handdator

Visa fullständig version : Skrillex + Toto



my03
2015-01-15, 18:25
Lite läckert faktiskt. Skrillex gjorde ju något motsvarande med Doors tidigare (tror jag det var). Kul att gubbarna inte backar (de kommer ju med nytt album själva nu inom ett antal månader).



"Amazing writing/recording session with and for @WhatSoNot and @Skrillex last night. Toto meets EDM. Who knew? " VERY cool and fun and fresh!"



It is VERY melodic and Joe and I sang and the band is very cool and Skrillex is a very nice guy and very creative as are the team "What So Not' It was a 'love fest' right away and we created something from a germ of an idea they had and it was a meeting of 2 generations.. NEVER would have thought it would work but... they called US and we went and ended up writing and recording a VERY cool piece. It will be interesting to see what they do with this. I love a new fresh challenge. We all walked away happy on both sides. Great experiment that worked. Dont worry.. Toto is NOT going dubstep haha It was fun session and we made some new friends.

lappalainen
2015-01-15, 19:17
Tycker varken eller om endera. Men det kommer säkert spelas på radion.

my03
2015-01-15, 19:39
Kul ju när de blandar genres, oavsett vilka egentligen

Cyberwelt
2015-01-15, 20:34
Värdelöst.. man utnyttjar varann för att kränga skivor.

jgb
2015-01-15, 21:35
:3: En tändsticka gjord i himlen!

my03
2015-01-15, 22:14
Värdelöst.. man utnyttjar varann för att kränga skivor.

även skrillex och toto behöver ju mat på bordet ;-)

Katzenjammer
2015-01-15, 22:18
Q8MURZDMesA

Går inte höra ett piss.

otechn
2015-01-15, 22:27
Detta.
Samma med Aviccii/Robbie Williams/Coldplay kuk


Värdelöst.. man utnyttjar varann för att kränga skivor.

spufuz
2015-01-17, 16:10
Kul ju när de blandar genres, oavsett vilka egentligen

Plus ett!
Det är ju precis sånt här som (i många fall) för musiken vidare anser jag.
Sen kanske jag inte just är något större fan av skrillex, men dock av Toto och tycker det är roligt om yngre publik kan få en inkörsport till dem på olika sätt.
Tycker inte vi ska tjata om att det är fel att tjäna pengar på musik. Alla sätt är bra utom de dåliga och det är folk med nya ideer och som vågar tänka nytt som faktiskt kan fakturera. :)

Ƶl8R
2015-01-17, 17:21
..jag tycker att det är kul när man blandar genres..bryter regler och gränser... jag tycker inte heller om att kritisera andras musik på smakgrunder.. MEN,,,,, Skrillex/Doors grejen var ju verkligen kräkmedel av sällan skådat slag...FY FAAN!!!!!!! BLAEEERGGGHHH!!!!!

rwq
2015-01-17, 17:43
haha nu måste jag ju leta upp det

jag har aldrig hört skrillex vad jag vet, men jag är en diplo fanboy av mått


@diplo This is me in the studio telling u that I'm gonna fix it in protools but really I'm not coming back tomorow

M i Gbg
2015-01-17, 18:54
Två av mina favoriter. Score!

Cyberwelt
2015-02-01, 01:14
även skrillex och toto behöver ju mat på bordet ;-)

Man måste inte äta hummer varje dag.

Panyxd
2015-02-02, 07:11
För blandning av genres som inkluderar Skrillex (samt Avicii) så tycker jag att Piss Spears gör det bättre och roligare :(

http://pissspears.bandcamp.com/album/i-created-pisscore

Tycker att crossover och mashuos och liknande har en tendens att funka bättre när de inblandade artisterna inte är inblandade. Alltid dessa åsikter..