Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Positiv Cubase SX-test i MM

  1. #1
    Ropher

    Positiv Cubase SX-test i MM

    Cubase SX-testen i senaste musikermagasinet var odelat positiv. Carl Dahlberg som testade hittade egentligen ingenting att anmärka på utan skriver att Cubase SX är bättre än både gamla Cubase VST 5.1 och Logic 4.81.

    Detta kanske ni vet, men:

    Obegränsat antal spår
    16, 24, 32 bitar
    Upp till 96 kHz
    Notredigering motsv Score
    Obegränsat antal ångranivåer med möjlighet att ångra enstaka process i ångralistan utan att andra processer påverkas.

    Men framförallt verkar det vara organiserat smartare av skärmbilderna att döma. Han jämför med Nuendo som jag inte provat men vad jag förstår kan man likt Protools kontrollera de flesta parametrar direkt i Arrange-fönstret.

    Sedan verkar det vara snabbt, stabilt och välljudande. Det ska bli kul att testa själv.

    Och så förstås OS X.

  2. #2
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior
    "VST System Link" ska ingå i SX.
    Testades det?
    Verkar vara intressant om det fungerar i praktiken. Dvs låg latency mellan datorerna.

  3. #3
    Ropher
    "Cubase SX har även stöd för Steinbergs nya VST Link-teknik. Kortfattat innebär denna att man kan få flera datorer att jobba ihop för att få mer prestanda (en licens per dator krävs dock). Detta löser man genom att koppla ihop datorerna med ljudkort som har optisk Adat-anslutning. Kanske får vi anledning att återkomma till VST Link längre fram här i MM."

    Tyvärr testades det inte, men det verkar ju vara intressant om man har många tunga plug-ins eller så...

  4. #4
    John Stalberg
    John Stalberg är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har kikat lite på SX. Ett klart lyft från VST. Framför allt inte en drös med fönster som det är i VST. Ser fram emot att få sätta mig in i det lite mera.

    John

  5. #5
    jontolof
    quote:Skapades ursprungligen av: John Stalberg:
    Jag har kikat lite på SX. Ett klart lyft från VST. Framför allt inte en drös med fönster som det är i VST. Ser fram emot att få sätta mig in i det lite mera.

    John
    Återkom gärna med en egen recension av programmet. Det skulle vara intressant att höra...

Liknande ämnen

  1. test
    Av jensjakob.se i forum Skivor & artister
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-06, 20:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •