Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: eps

  1. #1
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage

    eps

    EPS-16+? Kanske skulle sälja allt annat och bara behålla den..? Faktum är att jag inte riktigt vet hur mina "idoler" gör, därför kan jag inte heller hämta inspiration från dem. Men visst, mycket sitter nog i effekterna och tonkontrolleren.

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jo. Har man lite bra samplingar så kan man komma långt med en 16+. Vi sitter på varsitt monster, Para. Jag har tyvärr tappat sugen på att sitta och knyppla med hårdvarusamplers dock. Allt är så enkelt med Reason mm. Men om du har energin, så är 16+ fortfarande ett bra verktyg. Mycket bra.

  3. #3
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Köp min Eps16+! Garanterat dammig!

  4. #4
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Problemet är att när man väl fått till de där überfylliga OB-strängarna på JP:n och samplar dem, ja då låter de skit. I vissa, få, fall blir resultatet bättre när man samplar det. Har en sådan pad från Juno-106:an. Problemet är bara att jag överanvänder den. Det är så otroligt mycket som sitter i choruset på JP:n och Juno:n. Många anser Junons chorus som brusigt, men jag har alltid gillat det.

  5. #5
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Vill någon av er ha min s2000 som byte? den är VIT och trisst hmmm grå(hehehe) jaja menyer är av ondo tacka vetja knobbar och slajders...... pfftt ett "jogghjul" hur skoj är det?

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Enapa, byt inte bort din S2000 för den är bättre än EPS 16 + på ett par punkter. Den har snabbare envelop´er t ex, se´n låter den exakt likadant varje gång, det gör inte 16 + på grund av att 16 + har lite konstigt konstruerade lösningar. Komplettera med en 16 + om du vill ha en skum sampler med balla effekter, men S2000 är en bättre trummodul t ex.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •