Resultat 1 till 28 av 28

Ämne: TX81Z YAMAHA..

  1. #1
    Unitarys avatar
    Senior

    TX81Z YAMAHA..

    ..tror jag den heter, vill nån bli av med sin?

    [ 14. mars 2003, 14:25: Meddelandet ändrat av: encore ]

  2. #2
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    ...å V50! Hittade en 127kB fil med enbart V50-ljud till FM7 men laddade inte ner den (sabla Carracho kräver ul för dl).

  3. #3
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    V50 är en framtida klassiker. Det är jag övertygad om. Om tio år kommer folk att betala enaorma summor för en V50 i bra skick. Möjligen att jag skulle byta bort den mot en Yamaha DX1.

  4. #4
    drdreas
    Parakiten du har ditt på de torra iaf, din synth kommer bli värd så mycket du kan drömma om.
    Angående V50 så ringde zoran mig, hans "elev" behöver tydligen en sådan och vill pröjsa rätt schyssta stålar, kan det vara något?

    Mårre, vilken adress var det till dom ljuden...skulle kunna döda för lite heliga v50 ljud.

  5. #5
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Synd att jag inte har kvar YS200:an också. Då hade jag kunnat sälja den och köpa en Andromeda, Matrix 12, Minimoog, Memorymoog, Arp 2500-system och en Roland Jupiter av varje sort. Samt en fullutrustad Seat Toledo VR5 i grön metallic till Pf. Kunde slängt in några EDP wasp och SH-101:or i skuffen på den också.

    Min V50 är inte till salu. Just bara för att så många vill köpa den.

  6. #6
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Vem är Zoran?

    Jag minns en gång att jag var ute efter en TX81Z (några år sen) och mailade en snubbe i Malmö som hette just Zoran. Är det samma snubbe eller? Är musiksverige verkligen så litet..? (jag börjar bli rädd)

  7. #7
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Jag såg hans annons för typ två år sedan. Han ville köpa en V-50 eller DX-21. Jag såg hans annons vecka ut och vecka in i många månader. Till slut blev jag så nyfiken på om han lyckades få tag i någon av de syntar ha ville köpa. De borde ju inte vara så svårfunna. Visste han något om dem? Var det guld i transformatorn? Diamanter i CPU:n?

    Jag startade en tråd om detta på IOL och fick veta av drdreas (tror det var han) att dessa syntar var otroligt eftertraktade i Jugoslavien och inom arabisk musik tack vare att man på ett smidigt sätt kunde anpassa skalan till österländsk musik. Han köpte dem till marknadsmässiga (billigt, med andra ord) i Sverige och sålde dem dyrt i andra länder.

    För ett tag sedan hade jag allvarliga funderingar på att sälja V50:n och mailade till Zoran som visade sig vara ganska trevlig. Och han blev väldigt intresserad. Sedan dess så har han "uppvaktat" mig med en del mer eller mindre bra erbjudanden för min V50. Han verkar ha en hel del skapliga prylar i sin ägo, den gode Zoran.

    Skulle jag vilja sälja min V50 någon gång så har du första tjinget på den, Zoran! Det lovar jag.

  8. #8
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    DrDreas: såg V50-ljuden på en Carrachoserver nånstans (har tappat bort den för tillfället men återkommer så fort jag lokaliserat den å plockat hem den).

    Parakeet: E det inte DX-11 han e på jakt efter?

  9. #9
    drdreas
    Halloj igen, Zoran är gud bara så ni vet.
    Jag snackar med honom då och då, han lär ha en gigantisk synthsamling....med tanke på hur många synthar han lär köpa så låter det naturligt.
    Hmm hur ska jag säga, myten om v-50 är inte någon myt...testa skriva jugoslav eller nått på kazaa så får ni höra någon musik och garanterat hör ni en v-50 eller någon annan hård synth.
    jaja nu har jag väl eldat på i brasan ännu mera

  10. #10
    Survey
    Hansson, jag har en yamaha tx81z som jag vill sälja, 1200:- tror jag att jag vill ha för den.

    Har också sett den där zorans köpes annonser , många gånger vart sugen på att svara bara för att se hur mycket han vill ge för den, men eftersom det är min första synth som jag köpte så lär jag ha väldigt svårt för att kränga den.
    Kul att se att folk här på listan känner till den iaf , väldigt sällan nån nämner den övh.

  11. #11
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Har en tx81z där displayen är helt knas.......
    Kanske går å byta eller vstyra från datorn,int vet ja?
    Men 500 bagis går den för [img]wink.gif[/img]

  12. #12
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Bauwerk, vilket var din första synt? V50? Det var det för mig. Så den har ett stort värde för mig av den anledningen.

  13. #13
    Survey
    Real parakeet:

    Japps, stämmer.. v50´n var första synthen, jag gjorde all musik på den med den inbyggda sequencern tom hehe. Synd att mobiltelefoner sabbar disketter, annars hade jag haft massa låtar som jag enbart gjorde med den, .. visserligen så köpte jag mig en korg 05r/w sen också .. och körde ihop med v50´n.... hade det kopplat genom bars & pipes på amigan av nån anledning .. fast använde inte sequencern på amigan hehe .... vet inte vad jag sysslat med .... protracker trillade jag tillbaka till sen .... och sen ft2 på pc .. tills jag fick nog "nu jävlar ska det bli seriöst" och handlade mig cubase ....jaja ..

  14. #14
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    He he... har också en packe diskar med låtar till min V50. Har i princip alla låtar jag gjort på pande, så jag sitter och för över dem medelst en freestyle till datorn. Funkar diskdriven på ditt exemplar?

  15. #15
    Survey
    Japps, diskdriven funkar, men alla mina disketter råkade ju tyvärr ut för polarens mobiltelefon, så allt är raderat [img]frown.gif[/img]

  16. #16
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Bauwerk som bor i skara. Köpte du din v50 ny eller beggad?????
    Om du köpte den beggad kan det mkt väl vara min gamla

  17. #17
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Det är tydligen rätt vanligt att diskköraren lägger av på dem. Det gjorde den på min. Vad är det som går och går men aldrig kommer till dörren? Jo, diskdriven på en V50. Den snurrade och snurrade men kunde inte läsa på disken. Rätt vanligt har jag hört. Nytt drivband löste problemet.

  18. #18
    Survey
    Steve: Köpte den i nån musikaffär i skövde beg för en jävla massa år sedan hehe, hängde med ett antal disketter blandannat nån disk där det står nått med "peter jung".. alltid antagit at personen som hade den före heter så.

  19. #19
    Survey
    Real parakeet: Hmms, ska ta och kika på den, minns inte om jag bara antog direkt att disketterna var raderade, och glömde bort att kika om driven funkar, .. får väl leta upp nån gammal diskett och spara nått på den.

  20. #20
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    E inte Peter Ljung keyboardisten i Electric Banana Band? Inga bananklistermärken på den eller sparade MIDI-filer som heter "Zwampen" eller "Banankontakt"? [img]wink.gif[/img]

  21. #21
    Survey
    Skulle inte förvåna mig , fattas ju bara hehe .... vad jag kan minnas så var låtarna väldigt smöriga ... dansbandsaktiga ..

  22. #22
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    hahahaha det är min maskin

    Peter Ljung var en av de där gudabenådade keyboardisterna på slutet av 80talet.
    Den disketen suger fett.

    Har för mig att det var klarin som köpte den efter mig. Jag bytte in den på Mathssons musik mot en Takamine FP360s, en helt underbar akkegura.

    Om du någon gång gör dig av med den, tänk på mig, det var min första workstation [img]wink.gif[/img]

  23. #23
    Survey
    Hehe, där ser man .. vad är oddsen egentligen .... tror inte jag kommer göra mig av med den på ett bra tag , trivs bra med den ... som sagt också min första synth så ..

  24. #24
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Då finns det i alla fall två V50 kvar i landet. Min och din. Vi får göra ett register över dem och starta en "V50 owners club".

  25. #25
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    ex5/7 lirar FM oxo.. räknas inte dom?
    är inte sy-serien nyare än v50 oxo?

  26. #26
    Survey
    Real Parakeet: Hehe får göra så ..

  27. #27
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Ahaaa! Tack Pf. Den bilden värmde. Håll med om att den är smakfullt snygg!!!

    *Parakeet stryker en tår ur ögat med vingen*

  28. #28
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Döp nu om den här tråden till TX81Z!!! ArrrghH!! !!

    Edit : Aaah, fixade till trådnamnet. Tänk vad man kan göra med lite rättigheter.

Liknande ämnen

  1. Yamaha s80
    Av Steve i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 20:16
  2. tx81z
    Av lait i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 02:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •