handdator

Visa fullständig version : Jaha, här skulle jag testa att pictha sång...



drloop
2016-06-21, 21:33
Fick Reason 9 idag och har testat pitch korrigeringen på sång.
Tänkte jag skulle kolla på en gammal låt och gå igenom leaden och körerna på en refräng.
Vad händer då?
Inte kommer jag ihåg att körerna och leaden satt som en smäck, trodde nog det skulle vara off pitch här och där men icke.

Blev så glad att jag måste dela med mig av mitt fina fynd. Ibland får man till det på riktigt.


https://soundcloud.com/dabene/in-blue-choirs

Här finns inget att korrigera! :)

PeterH
2016-06-21, 21:35
Du kan få låna lite sångspår av mig om du vill prova att korrigera något :)

drloop
2016-06-21, 21:40
Du kan få låna lite sångspår av mig om du vill prova att korrigera något :)

Tack!
Jag har hittat annat som inte sitter, det kan jag lova. :)

skogge
2016-06-21, 22:42
Snyggt. Avundsvärt snyggt. Jag gillar ju mina egna stämmor men jag får nog försöka höja ribban. Tack! :)

drloop
2016-06-21, 23:58
Snyggt. Avundsvärt snyggt. Jag gillar ju mina egna stämmor men jag får nog försöka höja ribban. Tack! :)

Tack!
Det är bara att jobba på, inte ofta man får till det på det här viset.

hasse_fx
2016-06-22, 00:40
Det där är ju en del av låten som redan är best-of-the-best på 99, din jädrans elitssnyltare :mad: ;)

drloop
2016-06-22, 13:19
Det där är ju en del av låten som redan är best-of-the-best på 99, din jädrans elitssnyltare :mad: ;)

Inte dåligt att du hörde vilken låt som jag tog sången från. Jag blir rörd och glad. :)

oberdada
2016-06-22, 13:41
Låter ju fint.
Nu undrar jag bara, finns det inte en plug-in som får det att låta Eilert Pilarm ifall man sjunger perfekt från början?

drloop
2016-06-22, 14:01
Låter ju fint.
Nu undrar jag bara, finns det inte en plug-in som får det att låta Eilert Pilarm ifall man sjunger perfekt från början?

Tack!
I Reason skulle jag ta Neptune (realtids autotune) och modulera tonhöjden med sample & hold så får man "Instant Eilert".