Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: E-mu Vintage Keys patchar...

  1. #1
    psyjazzs avatar
    Senior

    E-mu Vintage Keys patchar...

    Tänkte bara höra om någon vet var man kan få tag på patchar till E-mu Vintage Keys.. De flesta av fabrikspatcharna låter kass tycker jag.. Det är klart att man kan progga lite själv men om någon redan har gjort det så känns det ju dumt att "uppfinna hjulet igen"... =) nå mig på min e-post adress om ni har tips: psyjazz@hotmail.com

  2. #2
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Är det inte den burken som Denniz Pop använde till de där typiska Cheiron-stråkar? (t.ex på Papa Dee´s - First Cut is the Deepest) Läste en intervju med Richi M i MusikerMagasinet för ett tag sen, där han påpekade det. =)

  3. #3
    psyjazzs avatar
    Senior
    ok .. kul vet du vilket nummer det var, hade varit kul att läsa det...?

  4. #4
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Japp (bläddra bläddra).. NR.10 - 2002. Förresten så blir det intervju med Erasure i nästa nummer. Det kan bli intressant läsning. [img]wink.gif[/img]

    /// encore - som tycker att MM ryckt upp sig de senaste numrerna.

  5. #5
    psyjazzs avatar
    Senior
    Tack... Får väl ta mig till biblioteket & leta upp & läsa.... Fick mig en prenumaration på MM i julklapp, skön tidning faktiskt, slipper ju sitta på biblioteket & läsa framöver.. =)

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Aha, intressant. Kanske en reflektion över bl a mina klagomål om att det börjat bli en liten (ganska tunn) gitarrtidning. Köpte tre nummer i höstas och tyckte de var i princip usla. Erbjöd mina tjänster till MM men fick inget konkret svar. Annars hade man ju gärna bubblat om syntar, sida upp och sida ner... :-)

  7. #7
    psyjazzs avatar
    Senior
    Ja det har tjatats ganska mycket på dem om deras svettstinkande & tonårsaktiga gittarartiklar.. Procentandelen som köper tidningen och spelar gittar är väl den som är störst antar jag.. Annars så tycker jag att deras intervjuer av artister är bra, gillar när dom har med och diskuterar den utrustning som diverse artist använder. Även artistens metoder för t.ex. mixning, instrumentering o mastring är kul och lärorikt att läsa.

  8. #8
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Tycker det är väldigt skiftande kvalitet på intervjuerna. En del blir nästan idolportätt. (tänker på dels nån blues-gitarrspelande 16-åring, dels nån ung norrman. Hela artiklarna gick i princip ut på att tala om hur begåvade dom var)

  9. #9
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Peter H : Jo det stämmer, ibland är det väldigt varierande vad gäller skrivsätt och så. Månadens tidning var iofs rätt så intressant, intervju med Erasure och genomgång av MicroKorg:en. Just syntgenomgångarna tycker jag det är bra recensions-kvalité på.

    Förresten stod det något om att MM ska öppna ny hemsida där det ska finnas forum. Där ser man.

Liknande ämnen

  1. Vilket stativ för 88-keys
    Av Flipper 2 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 14:13
  2. Söker en bra midiklav med 49/61 keys.
    Av Lazovsky i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 22:43
  3. Hjälp med Vintage Keys!
    Av Matte B i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 21:50
  4. Vintage keys som distar
    Av x-pander i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-29, 19:40
  5. Extrem G.A.S: PolyEvolver Keys!
    Av lasselu i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 93
    Senaste inlägg: 2005-05-24, 09:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •