Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Favoritmjuksynthen/samplern - finns den?

  1. #1
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran

    Favoritmjuksynthen/samplern - finns den?

    Är bara lite nyfiken på vad folk här har provat i form av mjukvarosynthar och vad vederbörande tyckte om dessa.

    Har börjat att arbeta med Cubase VST sedan en kortare tid tillbaka och har testat en hel del demos, varav många instrument och samplers förvisso varit coola, men oftast tar mycket "soppa", så att säga. Ett exempel är till exempel Juno X2, som helt klart kan åstadkomma coola ljud, men verkar närmast löjligt krävande för sin enkelhet. Råkade i alla fall få reda på att VNV Nation (går som vanligt gratisreklam för dessa hjältar! ) så det var klart man skulle prova...

    Mitt favoritinstrument till Cubase är i alla fall, helt utan tvekan, en liten trummaskin som heter SR202 och kan köra en samling monosamples (filtrerade, pitchade, distade etc.) triggade från MIDI - mycket händigare än waveplockandet som jag sysslat med innan Dessutom fick jag den GRATIS med tidningen "Computer Music". Inte illa!

    Tja... över till er om någon känner för det!

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Favoritmjuksyntar: Absynth. Och FM7. Bägge: Native Instruments. Demos finns till både M och P. Favoritmjuksampler: Vet inte riktigt. Den ballaste gränssnittsdesignen står Akai för med sitt AkSys, men då måste man ha en S-5000.

    Nya S-5000 på Estrad för 9.995:- !!!

    Det är så man kan börja gråta. Jag har inte 9.995:- just nu... [img]frown.gif[/img]

  3. #3
    Sp3cialK
    Jag har länge diggat FM7an, men kör även mycket på pro 52 vilken är MYCKET lättare att göra egna ljud på. Har absynth oxå men tycker den är ganska krånglig.
    När det gäller samplingar använder jag Reason via rewire och Battery till trummorna.
    Native Instrument äger!

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Subtractor i Reason tycker jag både är bättre + lättare att programmera än den visuellt snygga Pro 52/53´an.

  5. #5
    Sp3cialK
    Har aldrig diggat ljudet i subtractor speciellt mycket, tycker den låter lite klent.

    [ 24 November 2002, 19:27: fixat av: Sp3cialK ]

  6. #6
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    jag har många gånger varit på väg att testa granulab.. den är gratis och iaf verkar va riktigt intressant!

  7. #7
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior
    Jag håller med PF: Absynth och FM7 är riktigt bra, iofs så är FM7s (undervattens) pads är väl inte så himla roliga och Absynth är lite väl knepig för min smak. Jag gillar dessutom TBL (TheBassLine)

    Jag tackar för mig och säger godnatt!

  8. #8
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Granulab har jag använt några gånger,,,den e konstig men grym!

Liknande ämnen

  1. Gissa samplern!
    Av PF i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 09:54
  2. Bästa synthen/samplern du ägt
    Av Lindholm i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 22:34
  3. EXS24 Samplern till VST
    Av robimon i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-29, 11:24
  4. Samplern ser konsig ut
    Av enapa i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-31, 08:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •