Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Rykten om kommande Madonna-plattan

  1. #1
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Rykten om kommande Madonna-plattan

    Sniffade lite på The Gas Station och råkade höra en konversation om Madonna och hennes kommande platta. Tydligen så har Warner skickat tillbaks henne in i studion för att materialet är för "off", för mycket electroclash för Madonna - (varumärket Madonna) och för Warner och för den beräknade skivförsäljningen. Tydligen mer Mirwais-experiment än någonsin, mycket rösteffekter och någon låt som är 12 minuter lång. Rimmar dåligt med Warners syn på en framgångsrik popplatta får man gissa. Tydligen ska Madonna själv ha tagit till sig av kritiken för nu är hon tillbaka i studion för att skruva lite här, fixa lite där. Mirwais har flugits in från Le Francé för att kommersialisera sitt sound något. Tydligen är det också den enda gången sedan 1984 som Warner pekpinnat lady Madonna så här tydligt. De vill inte ha en välrespekterad platta som säljer dåligt, de vill ha en hitplatta. Frågan är om Madonnas senaste album, om man går tillbaka en 2-3 skivor, verkligen sålt särskilt bra. Man kanske kan gissa på att hon har en tiondel av den publik hon hade 1986-87 sådär. Kanske fel - hon kanske säljer mer än någonsin, jag har ingen aning. Min åsikt är att Bond-låten (Die Another Day) tyvärr låter för mycket Mirwais - att han inte har utvecklat sitt sound sedan hennes förra platta, det var min första tanke. Om den är ett riktmärke för hur plattan kommer bli så är den ju inte lika spännande som de två senaste (som jag själv håller för att vara mina favoriter med henne även om jag lyssnat sedan Like A Virgin). Planerat releasedatum för kommande plattan är den 15´e april och nu försöker man, återigen enligt ryktet, att hinna tills dess. Reflektion från mitt inte helt nyktra & genomtänkta nattsuddarperspektiv: känns lustigt nog rätt positivt ur mitt lite bittra hempularperspektiv, att även de rika, framgångsrika och stora får det lite motigt ibland. Samtidigt som jag förstås vill höra det dissade materialet!

  2. #2
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Tja, förra plattan tyckte jag förlorade på att vara överproducerad, jag hatar verkligen autotune, så det kan nog vara ett sunt beslut...

    Med överproducerad menar jag i detta fall att de suttit och tänkt för länge, det kändes så ospantant på nåt vis.

    Enda låter som verkligen funkade var Music tyckte jag...

  3. #3
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    PF : Mirwais utvecklad sig... jag tycker snarare han har gått tillbaks ett steg, det är kanske det som är felet. Music var så otrolig cool när den kom ut! Basljudet och allt det där. Die Another Day låter bara sunk... det tycker jag beroende på den astråkiga melodin och den mindre fräscha ljudbilden. Jag gillar fortfarande Music för det.. (fast å andra sidan kan man undra när Atomic Kitten ska komma med något nytt!?!, deras trummaskin verkar ha låst sig till samma jävla beat hela tiden.)

    Sen var det den där.. What It Feels Like For A Girl, gillade den avslappnade basen... [img]wink.gif[/img] Den gillade jag, längesen jag hörde den bara... En låt som ger mig instant kräkreflexer är American Pie, URRKK!! vill aldrig höra den något mer!

  4. #4
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Gillade "Ray of Light" ganska starkt - kändes experimenterande och fresh. Innehåller många sköna ljud i alla fall! Har inte satsat på det nya materialet även om jag gillade både "Music" (som, helt rätt Encore!) var kalascool när den kom och rockar ganska bra än, och den där andra singeln. Om resten är ännu närmare "Day Another Day" så kan det inte vara mycket att ha... synd... De som verkligen försöker experimentera blir komersialliserade i slutändan ändå. Känns deprimerande [img]frown.gif[/img]

Liknande ämnen

  1. Nya plattan
    Av JoachimR i forum Allmänt om musik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-17, 06:10
  2. Madonna rykten!
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-10-06, 01:27
  3. Den där plattan som...
    Av lasselu i forum Skivor & artister
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2004-08-02, 21:19
  4. Madonna
    Av PF i forum Skivor & artister
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2002-11-19, 12:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •