handdator

Visa fullständig version : IK MultiMedia SampleTank Free



Katzenjammer
2010-10-15, 10:26
IK MultiMedia har åter igen släppt SampleTank Free. Men denna gång har de tänkt om och tagit bort alla begränsningar som fanns i den gamla versionen.

SampleTank Free är nu jämförbart med vanliga versionen av SampleTank utöver att den kommer med ett begränsat ljudbibliotek. Något som inte spelar så stor roll då SampleTank Free kan importera WAV, AIFF, SDII, AKAI S-1000/3000, SAMPLECELL samt alla SampleTank-kompatibla bibliotek som Miroslav Philharmonik, Sonik Synth 2, SampleMoog och SampleTron med flera. Man kan naturligtvis även redigera och spara egna presets.

Vad finns då i SampleTank Free?
• Över 200 ljud följer med i den 500MB stora ljudbanken

• 3 synth engines:
- STRETCH™ (formant preserving pitch-shift/time-stretch)
- Polyphonic Pitch-Shift/Time-Stretch (PS/TS)
- Resampling

• Flera möjligheter att lägga på effekter:
- 5 insert effects per Part
- 5 Send effects
- Master effects

• 33 inbyggda effekter hämtade från T-RackS och AmpliTube
• Part och Master Loop Sync
• Fungerar både som stand alone och plugin
• VST, RTAS och AU till Mac OS X/Windows

För mer information besök IK MultiMedia (http://www.ikmultimedia.com/sampletankfree/features/).

http://www.ikmultimedia.com/sampletankfree/picts/moreinfo/01.jpg

jgb
2010-10-15, 18:39
Brutalt släpp!

Katzenjammer
2010-10-15, 20:34
Ja, det får man allt hålla med om nu när de tagit bort begränsningar som tidigare fanns i SampleTank Free. Har inte hunnit med att testa den ännu, men installationsfilerna ligger på disken och väntar. Körde både SampleTank och SonicSynth Free förut.

Jätten
2010-10-15, 21:17
skoj!

RZ-1
2010-10-16, 00:43
ja, tack för tipset! Har inte heller installerat ännu, drar mig lite pga IK's knöliga authorization scheme...

momangen
2010-10-16, 01:01
Ja exakt hur validerar man så den går att köra. När jag installerat den vill den att jag ska gå till hemsidan igen. Där fick jag serialnumber men jag vet inte vart man ska pula in det eller hur man gör? Varit runt på sidan och fattar inte hur det sista steget går till?

Help!

Verkar ju jätteball annars mackapären

RZ-1
2010-10-16, 01:10
påmomangen: Logga in på din user area och sen [register product] eller liknande, bör finnas nån steg för steg-beskrivning där (om det funkar lika som deras andra produkter dvs...) sitter vid fel dator nu så jag kan tyvärr inte kolla exakt...


EDIT: User area sen "Product registration" nere till vänster bör det vara om man nu fick ett serial-nr.

momangen
2010-10-16, 01:36
påmomangen: Logga in på din user area och sen [register product] eller liknande, bör finnas nån steg för steg-beskrivning där (om det funkar lika som deras andra produkter dvs...) sitter vid fel dator nu så jag kan tyvärr inte kolla exakt...


EDIT: User area sen "Product registration" nere till vänster bör det vara om man nu fick ett serial-nr.

Tackar safe :)

Ahh nu hittade jag, man fick med ett insticksprogram som hamnade just under program. Där kunde man skriva in koden ( använd deras paste knapp när koden ska slås in annars går det inte ) och då blev det tydligen registrerat.

Nu när jag väl fick igång den så kastar den ut mig ( sig ) ur garageband och stänger av gb, när jag försöker lägga in en egen sampling under "load"

hmm någon som testat?

Katzenjammer
2010-10-16, 11:25
Provade precis. Funkar här. SampleTank gillar dock inte 32bit. Har inte provat 24, men 16bit gick bra. Glöm inte sätta "Destination". Lite klumpigt import verktyg kanske. Men funkar.