet, men jag ids aldrig utan kör rätt in, dumt nog. Ska se om den kan få bättre koppling i patchbayen).

    En bra voice-channel verkar vara Mindprint Envoice, lite utanför din budget kanske, men det är alltid trevligt att få grejerna i rack, och slippa en massa lösa burkar...

  7. #7
    Roberths avatar
    Senior
    Encore: Säger din brorsa att det låter bra så är det säkert så
    Hur är det med själva preampen då? Tyst, brusig färgar den ljudet mycket osv.
    Vad kör du själv med för mikrofon? Skall ha den till NT1000. Mmmm.... NT1000 MMMMmmmmm..... *dregel*

    Peter H: Ja, en enröstare vore mumma. Tror inte plånboken tillåter riktigt bara. Brukar ju gå för ca. 4 papp begnagda.
    Vad gäller din egen uppsättning skulle jag inte rekommendera att köra sång genom en 3630. Är kanske inte den mest transparenta (stavning?) kompressorn i världshistorien. Föredrar den själv till lite mer hmmmm.... konstnärlig kompression :rolleyes:

  8. #8
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Sant, men som limiter/gate borde den funka tycker jag...

  9. #9
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Roberth : Just nu står brorsans Beyerdynamic MC384 här. Vet inte så värst mycket om den (fan vad nybörjare jag låter ) tyvärr. Hade jag haft bättre koll på mikrofonen så hade jag nog hört vad JoeMeeken isåfall lägger till. Jag tror den färgar relativt lite iaf vad gäller kompressionen, för jag hade (av gammal ovana) förväntat mig ett mer pumpat ljud. [img]wink.gif[/img] Tycker inte den brusar heller men det är svårt att kolla när man alltid har något igång (datorn) som låter i rummet. Skruvar man ner ingångssignalen är den tyst.

  10. #10
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    roberth: en B1:a for helt ok pris hoppade precis upp pa iol.nu!

    quote:2003-1-16
    Hootersound B1
    MicAmp/Comp/Limiter/
    Gate
    En liten gul sak för hemmastudion.
    Pris 1000kr
    Maila eller Ring
    Pelle

    per.andersson@kulturhuset.stockholm.se
    070-4179460

  11. #11
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    [img]eek.gif[/img] Run Roberth! Run!

  12. #12
    Roberths avatar
    Senior
    I´m running!

Liknande ämnen

  1. RCA Mikförstärkare
    Av Roberth i forum Inspelning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 18:34
  2. Bygga mikförstärkare
    Av Roberth i forum Inspelning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 17:47
  3. Mikförstärkare/ljudkort
    Av pez i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2003-09-04, 18:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •