Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Explodera .rfl:er?

  1. #1

    Inte så pratsam än

    Explodera .rfl:er?

    Jag kanske missar något självklart, men finns det någon smart sätt att "exploder" packade refills till Reason?

    /Mvh
    /Draft

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tjohej!

    Nej, det går inte och genom mitt jobb som supportansvarig på P-heads har jag fajtats med diskussioner om detta i över ett års tid. Vår inställning, eller deras - since I have decided att gå min egen väg nu - är i princip att man måste skydda det VERK som faktiskt framställs när man gör ett ljudbibliotek. Det är ett enormt arbete bakom varje vettig ReFill-fil. Jag förstår, alla förstår, hur ballt det vore att skapa sin favoritrefill, men tänk vilken röra av ReFill-filer det skulle bli på nätet, och tänk vad ledsna alla som slitit och kämpat - inte minst med det nya orkesterbiblioteket - skulle bli om "deras" ljud kunde säljas eller spridas av vem som helst, hur som helst. Vi vet att filerna tyvärr sprids på nätet, men än så länge inte i uppackad form. Som användare vill jag själv helst att det är som det är just nu faktiskt. Tänk på alla ljudbanker till syntar som DX7, där folk har blandat ihop kommersiella banker med världens skitbanker, då får man vackert sitta och lyssna igenom 387.398.000 miljarder ljud bara för att hitta den där kommersiella bankens alla 32 kanonljud. Som ljudprogrammerare har jag själv råkat ut för att få mina alster spridda vind för våg över nätet och det är verkligen inte kul. Få musiker vet att uppskatta det svinhårda arbete som ligger bakom bra ljudbanker. Sån´t kan man bli lite bitter på. Att kunna "låsa upp" ReFill-filer är alltså något jag hoppas man inte kommer kunna göra inom överskådlig framtid.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •