Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Der Bundelsrepublik

  1. #1
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Der Bundelsrepublik

    Kul för dator-deejay´s?

    De tyska eld- och mjukvarusyntssjälarna på Native Instruments - har nu ett kalaspaket att erbjuda. Om man handlar ´online´ från deras sajt (följ länken till ´ni-traktor.com´ nedan och klicka sedan på ´online shop´ i vänstermarginalen) så ´bundlar´ de MP3-DJ-programvaran Traktor DJ Studio 2.0 (PC + nyligen även MacOS X) med ljudinterface´t GigaPort AG från Ego Systems, som är ett PC- och Mac-kompatibelt USB-interface.




    Interface´t funkar enligt uppgift med Windows 98SE/ME/2000/XP samt MacOS 9 och MacOS X (med låglatency-Core Audio-drivare för OS X), stöder ASIO 2 och har 8 utgångar, hörlursutgång samt en optisk utgång, allt i 24 bitars upplösning. Dock ingen ingång, tyvärr, men det är ju ett kul interface när man vill separera ljudet och mixa externt.

    Enligt uppgift spar man upp till 99? jämfört med produkternas riktpriser om man handlar denna ´bundle´ online.

    För mer info, titta här:

    www.ni-traktor.com
    www.esi-pro.com
    www.native-instruments.de/index.php?home_us

    Informationskälla: Harmony Central - www.harmony-central.com

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage


    Mer traktorinformation finns här

    Eller för all del, en klassisk skrattorgie:

    www.bogballe.com - "Så fungerer en BØGBALLE"... [img]wink.gif[/img]

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ack Ack Ack. Det såg lite illa ut med ovanstående info i "senaste inlägg"-listningen. Tyvärr börjar det se ut som om sajten heter 99PF.com också. Det är ju bara jag som skriver något... [img]frown.gif[/img]

  4. #4
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Det är för att du förväntar dig att folk ska skriva inom 10 minuter. Slappna av mannen, ta en öl, gör lite musik istället.

    - encore (som pillar som fan med sin CZ101 synt, I love it!)

  5. #5
    badmojo
    quote:Skapades ursprungligen av: PF:
    Ack Ack Ack. Det såg lite illa ut med ovanstående info i "senaste inlägg"-listningen. Tyvärr börjar det se ut som om sajten heter 99PF.com också. Det är ju bara jag som skriver något...
    Håller med. Det är 167 medlemmar eller nått...lite mer borde dom kunna trycka ut på sina tangentbord. Inte för att jag är någon mästare på att skriva i forum.

    Man ska ju iofs ha något att säga också .

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    [img]eek.gif[/img] Det tänkte jag inte på!

  7. #7
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag kan tillägga att traktor verkligen går att mixa med.. det stödjer dessutom midi! Jag har kört lite 1.x på en polares laptop.. klart bästa mixamp3programvaran jag sett!

  8. #8
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Var också lite inne på dom ett tag (nu har jag ett demonterat MOTU 828 på skrivbordet istället. Hej pf :-), verkar sjyssta. Hade dock väldigt svårt att hitta nån vettig info om dom, verkar inte ha sålt så mycket. Att tänka på är ju också att 8 kanaler ligger exakt på gränsen till vad USB klarar...

  9. #9
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Två in, sex ut. Låter precis som vad en Access Virus har (om jag kommer ihåg rätt) och även Elektron Machinedrum har den konfigurationen.

    Orsaken? De använder ett DSP-chip som egentligen var tänkt att användas till 5:1-avkodning från ett stereopar in.

    Lite svårt att vända på den ekvationen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •