Resultat 1 till 58 av 58

Ämne: Sämsta synthljudet

  1. #1
    Roberths avatar
    Senior

    Sämsta synthljudet

    Vilket är det absolut sämsta ljud ni lyckats programmera på valfri synth.

    Själv lyckades jag göra en "stab" typ, med min M1:a som i skapandeögonblicket lät typ hur coolt som helst. Gjorde naturligtvis en låt med det som också var "hur cool som helst". Dagen efter lyssnade jag på åbäket och insåg att en stabb med overdrive, flanger och extremt illa valda vågformer faktiskt var riktigt skitdåligt. Ersatte staben med en sampling och var glad.

    Tyvärr sparade jag över ljudet med nåt mer användbart (en distad trumpet) så ni kan inte få höra.

    Har ni kvar era skitljud så lägg gärna upp en länk så man kan får höra.

    /Rob

  2. #2
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Finns ju en del Nord Modular ljud som man är måttligt stolt över. Skräpljud i andra synthar blir oftast inte sparade alls...

    Sak se om jag hittar något riktigt bottennapp...

  3. #3
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Ha ha ha, det var den bästa tråd på länge. Skall kolla genom syntarna, jag lovar. Det finns nog ett och annat ljud. Vi kan ju vända på det också, vilket är det bästa ljud ni har gjort? Men det kan vi ju ta i en annan tråd.

    Sedan är ju frågan om det är ett enkelt ljud eller om om det skall höras i en mix?

  4. #4
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    hehe.. det måste va nåt av de första ljuden jag gjorde på wavestation.. jag kommer verkligen inte överrens med den synten
    (iofs så fick ja till lite coola grejor på den igår!)

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Just ja! Den sämsta synt jag någonsin testat var en prototyp från Roland som jag lånade hem då jag jobbade på KBC. Vi snackar 1990. Det var en prototyp på en multitimbral syntmodul i nå´n slags tre-fjärdedelar-av-ett-rack. De hade fått den av Rolle. Jag skulle få köpa den billigt, men tyvärr, den brummade och brusade och hade flimsig respons... men det var återigen alltså en prototyp, så... och se´n har jag "i min ungdom" råkat impulsköpa ett keyboard från Kawai också, som hade MIDI. Det var också en ren skandal (bytte in det dagen efter mot en hederlig TR-707´a). Men inte faen skruvar man in kassa ljud! ;-) Lyssna på Bionik! Jag har smak! - så ska det låta! :-) Man ska tro på sig själv! - därmed basta!

  6. #6
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Den tål att suga på men det finns ett par riktigt kassa på D-20:n... framförallt de misslyckade experiment man kunde få fram själv... annars vetefasiken... Jo, jag har nog lyckats göra nåt på XP-50:n som inte gick att spela nåt vettigt med... Ska kolla vad som ligger inne!

  7. #7

    Redaktör
    Vår syntspelare brukar lyckas använda de mest läskiga ljud (hon är egentligen basist och kan inte programmera den otroligt komplicerade Nord Lead 2:an vi använder). Speciellt eftersom hon försöker spela piano- och orgelljud på den, vilket ofta blir rätt fruktansvärt. "Norden har så dåliga ljud" säger de andra, och så försöker man för 43:e gången förklara att den inte är gjord för den sortens ljud... :rolleyes:

    Jag har inte så mycket kassa syntljud själv, däremot högvis med kassa låtidéér och underliga rytmer. Men det vore rätt tufft att leka med en riktigt dyr synt med målett genomuselt, totalt oanvändbart ljud. Typ använda en maxad Triton eller modulsynt till ett litet ostämt "plupp"...

  8. #8
    deleted user
    PF, that´s the spirit!

    Men allvarligt grabbar, sparar ni dåliga ljud?

    Dåliga ljud är bara något som man möter på vägen mot dom bra. Men när jag tänker efter så finns nog ett och annat uruselt ljud här också....såna som jag gjort med mina kasserade Sennheiserlurar på huvudet. Men dåliga ljud kan ju vara bra i vissa sammanhang....precis som ett bra kan vara dåligt i ett annat.

    Dom dåligaste ljud som jag haft i min ägo var samplingar till en FZ-1, fick dom på köpet....säkert 150 floppys med skitljud, och jag menar det! pruttljud och andra pinsamheter + taffliga sångförsök av förre ägarens 14-åriga syrra (eller vem det nu var). Synd att jag inte minns vad säljaren hette....han kanske finns här bland oss [img]eek.gif[/img]

    Jag skonade den som köpte samplern av mig och skickade bara mina egna ljud

  9. #9
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Det är otäckt det där med andras ljud. Det finns en annan samplersäljare blad oss - och dess köpare också. Okej, jag har inte gjort alla ljuden, bara de som är bra, eh...

  10. #10
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag brukar göra ljud tills jag blir nöjd, det kan börja som en lead övergå till bas och sluta som ett intro som bara låter som rymden. Jag har faktiskt skärpt mej lite när det gäller att sampla analogljud så man kan gå tillbaka och använda samma ljud fler gånger, annars så har jag inte så stor erfarenhet av ljudprogramering min första riktiga synt =Mono/Poly. Sidstation är den synthen som jag har svårast för, jag tänker m/p och försöker svoscha frami laburinten(meny-asen) jag har gjort flest dåliga ljud i Sidsubben.

  11. #11
    Roberths avatar
    Senior
    Anar lite självgodhet bland några av skribenterna [img]wink.gif[/img]

    Men är det verkligen bara jag som gjort ett sånt där ljud som man bara tycker är "så fränt" när man precis rattat fram det, för att sedan i nyktert tillstånd inse att man kanse borde syssla med något annat om det där är det bästa man förmår?

  12. #12
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Dåliga ljud har även de sin plats! Om man lyssnar på kommersiella produktioner så dyker det ofta upp fulljud här och var. Hade man lyssnat på dem rent så hade man aldrig velat ha med dem, men i sammanhanget så blir det bra.

    DX7:an är den synth jag gjort fulast ljud på.

  13. #13
    psyjazzs avatar
    Senior
    Ja de fulaste ljuden som får mina öron att gråta är synthbrass-ljud ooo de är så äckliga...

  14. #14
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Yamaha TQ5 e den fulaste syntmodul jag gjort ljud på! Den ser ut som Boba Fetts hjälm å har inbyggd klocka!

  15. #15
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    DCO-synthar från 80-talet brukar ha busslaster med riktigt usla synthbrassljud. Ofta är det det enda dom har...

  16. #16
    Go Gubbe
    Håller med Peter, säger bara jx8p.

  17. #17
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Jag kan tycka lo-fi vara häftigt, så huruvida ett ljud är bra eller dåligt tycker jag mest beror på hur man använder det. Ett par tama stråkar gör sig ofta också bättre i en redan fyllig mig än ett par betydligt fetare.

    Men jag förstår samtidigt vad ni menar med synthbrass. Syntetiska trumpetstötar a la Safety in mind med Elegant Machinery tycker jag är gräsligt.

  18. #18

    Redaktör
    Till min MKS70 hade jag en minnesmodul som innehöll presetsen. Typiska 80-talsljud: Trumpet, Piano, Frog och så vidare. Inte så värst användbart. (Men det måste ju finnas folk som använder sånt? )

    Fast vissa av presetsen till Casio CZ101 helt okej..

  19. #19
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det låter inte som ljudnamnen till MKS 70 faktiskt! [img]wink.gif[/img]

    Den har ett rejält ballt fabriksljud som jag hoppas du hört.

    OBESE FIFTHS

    Och som vanligt har jag gjort ljud till den om du skulle vilja höra nå´t nytt.. [img]wink.gif[/img]

  20. #20
    Imported Johannes
    Imported Johannes är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Jag har faktiskt lyckats att av misstag göra ett ljud på min JP8000 som låter precis som GM ljud 43 Dist Guitar lät på ett AWE32 med 512 KB samplingsminne. Tänk introt till Doom med ett AWE-kort :-) Hur Roland än gör smyger sig deras förbannade GS in överallt :-)

    Nån som vill ha?

  21. #21
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Ger du bort hela JP:n eller bara ljudet? Ljudet verkar ju onekligen intressant då jag har en JP-8000 jag kan testa på.

  22. #22
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Jag kan ta JP8000 om ingen annan e intresserad... :rolleyes:

  23. #23
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Mycket snack men inga mp3:or? Kom igen gott folk! Lägg upp nått så man får höra lite skit. [img]wink.gif[/img]

    // encore - skapar bara bra ljud

  24. #24
    imported_Frej
    Det vinnande konceptet på denna tråd är att man allvarligt försökt skapa ett bra ljud med en bra synth som blev uselt. Annars kan man ju plocka fram sin gamla Casio C60 eller vad den heter, och köra snygga stråkljud som låter som en distad cirkelsåg.

  25. #25
    Jeppe K
    Jeppe K är inte uppkopplad
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    Gräver fram denna lilla goding i archiven

    Nästan så att man undrar om ingen vågade posta något ljud i rädsla för att någon skulle tycka att de var bra... ?

  26. #26
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Hm, ser fram emot kalkon framöver!
    Jag har för övrigt en synt som det är rätt lätt att vrida fram eländiga ljud på. Kanske borde göra en kollektion av dem.

  27. #27
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av psyjazz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja de fulaste ljuden som får mina öron att gråta är synthbrass-ljud ooo de är så äckliga...
    +100
    Vem använder dessa?

  28. #28
    Jeppe K
    Jeppe K är inte uppkopplad
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +100
    Vem använder dessa?
    hrmmm... öhhh.... jag,...... fast de är inga riktiga brass ljud.... alltså....mer "oberheim horn" än "trumpet" .... från min OB-Xa.... Jodå... En riktig Oberheim är det allt.... Då är det väl okay ???..... alltså skall det vara såna där synth brass-ljud så är väl ändå lite okay ??.... eller..... snälla.... jag vet att jag inte får använda dem.... men jag kan liksom inte låta bli.... nä förresten de låter inte ens horn... mer "strings"....
    Senast redigerat av Jeppe K den 2013-08-30 klockan 23:17.

  29. #29
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +100
    Vem använder dessa?
    ...ett enda välskruvat synthbrass är nog så god anledning att investera i en P5a <3

  30. #30
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran


    + Soundcloud or it didn't happen

  31. #31
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Hurm, den här tråden (eller iallafall titeln) fick mig att tänka efter, vilket är det _bästa_ synthljudet?

    Skulle vara roligt att veta vad ni tycker, jag startar en tråd.

  32. #32
    Jeppe K
    Jeppe K är inte uppkopplad
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av spanky Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hurm, den här tråden (eller iallafall titeln) fick mig att tänka efter, vilket är det _bästa_ synthljudet?

    Skulle vara roligt att veta vad ni tycker, jag startar en tråd.
    Jo den frågeställningen är ju faktiskt lite mer intressant.... Kanske till och med mer konstruktiv...

    ... även om man kan förmoda att det även här blir lika många svar, som medlemmarna som svarar..

  33. #33
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    All på alla sorters Casio. från CZ5000, CZ1000, CZ101, RZ1, SK1 och allt vad de heter. Skräp skräp skräp! Glad att ni som gillar Casio har hittat nått... eller så är ni bara jävlig smaklösa

  34. #34
    Jacon
    Jacon är inte uppkopplad
    Jacons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Jeppe K Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hrmmm... öhhh.... jag,...... fast de är inga riktiga brass ljud.... alltså....mer "oberheim horn" än "trumpet" .... från min OB-Xa.... Jodå... En riktig Oberheim är det allt.... Då är det väl okay ???..... alltså skall det vara såna där synth brass-ljud så är väl ändå lite okay ??.... eller..... snälla.... jag vet att jag inte får använda dem.... men jag kan liksom inte låta bli.... nä förresten de låter inte ens horn... mer "strings"....
    Vadå, synthbrass är ju det bästa som finns.

  35. #35
    Jeppe K
    Jeppe K är inte uppkopplad
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    All på alla sorters Casio. från CZ5000, CZ1000, CZ101, RZ1, SK1 och allt vad de heter. Skräp skräp skräp! Glad att ni som gillar Casio har hittat nått... eller så är ni bara jävlig smaklösa
    Fäll upp paraplyet Frengus !!


    Du är ju ond... Casio CZsyntharna kan ju göra fina skira ljud som med rätt effektläggning typ låter typ dyr Synclavier.

    Tar hellre med en CZ5000 tillsammans med en Eventide H3000 och ett snyggt band delay till en öde Ö än mycket annat.

    Nä... DU är helt utan smak
    Senast redigerat av Jeppe K den 2013-09-01 klockan 16:02.

  36. #36
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    alltså 99% av cz-ljuden suger, det är sant, men den återstående procenten är så bra och
    unika och oumbärliga att det är värt att äga en cz-synt ändå imo

    /farbror, cz-1 ägare

  37. #37
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Jag böjer mig för ålder och visdom, Farbrorn. Har aldrig lyckats med konststycket att skruva fram den där 1%aren. Såg till min stora förtjusning att våra Dubstepparare här på forumet höll på att deala RZ1or för 3k styck Hur är det möjligt

  38. #38
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mårre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yamaha TQ5 e den fulaste syntmodul jag gjort ljud på! Den ser ut som Boba Fetts hjälm å har inbyggd klocka!
    +1!!!

  39. #39
    Snythen
    Snythen är inte uppkopplad
    Snythens avatar
    Senior
    Syncleadljud har jag aldrig förstått mig på. De låter som synthen mår illa och kräks. Vem blir glad av sådant? :P

  40. #40
    andgalf
    andgalf är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Synthbrass ljud är bland det bästa jag vet. Köpte faktiskt min JX 8P mycket för att jag ville åt Poly Brass och Stab brass ljuden som jag tycker är suveräna. Framförallt om man lägger lite effekter på.

    När det gäller dåliga synthljud finns det en hel del tycker jag. Ett riktigt dåligt synthljud i mina öron är Lyle Mays klarinettliknande synthljud som han envisas med att ha i de flesta PMG låtar. Tilläggas bör också att jag är ett stort PMG fan trots detta fula ljud. Tror ljudet görs på en Prophet 5 men jag är inte säker. Här är ett exempel när det förekommer (lyssna vid 1:43):


    https://youtu.be/I_2zCXEqEsI

    Sen har vi ju det oerhört fula leadljudet i 2Unlimiteds No limit som får öronen att gråta. Lyssna och förfäras vid 0:36:


    https://youtu.be/oTGidUutxL4

    Även leadljudet i mellanspelet på Erasures Love to hate you är ett annat exempel på fult synthljud. För att inte tala om det falska basljudet som förekommer ibland i U96 Das Boot. Lyssna vid 1:07 och hör hur surt det är:


    https://youtu.be/dYUOAe3f_AY
    Senast redigerat av andgalf den 2013-09-01 klockan 23:55.

  41. #41
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    ...hädelse nästan angående Lyle Mays signatur-lead vilket härstammar från en Oberheim 4-voice (även om han rattat in något liknande på diverse modernare maskiner tidvis)

  42. #42
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Hela Das Boot är ju sur. Med tiden vande man sig, märkligt nog.

  43. #43
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    De "dramatiska" syntstabbarna (DX7 gissar jag) i filmen "Runaway Train" är både ruggigt fula och helt malplacerade

    Fjönt-spank-basen i Seinfeldt...

  44. #44
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Själv är jag allergisk mot kvintstämda oscillatorer på syntsolon (Keith Emerson gjorde väl ofta det t ex). Det låter verkligen förfärligt.

  45. #45
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fjönt-spank-basen i Seinfeldt...
    Är det något ljud jag hatar så är det detta, från en M1a eventuellt.
    Kraftwerk använde också ett liknande i Tour de France.

  46. #46
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Emersons lead-ljud generellt med för mycket portamento.

  47. #47
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    ohh, Seinfeldbasen... får håret att krulla sig på armarna i äckel. Men men, vad är det mot RZ1ans Baskagge? Pfump, pfump, pfump.. Kan skylla min neurotiska personlighetsstörning på den helt klart!

  48. #48
    andgalf
    andgalf är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...hädelse nästan angående Lyle Mays signatur-lead vilket härstammar från en Oberheim 4-voice (även om han rattat in något liknande på diverse modernare maskiner tidvis)
    Förlåt att jag hädar hasse_fx. Förstår att folk gillar ljudet eftersom han använder det i de flesta av av PMGs låtar. I min högst personliga smak så har jag aldrig gillat det ljudet bara. Vet inte varför. Oberheim 4-voice är ju ett fantastiskt monster annars. Och Lyle Mays är en av mina favoritklaviaturister. Pianosolot i To the end of the world från We live here plattan är ju helt magiskt!! En av världens bästa låtar. Typ 13 min lång och blir aldrig tråkig. Helt otroligt att man kan göra en så lång låt och det aldrig blir ointressant. Sen att det dessutom bara är improvisation och inget tema i låten gör det ännu mer märkligt. Fast det är ju klart, det finns ju klassisk musik som är bra mycket längre...fast där har de ju ofta teman med... eh, ursäkta min utsvävning. Tillbaks till ämnet.

    Seinfeld basen har jag hört nånstans att den görs med en DX7a...men jag undrar om det kan vara sant...

  49. #49
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Har hört att Seinfeld-basen är en Korg M3, alltså den rackade M1:an. Men man hör så mycket. Den suger mandrillrumpa i vilket fall som helst.

  50. #50
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av andgalf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Seinfeld basen har jag hört nånstans att den görs med en DX7a...men jag undrar om det kan vara sant...
    ...samplad slap är ett annat bud! Jonathan Wolff är lite hemlig om vad han gjorde...

  51. #51
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det något ljud jag hatar så är det detta, från en M1a eventuellt.
    Kraftwerk använde också ett liknande i Tour de France.
    TDF's tumbas från 1983 är väl en Emulator II? (och bästa kombination jag hört av just det ljudet )

  52. #52
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1!!!
    Ser ju stenhård ut !

  53. #53
    KRiS
    KRiS är uppkopplad nu
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har hört att Seinfeld-basen är en Korg M3, alltså den rackade M1:an. Men man hör så mycket. Den suger mandrillrumpa i vilket fall som helst.
    Hade en 03r/w förut och den hade de där ploppljuden som dyker upp ibland också så de borde finnas i m3r också då om man är sugen på att ha i en låt

  54. #54
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Frågan var ju ändå: "Vilket är det absolut sämsta ljud ni lyckats programmera på valfri synth."
    Alltså vi, inte andra artister eller fabriker.

    Jag tror jag gjorde rätt mycket fula ljud med min första synth; fåniga mwaow-ljud med för mycket resonans och för mycket portamento, såna som användes i stumfilmsserien "Laugh-a-bits".

  55. #55
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    minns jag gjorde ett antal totalt oanvändbara klockljud med 10sek lång release på JX3P när den var ny... kan inte säga jag är stolt över dem Men kassetbanden från 83-84 är long gone så tyvärr kan jag inte skrämma er hehe

  56. #56
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Frågan var ju ändå: "Vilket är det absolut sämsta ljud ni lyckats programmera på valfri synth."
    Alltså vi, inte andra artister eller fabriker.
    Jamen det är ändå intressantare vilka sämsta ljud som finns utgivet och på allvar sparat för omvärlden, annars är det goddag yxskaft fråga. Det absolut sämsta är väl om man drar ner alla reglar på noll, då låter det ingenting förutom kanske några brus och brum artifacts.

  57. #57
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Alla typer av helikopter, racerbilljud på analogisar.

  58. #58
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Demokid: denna är ju awesome:


    https://youtu.be/P1FoB7vPtKA

Liknande ämnen

  1. Sämsta synthköpet?
    Av 18db i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 127
    Senaste inlägg: 2015-04-11, 22:09
  2. Sämsta synthesizer någonsin?
    Av saddox i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 342
    Senaste inlägg: 2014-04-09, 09:30
  3. Vem är forumets sämsta klaviaturspelare?
    Av 18db i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 23:07
  4. Det sämsta med ett UAD-1
    Av Rizzo i forum Effekter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-23, 21:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •