handdator

Visa fullständig version : Skalmeja



jonasgun
2012-12-10, 10:30
Någon som har köpt en skalmeja i Sverige eller överhuvudtaget?

Fick tips om den här tjommen, men det känns så jobbigt att han bara går att nå via brev.
http://www.klaus-stecker.de/

Ambulansen
2012-12-10, 19:43
Kolla med killen med tobak/musikinstrumentaffären på söder (sthlm). Minns nästan att en kompis köpt en där för länge sen. Glöm heller inte att samma instrument också heter chennai eller surna i arabisk/indisk tappning. Bra att veta när man letar!

edit... Klaus var ju väldigt fina och blockflöjtsenkla!

nyd
2012-12-10, 19:59
Skön kille Klaus som optimerat sin hemsida för upplösningen 1152x864 och har en 4.9Mb stor bild på sig själv på förstasidan :-)

Einar Lindgren
2012-12-10, 20:05
Det är klart att du ska skicka ett riktigt brev till Klaus! Handskrivet eller skrivmaskin. Leta upp några fina Czesław Słania-frimärken, slicka dit --> off and away :)

jonasgun
2012-12-10, 21:51
Kolla med killen med tobak/musikinstrumentaffären på söder (sthlm). Minns nästan att en kompis köpt en där för länge sen. Glöm heller inte att samma instrument också heter chennai eller surna i arabisk/indisk tappning. Bra att veta när man letar!

edit... Klaus var ju väldigt fina och blockflöjtsenkla!

Tack! Skall absolut kolla upp!

- - - Uppdaterad - - -


Skön kille Klaus som optimerat sin hemsida för upplösningen 1152x864 och har en 4.9Mb stor bild på sig själv på förstasidan :-)

Eller hur! :)

jonasgun
2012-12-10, 21:53
Det är klart att du ska skicka ett riktigt brev till Klaus! Handskrivet eller skrivmaskin. Leta upp några fina Czesław Słania-frimärken, slicka dit --> off and away :)

Jag har egentligen inget emot att skriva brev, det var bara den där saken att det kändes som att han ville vara lite speciell och anakronistisk. Lite poserande sådär. Men det kanske inte är något fel egentligen? Hm..

nyd
2012-12-11, 08:11
Han har väl hört att man blir lurad på internet och vill vara på säkra sidan :-)

Jag har egentligen inget emot att skriva brev, det var bara den där saken att det kändes som att han ville vara lite speciell och anakronistisk. Lite poserande sådär. Men det kanske inte är något fel egentligen? Hm..

Ambulansen
2012-12-11, 23:13
finns det nån info om vad han tar för dem?

jonasgun
2012-12-12, 10:24
Jepp! Under länken "Preise" i menyn :)

Ambulansen
2012-12-12, 23:29
Ja det var ju dyrt faktiskt. Och utan munstycke... Men riktigt hantverk ska väl vara dyrt. Men jag handlar hellre i typ Indien... Bra pris för båda parter då liksom.

jonasgun
2012-12-13, 10:37
Visst är det dyrt, men känns absolut värt det, om man nu skall investera i en skalmeja. Jag har fått rekommendationer av flera skalmejaspelare (trovärdigt släkte) att han gör bra skalmejor. De både låter bra och är snygga. Jag har heller inga planer på att åka till Indien, så det alternativet känns rätt kört för min del. Vad har du för kontakter där, om man får vara nyfiken?

Ambulansen
2012-12-13, 13:01
Tja, när jag varit där har musikinstrument varit ett huvudfokus så en del koll på bra ställen har jag skafat mig. Det är en djungel alltså. Och i bara en bråkdel av butikerna finner man musikkunnigt folk. I resten är det bara säljare som egentligen inte vet nåt alls om det de säljer. Har varit i landet några gånger, och bland mina vänner så är egentligen alltid NÅN där :) Har en C-bansuri på ingång till sommaren!

dokido
2012-12-13, 17:24
Har för mig att södra bergens balalaikor har skalmejor, inte till salu men de kanske har nå tips, det var iofs 100 år sen jag spela där men de har väl samma instrument fortfarande, fast de brukade köpa i ryssland
fan, jag vill också ha en, vad kostar dom?

Ambulansen
2013-02-04, 23:54
Bidde det nån skallmeja?

jonasgun
2013-02-05, 09:13
Nej, det fick ligga på is ett tag. Kände inte att jag hade råd just nu. Men snart! :)

drifter7508
2013-02-05, 09:21
Skön kille Klaus som optimerat sin hemsida för upplösningen 1152x864 och har en 4.9Mb stor bild på sig själv på förstasidan :-)

:>

Dalleponken
2013-09-10, 00:41
Jag fick den har av min sambo i fodelsedagspresent. Otroligt snygg finish for priset och later ok. Kommer med ett plastror som jag tanker byta ut till tar for att fa upp volymen. http://www.ebay.co.uk/itm/New-Medieval-Pipe-Flute-Chanter-From-Quality-1-Trader-Ltd-/330768426388?pt=UK_Woodwind_Instruments&hash=item4d0355a594

Jacon
2013-09-10, 08:18
Bästa instrumentet. Nästan. Vore kul om du köpte en Jonasgun.
Ibland kollar jag youtubeklipp med zurnaspelare. Det är mäktigt.