Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 214

Ämne: PC vs. Mac

  1. #1
    Tobias Bergius

    PC vs. Mac

    Jag har alltid trott att Mac:ar var sämre och mindre användbarare än PC, och att Mac bara dög till journalister och andra skribenter. Tills nu när jag börjat kolla på en massa datorprogram, och de flesta är till Mac, eller både PC och Mac. Och sen ser jag att många av er här på 99Musik använder Mac.

    Så min fråga är; Är Mac lika användbara som PC?
    Är Mac bättre vad gäller att skapa musik?

  2. #2
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Du kommer få tre typer av svar.

    1. "Mac och PC är lika användbara, det är mer en fråga om smak och plånbok."

    2. "PC är MYCKET bättre, billigare, snabbare, större utbud"

    3. "Är man seriös med sin musik använder man Mac.
    mac är mycket snyggare och stabilare. Förresten är Bill Gates Hin håle på jorden!!!"


    Jag ställer mig nog bakom alternativ 1.
    Välj en programvara du gillar å sen väljer du plattform utifrån det. Det går alldeles utmärkt att göra musik på båda.

  3. #3
    Tobias Bergius
    Men rent hypotetiskt är dem lika användbara då eller?
    Finns det spel osv till Mac?

  4. #4
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    det finns inte alls lika mycket spel till mac som till pc.. men spelar det verkligen någon roll?

    Varför inte lägga ut lite pengar på en xbox istället för ett grafikkort som lämpar sig till spel för samma pris?.. om man ändå ska spela spel menar jag..

    En musikdator mår bäst av att va ren från spel och sådant.. det gäller framförallt PC.

  5. #5
    Tobias Bergius
    Nej, det var bara en fråga för att få lite perspektiv. [img]smile.gif[/img]

  6. #6
    Tobias Bergius
    Haha! [img]biggrin.gif[/img]
    Anledningen till att jag inte vet något om Mac är att jag aldrig använt någon och har inte fått bevisat att dem kan lika mycket.
    Det är nog någon gammal fördom jag har som det är dags att skrota...

  7. #7
    Tobias Bergius
    Hmm, vad hände med ditt inlägg?? [img]confused.gif[/img]

  8. #8
    Jonny B
    Jonny B är inte uppkopplad
    Jonny Bs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag tog bort det... haha. Tänkte att det kanske var lite för hårda ord som kunde misstolkas. [img]wink.gif[/img]

  9. #9
    Tobias Bergius
    Haha, nej då.. Det var bara roligt [img]smile.gif[/img]

  10. #10
    Jonny B
    Jonny B är inte uppkopplad
    Jonny Bs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Det tyckte jag med...

    För er andra, så drog jag en parallell med en fråga som min mor fick i USA, om det fanns kylskåp i Sverige.

  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Mac och PC är lika viktiga.

    Man måste ha en av varje.

    MacOS X och Windows XP är två svinbra operativsystem. Så enkelt är det.

  12. #12
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Håller med föregående talare, fast jag föredrar win2000 långt före winXP. [img]wink.gif[/img]

  13. #13

    Redaktör
    Personligen föredrar jag Mac, eftersom jag tycker det är smidigare att jobba med och hårdvaran är snyggare. [img]smile.gif[/img] Men jag kan förstå de som tycker att Macar inte är prisvärda - man får väldigt mycket mer dator för pengarna i PC-världen, om det inte rör sig om bärbart.

    Som musikmaskiner är det lite kluvet: båda plattformarna har ungefär samma hårdvarustöd och vissa program finns för båda plattformarna (Cubase, Reason, Live), men det finns program som bara finns till den ena. På macen brukar det gälla lite mer esoteriska program, som MAX/MSP, Metasynth och Sonicworx, och för PC större utbud av pluggar och program i största allmänhet. De tunga pluggarna (Waves, NI mfl) finns för båda plattformarna, så det är fullt möjligt att göra professionella produkter på båda.

    Numera, med XP odyl så är det rätt mycket mindre skillnad mellan dom än det varit, så om du inte har någon särskild anledning att byta är det förmodligen inte värt tiden och pengarna. Dock så känner jag flera som testat Mac OS X och blivit gravt imponerade, och som numera kör det hemma...

  14. #14
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    jag hoppade från win2k (som jag föredrar framför xp) till os9.. kommer absolut inte byta tebax till windows igen i studion de närmsta åren

  15. #15
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Håller nog med eskimo, det är en fråga om tycke och smak....

    PC är bra till kazaa och Mac tycker jag inte man skall reducera ner till begreppet "dator"....
    [img]biggrin.gif[/img]

    False messiah: Leve det esoteriska!

  16. #16
    synthmicke
    synthmicke är inte uppkopplad
    synthmickes avatar
    Veteran
    Men Atari då? [img]eek.gif[/img]

    [img]biggrin.gif[/img]

  17. #17
    Roberths avatar
    Senior
    Kör på den plattform som du känner dig mest hemma på. Själv kör jag PC eftersom jag vet att jag kan lösa eventuella problem som uppstår. När Pro Tools eller nåt annat på Macen krånglar så står iallafall jag helt handfallen.

  18. #18
    Tobias Bergius
    Okej! Då vet jag lite mer! Tack! [img]smile.gif[/img]

    Är ju mest hemma på PC och har inte pengar till Mac. Ska jag lägga ner pengar på studio blir det äkta hårdvara isf [img]smile.gif[/img]

  19. #19

    Redaktör
    citerar:
    citerar: man får väldigt mycket mer dator för pengarna i PC-världen, om det inte rör sig om bärbart
    Myt. Jag gjorde ett klipp.
    Nej, korrektion. Två klipp.
    Eh? vad menar du? Att Mac är prisvärt jämfört med PC, eller att PC-laptops är mer prisvärda än Mac?

  20. #20
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    PC-laptops är mycket mer prisvärda än Mac-laptops ,tyvärr. Jag fick min Mac såld för 16 å 5, och den var en 667 Mhz-modell från i höstas. Se´n köpte jag en ny PC på 1,8 Celeronska hästar och fick 4 laxar över. I en laxask. PC´n är mycket snabbare. Även om Macen har sina fördelar, men jag lär köpa en ny eMac så fort pengarna säger: "Här är vi!"... :-) För samma pengar som denna får man en iBook - och den är fin att se på, men seriöst, tragiskt långsam på allt.

  21. #21

    Redaktör
    Skillnaden är mindre när det gäller proffsburkar, dvs de som ligger och konkurrerar med Powerbooken (tänker då på IBM:s och Sony:s vräkmodeller framförallt). Sällan lika snygga, och sällan lika lätta, och definitivt sällan widescreen.

    Du vet att många pc-processorer för mobilt bruk drar ner i halva farten när de kör på batteri? (Enligt vad jag hört iaf.) Just bärbart tycker jag faktiskt att Apple har rätt bra dealar, även om Ibooken inte ligger fullt lika bra till.

  22. #22
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Om detta må de lärde tvista.

    Jag trodde mitt förra inlägg mm förklarade min ståndpunkt med rätt vettiga argument (=Begagnad dator mot ny - snabbare dito - och rätt bra med pengar tillbaks i fickan)- och jag hade just en Powerbook G4.

    Man köper det man vill ha, och om man får det man vill ha så blir man nöjd. Man kan jämföra äpplen och päron i all evighet.

    Om du söker efter motargument - ptja, skärmen har något högre upplösning i 15" PB, men PC´n är så bra på att utnyttja skärmbredden i och med maximera-knappar och annat, så skillnaden blir ytterst försumbar. Den här skärmen är dessutom lättare att läsa i dagsljus än den på PB´n som är väldigt svåranvänd utomhus - man ser knappt skärmen oavsett vinkel / etc en ljus dag. Processorn går inte ned i hastighet såvida man inte själv ställer in datorn så. Macen har en del småfinesser, PCn har en del andra. Det blir en jämn match, men en PB kostar mer än dubbelt så mycket som en PC av denna kaliber. Samma minnesmängd, CDRW/DVD, lika stor hårddisk. Snabbare processor i PCn. Tyvärr.

    Och du argumenterar med fel person... [img]smile.gif[/img]

    Jag älskar Mac. Liksom. Också.

    Såg att Apple nu sänkt priserna på sina laptops något, vilket innebär att jag fick bra betalt för min begagnade dator, som en fotnot. Deras priser är dock fortfarande så höga att man får en bärbar PC (som säkerligen vinner matchen mot Macen) PLUS en eMac för samma pengar. Till exempel.

  23. #23
    imported_whisper

    Benchmarking o likn.?

    Jag är en trogen pc-användare. Men måste säga att powerbooken (1,5ghz) lockar med sin gedigna konstruktion och det intressanta OS X. För första gången på riktigt länge verkar det som om en powerbook g4 1,5ghz, 512 ram 80gb hd har fått en riktigt vettig prislapp. Med studentrabatt kan jag köpa en för ca 17000:- (lägger man till en tusing får man med DVD-brännaren)

    Första frågan gäller prestanda...
    Hur ställer sig pbooken (1,5 ghz, 512 ram, 80 gb 5400 rpm hd) gentemot en p mobile 1,7 ghz win xp (motsvarande hårdvarutillbehör), är det någon som vet? Ungefär hur många audiospår i cubase sx kan man spela upp på pbooken innan det hackar, hur många pluggar etc.? Får man vad man man betalar för, i processorkraft?

    I övrigt... Funkar det bra att koda i .NET-plattformen på macen, t. ex. genom Virtual PC?

    När det gäller ljudredigering på macen, är det bara BIAS Peak som gäller då? Eller finns det andra avancerade redigering-/masteringprogram?

    Har hört att macen tenderar att ha långsam scrollning och seg skärmuppdatering - Isf. hur besvärande är det om man kör ex. kör 4 program och 6 explorer-fönster öppna?

    Konkreta och ärliga svar uppskattas
    Tack på förhand!

    /Mikael W

  24. #24
    glaader
    Hoppla. Kanske vore läge att tala om för snubben att det här är en Mac-sajt. Ja, jag vet att det EGENTLIGEN kanske inte är det, men i praktiken är det ju faktiskt det.
    Dessutom: Jag har jobbat professionellt med musik i snart 20 år, och jag kan säga att jag aldrig haft så mycket problem med något operativsystem som med OSX. Det skulle möjligtvis vara Windows 98 andra utgåvan. Och jag är inte ensam om den åsikten. Faktum är att många andra musiker funderar allvarligt på att skippa Macplattformen, till förmån för det ganska stabila och rejäla Windows XP Pro. OS X hänger sig, låser sig, strular och krånglar hela tiden. Vissa påstår att detta har att göra med dåligt skrivna program. So what, säger jag. Det är likförbaskat lika mycket strul. Min rekomendation i dagsläget är att köpa en snabb PC...

  25. #25
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Ojojoj!

  26. #26
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    99musik är varken Windows eller Mac. 99musik är musik. Inget annat.

    Inga religiösa datorplattformskrig på 99musik tack! <- Upprepa tills ni förstår.

  27. #27
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det fanns en ny sån här tråd också, detta är en asgammal... :-/ 99musik är tydligen inte bara musik, det är även förvirring...

  28. #28
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Woha!

    Ett snabbt inlägg från mig så här en fredagskväll: Jag bytte från PC till Mac för 2 år sedan. Där efter tog mina problem slut. Det är så jävla stabilt att jag inte behöver bry mig om något annat än att göra det jag vill göra. Och jag kör mac ca 10h om dagen. Jag fick min första PC när jag var 6 år gammal, så jag är inkörd PC-användare, DOS 6.22 är min bakficka. Men efter 2 år på Mac så är jag såld.

    Men visst är det massa problem, inte för mig, men för massa andra. Halva företaget jag jobbar på kör Mac. Och 80% av dem har problem med sina datorer. Saker strular, saker funkar inte, det blir stora bokstäver så fort det skriver något... osv. SBT som man brukar säga. Och det gäller nog oavsett vilken platform du kör..

    Kort sagt. Hårdvaru-platformar är som musik, ingen kommer förstå varför någon annan kan ens tänka sig att välja det man inte valt själv, men likt förbannat så gör folk det. Och när man valt så gäller det att hålla reda på sin maskin. För gör man inte det så är man rökt. Man kan köpa en PC, fylla den med skräp och den kommer sega ut som faaan, detsamma gäller en Mac..

    Oj, det blev snabbt, men inte kort
    Nu ska jag dricka mig en Gin&Tonic till

  29. #29
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    "I övrigt... Funkar det bra att koda i .NET-plattformen på macen, t. ex. genom Virtual PC?"

    jorå.. http://www.mono-project.com/ är ett annat alternativ

  30. #30
    imported_whisper
    He, javisst ska man hålla rent i datorn - Det är jag väl medveten om.
    För min del är det hela inte fråga om stabilitet. Det relevanta i sammanhanget är huruvida powerbooken lever upp till de prestandakrav man kan förvänta sig av en modern laptop inom musikproduktion. Eftersom jag inte kan låna någons powerbook och se vad den går för, så uppmanar jag dem som har erfarenhet av mac och pc att ge lite konkreta beskrivningar av vad som fungerar bra och mindre bra i förhållande till respektive plattform, inom musikproduktion i synnerhet. (Observera att detta endast gäller laptops).
    Dessutom skulle jag vara tacksam om någon vill kommentera Microsofts Virtual PC - Dvs. om det är fullt möjligt att programmera i MS Visual Studio på macen.

    Tack.

    /Mikael W.

  31. #31
    imported_whisper
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "I övrigt... Funkar det bra att koda i .NET-plattformen på macen, t. ex. genom Virtual PC?"

    jorå.. http://www.mono-project.com/ är ett annat alternativ
    Utmärkt, tack Volantiz - Du hann posta ditt meddelande före mitt!

    /Mikael W.

  32. #32
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Är det ens något att tvivla på? Powerbook är de finaste laptops man kan finna. Powerbook är state of the art. Måste upplevas.

  33. #33
    Lucas
    Jag är också van Pc användare, men när jag skulle bygga egen ljudläggningsstudio så blev det mac. Just mycket pga att det inte finns så mycket spel och bösprogram som man kan kasta in i macen. Perfekt, då blir det BARA ljud i macen. Och dator som dator, ju mer applikationer man stoppar in desto större risk att grejer krockar etc tror jag.
    Och jag har fått den uppfattningen att pc kan man konfigurera som man vill, mycket att vela bort sig på men det går att få ett stabilt system men man måste lära sig ganska mycket om hur datorn funkar och hur man löser problem. Medans macen är byggd att det ska fungera direkt, man skall inte behöva vara datatekniker för att få det att fungera. Å andra sidan om det är nåt strul, och man vill ändra på något, så går inte det. Då blir man förbannad, men så länge allt funkar så gör det ju inget att man inte har alla inställningsmöjligheter.
    Ta bara exemplet om en cd skiva fastnar i släden, man trycker på eject men macen vägrar svara. Hade det varit en pc hade man först försök med den manuella knappen. Funkar inte det så stäng av, tryck in en nål eller nåt vasst i det lilla hålet och dra ut släden, funkar alltid. Men en mac, efter att ha tryckt på eject till förbannelse, försök komma åt nån manuellknapp som inte finns, starta om men musknappen nertryckt och be för att det skall funka, gör det inte det så får man be igen och hoppas att man slipper montera isär cd-läsaren. Men som sagt, det inträffar inte så ofta

  34. #34
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    "Å andra sidan om det är nåt strul, och man vill ändra på något, så går inte det."

    I OSX så kan man ändra på helt sjukt mycket behind the scenes.. upp med terminalen och latja runt lite så ska du få se på grejor ..det hjälper iofs om man har koll på någon UNIX-variant sen tidigare. Det är en av de stora orsakerna till att jag switchade till OSX.. jag är UNIX-tekniker i grunden och föredrar system som jag kan ta kontroll över ifall jag skulle behöva det.. tyvärr så går inte det i windows ens i närheten av lika mycket

  35. #35
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Måste säga att Windows XP är det stabilaste OS jag kört hittils, om än väldigt resurskrävande. OS X är dock mycket snyggare och glassigare, alla knappar ser ut som små karameller som jag blir sugen att äta.. Men glassighet tröttnar man på efter ett tag eftersom det segar ner, har stängt av alla snygga "effekter" på min XP-burk.

  36. #36
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    dalle: kolla in http://bb4win.sourceforge.net/bblean/ ifall du vill ha XP ännu mindre resurskrävande.. och imho snyggare dessutom

  37. #37
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Volle: Kollade sidan och det verkar finnas en hel del inställningsmöjligheter. Inget för nybörjare dock. Kan vara värt att kolla upp när nya burken införskaffas.

  38. #38
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Det är inte så läskigt som det först kanske ser ut. Ladda hem filen.. packa upp.. kör blackbox.exe .. så stänger den ner explorer och drar igång bblean-gränssnittet. Menyerna får man genom att högerklicka på desktopet. .. man behöver inte ens konfigurera någonting för att köra det

    tillägg: om man inte installerar det så är det i värsta fall bara till att starta om datorn för att komma tillbaka till explorer.. alternativt döda processen blackbox och starta explorer.exe (ctrl-shift-escape för att snabbt komma dit)

  39. #39
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Volle: Då litar jag på dig och gör det medsamma.. Ifall du inte ser mig på forumet ett tag framöver så vet du hur det gick..

    Edit: Testade och det började fungera på en tiondels sekund typ! Kul! Stilrent blev det med!

  40. #40
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    Pc är bäst.



    ...förlåt, kunde inte låta bli...

  41. #41
    kallback
    hm, jag tycker att mac e hårdvara & PC e mjukvara.

    fan jag vet inte men: MAC verkar ha funkis "firmware" och PC har mjah som det e..._...!

  42. #42
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    kallback: det var väldigt insiktsfullt sagt! Ehumm...

  43. #43
    kallback
    jag e trött att vara PCanvändandare, mina guld_program finns bara på PC dock - men jag har svårt för minimjuks skitprodukter som OS, jag gillar dem inte men har inte haft nått val. jag gillar nog inte "firmwaret" på macarna (tror jag edit: fördom!? otestat!!) heller .. jag längtar efter grejjer jag trivs med i verktyg. **jag går inte in på det senare för då kommer jag skriva en "trådRoman"...

    tokedit: vad gör man med PCns/minimjuks produkter om inte pillar med dess parametrar för att få allt att funka? (i min mening för att bli halvnöjd iaf) ska bli kul när jag får chansen att kolla vad mac-grejjena går för eller alla andra alternativ som linux m.m .. jag e nog lat och vill att saker och ting ska funka o flyta på bara, det e väl allt. *ref trådRoman

  44. #44
    lasselus avatar
    Redaktör
    Ok att Visual Studio fungerar i Virtual PC men hur blir prestandan? VS är ju inte direkt Formel 1 under XP om du inte har snabb processor och bra med minne...
    Har för mig att man bara kan allokera 512Mb under VPC (kan ha fel) och det är lite lite för VS...

  45. #45
    snoensko
    Citat Ursprungligen postat av PF
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det fanns en ny sån här tråd också, detta är en asgammal... :-/ 99musik är tydligen inte bara musik, det är även förvirring...
    Bob hund har skrivit en utmärkt låt på detta ämne. "istället för musik förvirring" rekomenderas

  46. #46
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Exakt, jag anspelade på den

  47. #47
    snoensko
    ok ! jag som är lite seg av gårdagens bravader.

  48. #48
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    PF/snoensko: kanske borde vara underrubriken på offtopic? "istället för 99musik, förvirring"

  49. #49
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    lasselu: prestandan där blir riktigt kass.. monodev finns annars som ett lite bantat alternativ

  50. #50
    lasselus avatar
    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    lasselu: prestandan där blir riktigt kass.. monodev finns annars som ett lite bantat alternativ
    Tänkte väl det...

  51. #51
    apanbort
    Jag vet att detta är uttjatat, men vad finns det för argument egentligen att välja mac? ett exempel, för 33.295,00 kronor får man: Två 2,5 GHz PowerPC G5-processorer med dubbla kärnor
    1,25 GHz systembuss per processor
    1 MB L2-cache per kärna
    512 MB minne (533 MHz DDR2 SDRAM)
    250 GB seriell ATA-hårddisk
    16x SuperDrive (dubbla lager)
    Tre lediga PCI-Express-utbyggnadsplatser
    NVIDIA GeForce 6600 med 256 MB GDDR SDRAM

    för 27085 kr får man denna pc:
    AMD Athlon 64 FX-57 2.8GHz 1MB
    8gigabyte (1024MB KINGSTON 533MHz DDR2 CL4,)
    Maxtor Maxline III 300GB 7200RPM 16MB UMDA133
    Scsi Maxtor Atlas 10K V 147GB U320 WIDE
    FATAL1TY X800XL ABIT ATI X800XL 512MB PCIe HDTV DVI


    den senare konfigurationen dödar ju macen prestandamässigt...
    huvudargumentet att välja mac verkar ju vara
    1) logic 7 finns inte till pc.
    2) mac är för seriösa användare.
    3) pc är så svåra att konfigurera.

    är det bara jag som inte tycker att det håller?
    varför betala MER för en sämre dator?

    ps. det där "bara seriösa människor använder mac" har jag aldrig förstått. tycker snarare
    att det är snobberi att slänga ut en massa pengar på en dator som är sämre bara för att man "kan".

  52. #52
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jo... visst är det konstigt att folk kan lägga till dom lapparna för en dator, det är nog inte själva datorn... det är helheten.... jag skulle iofs aldirg köpa en dator för över 15laxar... varesig palt-form.... palt i modermodemet vore iofs trevligt..

    Men denna frågan kommer vi säkert aldrig att lösa... som ett deffekt korsord eller nått....

  53. #53
    FIKSOFOKSI
    Jag köpte mac för att jag var tvungen att ha Final Cut när jag gick filmskola. Har bestämt mig för att jag ska vara nöjd, sitter inte och kollar specar kors och tvärs, det kommer hela tiden snabbare och billigare datorer speciellt i pc-svängen. Behöver lite mer minne, thats it. Saknar iofs. timeworkspluggarna: phasern och reverbet.


  54. #54
    apanbort
    aight! ledsen om jag hade en något hatisk ton i mitt föregående inlägg... det var inte menat så. mer förundrad över vad folk väljer att lägga pengar på! :O

  55. #55
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag tycker ost är dyrt... men köper det till mackan ändå.... hatar leverpastej....

  56. #56
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Smaken är som baken... Och Mac funkar ju bra för många. Fick jag en Mac skulle jag garanterat vara nöjd! Tomten?

  57. #57
    Bird
    Varför måla köket blått med en färg som kostar 150 kr när man kan måla det grönt för 129 kr?

  58. #58
    FIKSOFOKSI
    Jag tycker också att Apple borde sänka priserna. Dom skickar två mail i veckan till mig, tycker det står samma sak varje gång, samma priser trots att det är kampanj. Ipods hit och dit, digital livsstil med bilder på söta kvinnor och barn. Dumpa priserna istället får o hålla på o jiddra!
    Vad katten är Digital Livsstil, är det en sån jag har nu? Uppenbarligen kan man vara bakis, även med denna livsåskådning.

    Kanske måste man ha familj för att det ska räknas som Digital Livsstil. Jag vill ju bara göra musik och trixa runt lite.

    ost


  59. #59
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    sug på denna: .... jag får massa bilder av billgates.... sånna här får jag hela tiden:




    kanske hörde hemma i dagens dåliga skämt??

  60. #60
    FIKSOFOKSI
    Huh, vilken läskig bild.. Sådär vill man ju inte ha det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •