Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Radium utan strålning!

  1. #1
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Radium utan strålning!

    Ryska kärnforskare har äntligen... skapat röra bland mina papper. Det var visst Midi-männen som jag skulle berätta om. M-Audio, som de kallar sig, har konstruerat ett nytt smart MIDI-klaviatur. Radium ska det heta. Det ser ut som en silverfärgad Keystation 61 (själv har jag en svart-genomskinlig) men ska även ha åtta skjutreglage för MIDI-styrning - PLUS en "Oxygen 8"-del, med vridreglage. Här saknas det inte rattar å reglar minsann. Denna controller är liksom många andra nyare dito USB-kompatibel, vilket är smidigt. Man kan dock använda den "som vanligt" över MIDI också, om det känns bättre.



    Corporate-sajten hittas här - M-Audio.com är addressen förstås. Silver börjar verkligen bli standardfärgen på alla teknikprodukter, men än så länge är det snyggt. Fast vore det inte läckert om den var vit? Kanske inget för feta pizzakvällar vid sequencern. Annars är ju SH101-grå en fin kulör, med svarta knappar med diskret färgmärkning i orange och grönt... och så en mod grip och en häftig 1-oscillators syntdel... och... mja. MIDI-klaviaturer är smarta, ett nödvändigt ont. Lansering framåt nyåret sådär. Keep in control!

  2. #2
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Weird! Funderade just på den idag å letade efter en bild utan ngn lycka. Pf is da man!!
    Laddade till och med hem pdf-manualen men inte ens den hade en vettig bild!

  3. #3
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Nu kommer Edirol med Radium-killers! Funkar till både PC å Mac (även OS X).
    PCR-50
    PCR-30
    PCR-30 ser lite nice ut...

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage


    Ja, den var söt! Känns mer gedigen än Oxygen 8.

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Otroligt korta tangenter måste jag säga. Lite Nord Lead-känsla... vet inte om jag är så positiv till korta "fullsize"-tangenter... jag menar, ska det vara fullstora keys så ska det... miniKorg har ju små, men den påstår heller inte något annat... det här känns som en kompromiss.


  6. #6
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Suggested Retail Prices are $295 (PCR-50), and $225 (PCR-30); both keyboards will be available in December 2002.

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Bra info, Mårre. Du borde manipulera bilden av Flat Eric så att han (du) spelar på en klaviatur... :-) Jag tycker Roland kunde ha gjort en USB-variant av PC160-klaviaturen, men japaner är som japaner är, titta aldrig bakåt, framtiden är vad vi jobbar med. Det är bra i och för sig. Lät väl lite väl negativ i mina synpunkter, tycker klaviaturerna ser gedigna och trevliga ut. Precis vad som behövs i dagens PC- och Mac-dominerade hemstudios. I takt med att mjukvara blir mer och mer viktigt - och dominerar allt fler hemstudios - kommer våra kära gamla syntfabrikanter gå över mer och mer till att bygga kontrolldon. Precis så som även Mackie gör med sina HUIs.

  8. #8
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Funkar ju inte...ville ha denna bilden istället!

  9. #9
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Nu fick jag den!!

  10. #10
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    På djup dialekt må jag tillstå: Det avvatar sig! [img]wink.gif[/img]

  11. #11
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Ser inte ut som en synt men vafan...

  12. #12
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Nåväl, du håller händerna på täcket i alla fall, det är gott nog.


Liknande ämnen

  1. Live utan stärkare?
    Av Porkij i forum Stränginstrument
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 16:37
  2. Utan dator
    Av hammer i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 20:38
  3. M-Audio Radium rattar...
    Av stfm i forum Reason Studios
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 13:56
  4. Problem med Radium 61.
    Av J3000 i forum Övriga instrument
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 15:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •