Logga in

Visa fullständig version : Inspiration "just nu" ...



Amonhoteph
2018-03-27, 13:16
De sista åren eller så har jag letat nya inspirationskällor (de gamla hjältarna har ju som vi alla vet haft svårt att leverera). Just nu drar jag åt en mer klassisk sida och samspelet mellan det analoga och det rent akustiska. Mest inspirerande just nu tycker jag är:

Hans Zimmer: Hans klassiska talanger och hans arrangemang är enastående när man börjar lyssna på dem - särskilt i de kompositioner dör han haft lite friare tyglar.

Jóhann Jóhannsson: Soundtracket till Arrival var fenomenalt. Särskilt när man studerar hur hans verk framförs live och man ser hur det är arrangerat finns mycket inspiration att hämta.

Nils Frahm: Mycket av det som är på skiva - särskilt senare dub-aktiky etc - är ganska tråkigt, men live är hans framträdanden helt enastående.

Yann Tiersen: får också vara med på ett hörn med sin underbara pianokompositioner. Han och Zimmer har varit med längst på listan.

deleted user
2018-03-27, 22:20
Definitivt vulfpeck. Mycket allt-i-en-tagning och intrumentell talang.

Amonhoteph
2018-03-28, 08:51
Definitivt vulfpeck. Mycket allt-i-en-tagning och intrumentell talang.

Har inte hört talas om förut. Men lyssnat igenom dem nu - faller lite utanför min personliga smak kanske. Men härligt med direkt framförande.