Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Värdelöst vetande om syntstativ!

  1. #1
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Värdelöst vetande om syntstativ!

    Tjo!

    När man bygger på krysstativ med sån´a där "extraarmar", köper man armarna styckvis eller parvis? Har letat som en bindgalen på nätet, men lyckas knappt hitta något. Quicklok säljer tydligen sina parvis, men de andra tillverkarna? Har ni köpt "extrahållare" någon gång och minns hur de var förpackade etc? Man vill ju inte gärna köpa vare sig för många eller för få. Svara gärna snarast möjligt, jag sitter med fingret på avtryckaren till en beställning.

  2. #2
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    vartifran bestaller du? hittat na billigt stalle? funderar pa att sla till pa ett/tva sett me sana ja me

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tyskarna, you know, de är suveräna. As in:

    www.musicstorekoeln.de

    Den enda tyska musikbutik jag verkligen varmt kan rekommendera. Samtidigt som jag direkt råder till bojkott av skitfirman "musicians gear" och avhållsamhet vad beträffar Thomann (som vill sälja prylar med svensk moms, det stinker - handlar man från Tyskland ska man betala tysk moms och inget annat). Musicstore är otroligt proffessionella, besvarar mail bra och levererar prylarna snabbt och "stabilt" till kanonbra fraktpriser.

  4. #4
    Shompola
    Vad har hänt med Musicians Gear? Jag har inte haft kontakt med dem eller deras hemsida sen 1998

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    1. De drar pengarna från ditt kreditkort direkt, även om de inte har prylen på lager (!) - skandalöst.

    2. De är ganska hopplösa att ha att göra med rent allmänt (talar av egen erfarenhet).

  6. #6
    Shompola
    Ahh väldigt fult av dem...

    Bra då vet jag vem jag inte ska köpa ifrån..

    Tack för informationen.

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Kanske inte ska kasta för mycket goda ord om Musicstore just nu, ni kan ju tro vi är sponsrade*. De har inte besvarat den fråga om krysstativ denna tråd handlar om.

    *) Fotnot: 99musik är ett oberoende forum. Det drivs av musiker, för musiker. Ingen kedja, handlare, grossist e dyl ligger bakom sajten. Den journalistiska integritet som saknas på sponsrade forum finns här - i så måtto att de som skriver här inte är journalister, men ändå enbart färgade av sina åsikter och inte av en fet plånbok "i ryggen" som bestämmer vad som får eller inte får tyckas och tänkas.

    Edit: Tillägg - det är möjligt att vi kommer tillåta annonsering på 99musik i ett framtida scenario (för att hålla sajten vid liv), men de som annonserar kommer aldrig att få köpa våra åsikter. I nuläget finns inget uttalat behov av reklamintäkter. Allt bedrivs på idéell basis. För att det är kul! :-)

    [ 02 Januari 2003, 01:34: fixat av: PF ]

  8. #8

    Veteran
    Musicians gear? De är ju precis lika sletna som de där JAM.

  9. #9
    deleted user
    Här slickar vi äshle

    Jag har bara gott att säga om Jam jag också *slurp*
    [img]wink.gif[/img]

  10. #10
    Shompola
    Jo köpte ju en schyst Zoom Studio 1204 från JAM för en 4-5 år sedan

  11. #11
    GlobalMotion
    quote:skapades ursprungligen av: PF:
    1. De drar pengarna från ditt kreditkort direkt, även om de inte har prylen på lager (!) - skandalöst.

    2. De är ganska hopplösa att ha att göra med rent allmänt (talar av egen erfarenhet).
    De skriver ju på sidan att de inte har något på lager för att hålla ner priserna. [img]wink.gif[/img] Sen kanske de har väldigt lite personal (också för att hålla ner priserna) så de inte har tid att ta hand om sina kunder.

  12. #12

    Veteran
    Säger det, precis som på JAM

    Jag tycker Thomann verkar schyssta, är det nån som har nån erfarenhet av dem?

Liknande ämnen

  1. Värdelöst musikvetande
    Av lasselu i forum Allmänt om musik
    Svar: 183
    Senaste inlägg: 2017-01-27, 22:44
  2. Brittans nya singel: Värdelöst eller ball?
    Av pledge i forum Skivor & artister
    Svar: 164
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 09:49
  3. Höööga syntstativ?
    Av axeman i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 14:13
  4. Waldorf/Terratec - meningslöst vetande
    Av j antoni i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 01:19
  5. Billiga syntstativ
    Av Volantiz i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-06-01, 22:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •