handdator

Visa fullständig version : Oberheim OB-X8 basic programmerings-video



Tehporp golana
2022-09-24, 11:43
Gjorde en liten basic programmerings-video för Oberheim OB-X8 på småtimmarna i natt. Första videon jag gjort av detta slag, men nånstans måste man börja:


https://youtu.be/d07VJEyD1EA

nyd
2022-09-24, 23:23
Kul! Mer sånt!

Lackan
2022-09-25, 00:06
Normalt sett haaatar jag demos med snack. Och då menar jag verkligen haaatar.

Men du har hittat den perfekta kombon, att snacka MEDAN man hör ljuden och vad du gör! Normalt är snackvideos 20 minuter snack och 5 minuter demoljud. Det här var en gym kombo.

Men det som verkligen gjorde videon grym;
det var att du hade en plan. Ett manus. Du visste vad du ville visa och vart du var på väg.

Många videos startar planlöst och sedan kör man vilse och försöker hitta tillbaks. Och babblar ännu mer. Du hade ett klart och linjärt narrativ och allt du gjorde var planerat och ledde fram till resultatet. Snabbt och effektivt.

Riktigt grym demovideo och helt i min smak. Tack.

elysian
2022-09-25, 01:29
Gjorde en liten basic programmerings-video för Oberheim OB-X8 på småtimmarna i natt. Första videon jag gjort av detta slag, men nånstans måste man börja:


Jättebra, gillar tempot. Det var lite svårt att höra vad du sade på en del ställen när ackordmackorna tog över, sänk gärna volymen lite där :).

Tehporp golana
2022-09-25, 08:08
Men det som verkligen gjorde videon grym;
det var att du hade en plan. Ett manus. Du visste vad du ville visa och vart du var på väg.


En medveten plan fanns men inget manus :)



Det var lite svårt att höra vad du sade på en del ställen när ackordmackorna tog över, sänk gärna volymen lite där :).

Håller med. Klockan var 2-3 på natten när jag gjorde den och orkade inte göra om det då.

Lackan
2022-09-25, 10:54
En medveten plan fanns men inget manus :)
Du hade ett mentalt manus... ;)