Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Waldorf Music Production Bundle

  1. #1
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Waldorf Music Production Bundle



    Auf wiederschnitzel!

    Våra tyska hjältar på Waldorf verkar ha fått behovet av ett rejält ekonomiskt uppsving, så de bundlar nu MicroQ med nya RackAttack, ett Midiman Oxygen 8-klaviatur, en liten Midiman-mixer (MultiMixer 6) samt Steinberg Cubasis VST 4.0. Detta kallar de för Music Production Bundle, och det är riktigt så att man kan höra det tyska uttalet av detta produktnamn när man ser det framför sig. "Musick Prrodaktschon Bändel!". De tänker sig detta som ett nybörjarsetup men jag undrar om detta inte är ett misstag - MicroQ och RackAttack är snarare proffsprodukter som inte låter sig hanteras av vilken gröngöling som helst. Steget upp från Ejay till detta är ju rätt stort liksom.

    www.waldorf-music.com/mpb/ - för mer info.

    Allas vår vän Volantiz tipsade om nyheten, tack för det!

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Här finns en trevlig förstoring av fotot:

    www.waldorf-music.com/mpb/photos/bundle_1.jpg

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    "Bundlepreis 1499 Euro UVP, über 700,- Euro Ersparnis.."

    Mja. Njä. En Triton LE är nog som sagt ett bättre köp. Och varför säger jag detta? Är det för att jag själv just köpt en Triton LE, trots att jag inte ser mig själv som nybörjare direkt? Så är det nog...

    [img]wink.gif[/img]

  4. #4
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Jaså han har köpt sig en Triton LE nu gamla karln?

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja, jag saknade min Triton (såld i somras) och saknade en trevlig klaviatursynt rent allmänt. Tänkte den skulle kunna bli en ersättare för en del hårdvara + en bra synt att sitta å öva å lira på.

  6. #6
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Det var val lite hogre pris pa det dar steinberg/waldorf/midiman-paketet an vad jag skulle ha gissat pa... haller nog med om att man kan fa tag pa lampligare prylar for det priset. Har inte microq ratt bra trummor forresten? Kanns lixom lite overkill att tjacka en rack attack om man ar nyborjare pa ljudmeck.. speciellt om man far med en annan modul som iaf kan fixa lite vettiga trummor :\

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jo, det känns lite krystat. MicroQ har balla trummor i sig själv, "analoga" sådana. Vet inte om RackAttack har en och annan sampling?

  8. #8
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    jag har for mig att den har samplingar for hihat och crash iaf... men 25 roster VA-trummaskin... det e ju bra.. eller nat. Sjalv brukar man sitta a kora trummor pa ca 4 roster

  9. #9
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    quote:Skapades ursprungligen av: volantiz:
    jag har for mig att den har samplingar for hihat och crash iaf... men 25 roster VA-trummaskin... det e ju bra.. eller nat. Sjalv brukar man sitta a kora trummor pa ca 4 roster
    Bara fyra röster? Helt plötsligt känner jag mig som ett percussionfreak av rang! Vet inte riktigt hur många röster som lirar trummor, men det är rätt många...

    Man blir lätt bortskämd med bra percussion när man har en Machinedrum, samt att det är alldeles för kul att bygga rytmer. Om man sedan börjar lägga till saker från x0x-burkarna så har man lätta många rytmröster samtidigt. Mmm... groove... mmm...

  10. #10
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Waldorf-nissarna lyssnar väl mest själva på tysk tunnelbanetechno av mest elektroniskt snitt - inget ont om sådan, men ett "allmängiltigt nybörjarkit" bör ju lämpligen innehålla mer smör & bröd än vad som ryms inom rymden av enbart oscillatoralstrade elektroniska ljud. De borde kanske annonserat ut det som "A Package Of Hyper Electronic Sounds!", för det är ju typ det detta är. Tänker på nå´n stackars pappa i Hamburg som kanske köper detta som julklapp till sin musikintresserade avkomling. Waldorf är inne lite på V-50-konceptet egentligen, att bunta ihop befintlig teknik som en ren panikåtgärd men verkligen missa målet. Ett "startkit" för nybörjare ska givetvis innehålla fundamentala grundprylar som t ex ett piano, en och annan stråke och andra instrumentljud. En Prophet 5´a var stenkool 1978, men idag förväntar sig folk att hitta "lite vanliga ljud" i syntarna också. Tror jag. Som själv har en MicroQ "for the sake of" hyperelektroniska ljud.

  11. #11
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    quote:Skapades ursprungligen av: PF:
    Ett "startkit" för nybörjare ska givetvis innehålla fundamentala grundprylar som t ex ett piano, en och annan stråke och andra instrumentljud. En Prophet 5´a var stenkool 1978, men idag förväntar sig folk att hitta "lite vanliga ljud" i syntarna också. Tror jag. Som själv har en MicroQ "for the sake of" hyperelektroniska ljud.
    Om man kollar på vad websidan säger så verkar de inte direkt rikta in sig på något annat än "Techno/HipHop/Ambient/Electronic", och vem tusan bryr sig om de där pianona och någon fånig koto/gamelan/blahonga när det är sådan musik man vill göra? HipHop är väl undantaget, där används det en del mer akustiska ljud.

    Samma målgrupp som Reason skulle jag säga.

  12. #12
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    quote:Skapades ursprungligen av: PF:
    Ett "startkit" för nybörjare ska givetvis innehålla fundamentala grundprylar som t ex ett piano, en och annan stråke och andra instrumentljud. En Prophet 5´a var stenkool 1978, men idag förväntar sig folk att hitta "lite vanliga ljud" i syntarna också. Tror jag.
    Kom att tänka på varje gång jag köpt en ny synt så frågar farsan om den har ett bra mellotron ljud. (eller vad det heter, jag tänker på det typiska quincy jones ljudet) [img]wink.gif[/img] Näpp, inget på denna synten heller. [img]wink.gif[/img]

  13. #13
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    jgb: 4 roster racker langt nar man lagger pa bitcrush, distortion och overdrive over... mycke av alla tre dessutom.. det later iofs inte sa mycket som trummor langre. Antingen det eller valdigt mycke delay och reverb sa att trummorna tar upp en massa plats aven om man kor med valdigt begransat antal trumevents.
    Det ar en del av min nuvarande stil helt enkelt [img]wink.gif[/img]

    encore: hur har det gatt med cz101:an? Jag har inte ens hort om den kommit fram eller inte

  14. #14
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    volantiz : oj, förlåt. Jo den kom i tisdags och den funkar jättebra. [img]wink.gif[/img] Är riktigt kul att leka med, fan vad många lysdioder de har späckat den med (35 stk), måste ju varit halva komponentkostnaden. [img]wink.gif[/img] Mysigt i vinternatten, bara att hänga i granen direkt juh. [img]wink.gif[/img]

    Gillar ljuden (japp PF, patch 8 basen är grym), låg där något i internal/external bankerna förresten för när jag fick den var de mer eller mindre blankade. Den här kommer jag nog få nytta av, rolig synt att ha o göra med. [img]wink.gif[/img]

  15. #15
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag tömde bankerna för inte så länge sedan för att fylla med nya.. men det slutade med att jag bara gjorde två nya ljud har jag för mig. Den fick helt enkelt inte tillräckligt mycke att göra här
    Men jättekul att du är nöjd med den iaf

  16. #16
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    jgb: Reason innehåller massor av "instrumentljud", en hel CD med orkesterljud t ex. Pianon, hiphoploopar, gitarrer, allt möjligt sån´t.

  17. #17
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    quote:Skapades ursprungligen av: PF:
    jgb: Reason innehåller massor av "instrumentljud", en hel CD med orkesterljud t ex. Pianon, hiphoploopar, gitarrer, allt möjligt sån´t.
    Numera. Ja. Helt sant. Du har möjligheterna, men det är inte primärt därför man köper Reason, om jag resonerar som folk gör mest. Vilket jag tror att jag gör.

  18. #18
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det vågar jag inte svara på. Jag vet inte vad folk "gör mest"; de piratkopierar väl rätt mycket... [img]frown.gif[/img]

Liknande ämnen

  1. Indamixx netbook for music production - Video
    Av reSet i forum Övrig mjukvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 19:53
  2. Factory Bundle nåt att ha?
    Av M i Gbg i forum Pro Tools
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 09:45
  3. TC Native bundle
    Av Dx200 i forum Övrig mjukvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 21:33
  4. Music Production Camp Hultsfred, 7-14 augusti
    Av MachineElf i forum Evenemang
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-19, 11:45
  5. post production
    Av sisältää i forum Inspelning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 13:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •