Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Värderingshjälp behövs

  1. #1
    Rillo
    Rillo är inte uppkopplad
    Rillos avatar
    Senior

    Värderingshjälp behövs

    Har smygtittat på ert trevliga forum ett bra tag, men varit för lat för att registrera mig. Men nu var det dags då jag behöver er hjälp.
    Ska sälja av lite grejer som skräpar i studion och har inte riktigt koll på vad de kan vara värda.
    Det som ska avyttras är:
    E-mu Vintage Keys
    Korg Wavestation
    Roland VP-70 (Voice processor)
    Och eventuellt, dock tveksamt en Mutronics Mutator.
    Kanske även min Ensoniq DP/2
    Så snälla hjälp mig sätta pris på grejerna.
    Tack på förhand

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hej å välkommen! [img]wink.gif[/img]

    Tillåt mig göra ett försök!

    E-mu Vintage Keys - ca 1500:-
    Korg Wavestation - ca 2500:-
    Roland VP-70 (Voice processor) - ca 1000:-
    Mutronics Mutator - ca 5-6000:-
    Ensoniq DP/2 - ca 2000:-

  3. #3
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Lättare när man har någon att jämföra med, alltså när någon redan gjort värderingar. [img]wink.gif[/img]

    Jag håller nog med om det mesta, kanske med Vintage Keys och VP-70 500-1.000:- högre. VK är dock inte lättsåld. Är din Wavestation ingen EX så borde 2.000:- vara max. Det begränsar nöjet med en WS en hel del. Jag skulle inte rekommendera någon att köpa en oexpanderad WS.

    Hmm...jag tycker jag brukar göra låga värderingar... [img]wink.gif[/img]

  4. #4
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Rillo : Sen får du inte glömma att sälja Vintage Keys med slagorden "Maskinen bakom Cherionstråkarna". [img]wink.gif[/img] Bara det hade fått mig lite sugen iaf. Hihi.. [img]wink.gif[/img]

  5. #5
    Fleno
    citerar:skapades ursprungligen av encore:
    Rillo : Sen får du inte glömma att sälja Vintage Keys med slagorden "Maskinen bakom Cherionstråkarna". [img]wink.gif[/img] Bara det hade fått mig lite sugen iaf. Hihi.. [img]wink.gif[/img]
    Och jag som trodde det var S.N.Y.K.O som stog för stråkarna.....

  6. #6
    Rillo
    Rillo är inte uppkopplad
    Rillos avatar
    Senior
    Tack för hjälpen!
    Får väl slänga ut lite annonser på nätet och se om det är säljbart. Har även ett 22 he rack om nån är intresserad. [img]smile.gif[/img]

  7. #7
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    E-Mu:n låter ju soft... [img]smile.gif[/img] vilka instrument kan den mer exakt? Och vad är den där VP:n för nåt egentligen? Effektbox eller synth?

  8. #8
    imported_Jim
    Här finns lite att läsa om Vintage Keys :

    http://www.emulatorarchive.com/Modul...ntagekeys.html

    Hade en sådan i tidernas begynnelse när den var ny, då kostade den skjortan [img]wink.gif[/img] .

    Tänk på att det är en ganska primitiv S+S synth, men som allt annat duger den väl i krig.

  9. #9
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Fleno : Påståendet kommer från Richi M i en intervju från MM 10/2002. Ich citeren : [img]wink.gif[/img]

    E-Mu Vintage Keys

    - De berömda Cheiron-stråkarna. Bra basar, bra stråkar, bra ljud överlag. Har inte använt den så mycket utom till Inside Of Me. Jag använde Cheiron-padet och två andra ljud som jag smälte in för att det inte skulle låta E-Type rakt av.

  10. #10
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag är faktiskt lite sugen på att skaffa en Vintage Keys om jag hittar en till ett bra pris. Dock så måste jag medge att jag blev lite avskräckt när jag hörde "preset demosarna" på sidan Jim tipsade om. Snälla, säg att den låter bättre än så! [img]smile.gif[/img]

  11. #11
    psyjazzs avatar
    Senior
    Jupp den låter mycket bättre än de demo-mp3:orna, men man måste skruva till ljuden själv för att det ska låta bra... Factory-presetsen är mestadels kassa, de är lixom 90-tals influerade så man kan kräkas, polarade och tråkiga... "Synthen" bygger på samplingar av gamla godingar och det rå-matrialet är bra, mycket bra för de pengarna.. Sedan kan dessa råljud bland annat moduleras m.h.a. 2st digitala filter och resultatet blir förvånansvärt bra tycker jag. Är själv mest intresserad av Rhodesljuden och de klarar den av mycket bra..

  12. #12
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage


    Glöm inte att de har släppt en helt ny Vintage-burk bara.

  13. #13
    imported_Jim
    Det finns en kusin till Vintage Keys som heter Classic Keys, men om jag inte minns helt fel så saknar den filter (?).

  14. #14
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Mkt riktigt Jim!

    Info: emulator archive

  15. #15
    hmm
    PF; tack så j***a mycket, nu fick jag köpbegär som fn, precis närman trodde att man var botad.
    Vintage pro -dräggel-

Liknande ämnen

  1. Audacity-hjälp behövs!
    Av lasselu i forum Övrig mjukvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 22:32
  2. Preamp!? Behövs det?
    Av imported_natalie i forum Inspelning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-19, 20:03
  3. webutrymme behövs!
    Av 655321 i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-02, 03:12
  4. Syntidentifiering behövs...
    Av lasselu i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-06-14, 18:05
  5. Ställrekommendation behövs
    Av lasselu i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-10-25, 23:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •