handdator

Visa fullständig version : Hjälp med Windows 8.1!



Matte B
2014-05-11, 15:47
Hej Kära 99:or!

Behöver er eminenta hjälp igen!

Köpte nyligen en dator med Windows 8 som jag uppgraderade till 8.1.

Jag har köpt Nero Premium14, men när jag startar det kommer det upp en ruta som säger att programmet måste avslutas. Har testat att installera om det.

Dessutom kan Media Playern inte spela upp mina egna låtar från Drop Box?!

Tacksam för tips!

kirre777
2014-05-11, 16:48
Har du laddat ned senaste uppdateringen?

Matte B
2014-05-11, 17:45
Jo, men tack!

rydan
2014-05-11, 19:24
Min spontana uppfattning av win8 efter att drabbats av det i jobbsammanhang är att det är bortom hjälp. Nedgradera till Win7 skulle jag gjort, om jag inte körde mac...

- - - Uppdaterad - - -

ang låtarna, det är inte så att de är 24bit? Det kan inte win media player spela upp...

Claes
2014-05-11, 20:20
8.1 är katastrof jämfört med 8.0.
De har gjort många märkliga förändringar i den uppdateringen, så det är mycket som inte funkar, trots att det funkade perfekt i 8.0.
Ett av många exempel: Media Player slutade spela upp både WAV och MP3 - och säger att det inte hittar playlisten när man dubbelklickar på en låt som alltid har spelats upp korrekt i Media Player under 8.0. Lösning: Hämta en annan player.

sallad
2014-05-11, 21:25
Jag kör win 8.1 och har inte märkt av några prb efter uppdaterigen. Har kört med VLC som media player ett bra tag och den tuffar på som förut, den har ju playlist osv så det finnes ingen anl till att joxa med win media player.

Ett annat tips är att köra med Classic Shell. Då kan du stänga av alla irriterande touchscreen funkisar och även få tillbaka startknappen ā la win xp.

51815

När jag ändå håller på så måste jag nämna ccleaner också, håll rent i registret och snabba upp systemet.

Matte B
2014-05-11, 23:17
99-personer är fantastiska! Ett jättetack för alla svar, Gott Folk! Jag ska kolla upp, testa och fundera!

/ Mats

Matte B
2014-05-12, 15:16
Vilken mediaspelare bör jag ha som kan spela upp 24-bitslåtar (Drop Box) och är allmänt bra? Vill ha en laglig... :)

Sallad: VLC?

Var hittar jag dem?

Stort tack!

Mvh / Mats

rwq
2014-05-12, 15:39
8.1 är katastrof jämfört med 8.0.
De har gjort många märkliga förändringar i den uppdateringen, så det är mycket som inte funkar, trots att det funkade perfekt i 8.0.
Ett av många exempel: Media Player slutade spela upp både WAV och MP3 - och säger att det inte hittar playlisten när man dubbelklickar på en låt som alltid har spelats upp korrekt i Media Player under 8.0. Lösning: Hämta en annan player.

Jag håller med! och uppdateringen som vi fick nyss, ändrade på 1000 grejer utan ett ord till förklaring. Tack MS!

reSet
2014-05-12, 16:40
mitt tips är inget windows8 tips, men att testa http://ubuntustudio.org och råka tycka om det, löser dom flesta windows problem. :cool:

Men som vanligt med data, kan även ubuntu stundvist vara problematiskt, fast på helt andra sätt... just i ditt fall tyvär så blev det ingen ny nero för linux, och det är ju synd, för programemt verkar vara problematiskt för dom flesta som kör win8 enligt google.

Matte B
2014-05-13, 12:26
Tack igen!