handdator

Visa fullständig version : Fråga till er som gett ut musik i egen regi.



deadbeat
2013-05-31, 21:09
Vilka tjänster använder ni för att publicera på till exempel Spotify.
Jag har läst lite här på forumet och på andra ställen men inte fått nån riktig bild över vad som är bäst.

Jag vill ha en tjänst som helt enkelt ser till att låtarna läggs upp på de vanligaste ställena.

Helst ser jag att jag betalar för den tjänsten, själva publiceringsbiten alltså, och i med det är den ekonomiska biten klar.
Om den tjänsten inte finns så kan jag tänka mig att att aggregatorn får procent på försäljningen.

Finns det aggreagtorer som även har tjänster som pressreleaser och dylikt? Någon med erfarenheter därom?

Jag letar inte nåt ställe som vill ta över rättigheterna till min musik!

theVOID
2013-06-01, 02:11
Tunecore funkar för mig!

saarland
2013-06-01, 08:44
Tunecore.

d-boy
2013-06-01, 09:28
Jag har kört cdbaby, funkar bra.

Jätten
2013-06-01, 09:29
det har tagit mig emot att göra komersiella släpp tex ihop med vokalister just för att det verkar fett jobbigt att sucessivt se till att de får sin andel från spelningar på spotify mm (plus att min bokföring skulle bli rätt skum). Så jag undrar om man när man publicerar via tunecore också kan få det fixat så att pengarna som betalas ut delas upp och betalas direkt till respektive artist i tex ett band?

mountkili
2013-06-05, 09:55
Skulle säga att det är där STIM kommer in? Registrera låten, vilka som varit inblandade och till vilken grad så samlar de in och distribuerar inkomsterna.


det har tagit mig emot att göra komersiella släpp tex ihop med vokalister just för att det verkar fett jobbigt att sucessivt se till att de får sin andel från spelningar på spotify mm (plus att min bokföring skulle bli rätt skum). Så jag undrar om man när man publicerar via tunecore också kan få det fixat så att pengarna som betalas ut delas upp och betalas direkt till respektive artist i tex ett band?