handdator

Visa fullständig version : byta monitorer?



oooood
2009-10-23, 22:11
Jag funderar på att byta ut mina Tannoy Reveal (passiva) mot ett par nya. Jag har kört med dem i nästan 10år och jag börjar väl bli lite trött på dem.

Tanken slog mig dock om det verkligen är nödvändigt då jag trots allt har lyssnat in mig på dessa plus att de är mycket fint skick.

Kan jag göra mig en tjänst genom att köpa nya tro? Ha ha utvecklingen borde väl gått framåt och man lär väl kunna köpa sig ett par nu som är "bättre" än dessa för en billig penning?

Lite underlig fråga kanske, men jag har tråkigt :D

RZ-1
2009-10-24, 00:59
Jag tror att min sambos bror har ett par aktiva Tannoy Reveal över, om du inte känner dig alltför våghalsig ;)

KALLBACK~
2009-10-24, 01:06
ne byt inte Mr!
-- då tar det tio år till innan du ledsnar på dom andra Nya
.. du kan dom här nu .. och varför ska man då byta -- jag fattar inte???
-- vi får ses nån dag vettja \\ tackar för senaste gångerna!



\\\ det enda e om du vill leta efter transienter
-- har man pluckat en sträng uppåt eller neråt, med tummen eller pek\lång\ringfingret .. ???

KALLBACK~
2009-10-24, 01:08
det e bättre att du byter din mixer den låter ju faen om den rödar :D
-- \\ allt det bästa

oooood
2009-10-24, 14:41
Jag tror att min sambos bror har ett par aktiva Tannoy Reveal över, om du inte känner dig alltför våghalsig ;)

He he hade väl kanske tänkt att ta det några steg längre, men ett par aktiva kommer det nog att bli.

oooood
2009-10-24, 14:54
ne byt inte Mr!
-- då tar det tio år till innan du ledsnar på dom andra Nya
.. du kan dom här nu .. och varför ska man då byta -- jag fattar inte???
-- vi får ses nån dag vettja \\ tackar för senaste gångerna!



\\\ det enda e om du vill leta efter transienter
-- har man pluckat en sträng uppåt eller neråt, med tummen eller pek\lång\ringfingret .. ???

Precis därför, så slipper jag sitta här o va "less"!

Kanske räcker med att byta membranen då jag misstänker att börjar bli slitna (distar lite ibland vid "jobbiga" frekvenser).

Ang mixern så är jag ändå rött nöjd, inte för att man väljar att överstyra genom den, men den funkar fint och bra funktioner.

Tack själv för senast! MR: Inverted horns http://1.bp.blogspot.com/_mmBw3uzPnJI/ShR1PEYu6VI/AAAAAAAAmcU/ECkAO1MVeAQ/s400/horror_body_modification_08.jpg

KALLBACK~
2009-10-24, 15:25
ja går dom att skruva isär och byta basarna så e det ju ett gött alternativ .. blir ju som nya som du kan reffa på även !! [rent ekonomiskt -- så skulle jag nog föredra det istället]

oooood
2009-10-24, 16:38
Yupp går att köpa nya element för ca 1000kr/st, men det är ju 2000 trots allt.

KALLBACK~
2009-10-24, 16:39
vad får du för 2000
om du köper nya monitorer då? ;)
-- ska du sälja dom trasxiga för samma pris?

KALLBACK~
2009-10-24, 16:44
köper du aktiva monitorer kommer du få probs om 2 år .. det e bara skit endå dom stoppar i
men gör det mer bekvämt ... i o f s

oooood
2009-10-24, 17:15
Inte mycket, men mat för en månad lr 3st Sl-kort och några pizzor.

Jo kan tänka mig att det kan bli problem, men det beror väl lite på vad man köper... Mina är ju budget, men det funkar bra tillsammans med steget som är ganska överdimensionerat till vad tannoysen är byggda för. Det är väl o andra bättre än att ha för klena steg.............................................. .....

KALLBACK~
2009-10-24, 17:36
byter du ev steg kan det även ge en grym~ skillnad ..
-- va lite förberedd på det
-- köper du akktive, e du mer låst till [o\i] ett visst sound
-- vill bara det bästa utan att trassla till det!


Tanja LÅTER så här → ...
-- vaaaaa? -- inte mina

oooood
2009-10-24, 18:03
Så sant! Finns säkert bättre passande steg än mitt, men det man inte hör, hör man inte...

Vad har du för Högtalare?

BTW köpte inte du en gammal förstärkare (eller nått liknande) på någon loppis i Berlin.. Kommer ihåg att du körde i väg den i en skottkärra med en öl i handen när ni drog till flyget :) Hur gick det med detta egentligen? Hade totalt glömt bort..

Jag gick i skilsmässa efter den resan :tveksam: på gott och ont....