handdator

Visa fullständig version : Annonser, vendolin läggs ned



cobber
2009-08-03, 11:34
Japp, nu läggs Vendolin ner. Den 14:e augusti går sajten i graven. Vilka sidor finns mer för annonser gällande musikutrustning?

PeterH
2009-08-03, 11:35
Nu igen? Det löser sej nog den här gången också...

cobber
2009-08-03, 11:37
Nej, tyvärr inte. Den här gången verkar det va på allvar...

Ƶl8R
2009-08-03, 11:38
Börjar bli tröttsamt med alla nedläggningsdatum......... :(

enapa
2009-08-03, 11:40
Bäst å hamstra waldorfar nu då...

Ƶl8R
2009-08-03, 11:43
Vilken vill du ha?

Nightzone Tapes
2009-08-03, 11:47
Gött. Tradera, Blocket, eBay och allt annat nätskit räcker ju mer än nog..

enapa
2009-08-03, 11:49
emu: alla!

geeklund
2009-08-03, 11:59
Gött. Tradera, Blocket, eBay och allt annat nätskit räcker ju mer än nog..

Joo, men lite trist är det ju då det i princip var den enda stora siten som man kunde annonsera gratis på samt länka till tradera-auktioner mm..

cobber
2009-08-03, 12:01
Joo, men lite trist är det ju då det i princip var den enda stora siten som man kunde annonsera gratis på samt länka till tradera-auktioner mm..

Exakt. Jag kommer sakna Vendolin! Men finns det verkligen ingen liknande, gratissajt?

Robban303
2009-08-03, 12:57
Man kan sälja och köpa grejer här :) Trevligt och bra människor.

pme
2009-08-03, 12:57
Exakt. Jag kommer sakna Vendolin! Men finns det verkligen ingen liknande, gratissajt?

Diskant, (http://www.diskant.se/index.asp)
Basunera (http://www.basunera.se/)

JävelPersson
2009-08-03, 12:58
mmonline.se finns ju också.

Ƶl8R
2009-08-03, 13:03
emu: alla!

He He..... förståss :)

Volt
2009-08-03, 13:13
Diskant och Basunera hade jag aldrig hört talas om, men konstigt nog heller aldrig råkat hamna på när jag googlat på något. Tack för tipset.

drifter7508
2009-08-03, 14:47
Förbannade danskar! =)

pme
2009-08-03, 15:14
Förbannade danskar! =)

Det heter "danskdjävlar!". (0.5 p)

Demokid
2009-08-03, 15:19
jaaa danskdjävlar! Jaja får väll bli mmonline.se som jag tror kommer få fler annonser.

Volt
2009-08-03, 15:26
Blickar ut över sundet och fräser: "Med Blocket tvingar vi dansken på knä!" ;)

flumbalek
2009-08-03, 16:58
--

Volt
2009-08-03, 17:17
Jag har ett instrument som heter Mandolin.

slakker
2009-08-03, 17:42
De är fortfarande sura för att de blev utsparkade från Skåne och Halland, numera sitter de och knyter sina nävar i rent förakt mot oss svenskar, på ett par sketna hektar skitöar som ingen annan någonsin velat ha.

Dåliga förlorare helt enkelt, danskjävlarna.

Ƶl8R
2009-08-03, 18:07
Vi har inte glömt Stockholms blodbad.............

Dego
2009-08-03, 18:12
Deras drottning är ful och luktar svett med....

DanielW
2009-08-03, 18:13
emu: alla!

Du har sett den här va?

http://www.99.se/musikprylar-saeljes/268136-bla-waldorf-micro-q-rack-saeljes.html

Ƶl8R
2009-08-03, 20:38
Men den är ju blå...........apor har bara gula :D

visionfactory
2009-08-03, 21:35
Synd, men det dyker säkert upp en ersättare.

slakker
2009-08-03, 21:53
Ingen superteknologi de sitter med direkt heller, danskjävlarna, tar väl ett par veckor att snickra ihop, på sin höjd

Volt
2009-08-03, 22:39
Här är han: YouTube - danskjävlar! (http://www.youtube.com/watch?v=YlTukY9fV9Y)

Frebrik
2009-08-03, 22:50
Det som är jobbigt med att driva annonssite tror jag är att ta hand om följande fall på ett bra sätt:

* John Doe i England som översvämmar med falska annonser med ebay-bilder och dumpade priser.

* Ann Ons i Götene som får panik varje gång hennes annons inte ligger överst längre och genast klonar den och sätter in en ny med exakt samma innehåll.

sybariten
2009-08-04, 10:33
Joo, men lite trist är det ju då det i princip var den enda stora siten som man kunde annonsera gratis på samt länka till tradera-auktioner mm..

Finns det fler siter än blocket som inte gillar att man länkar till tradera-annonser? Hur blev det slutligen med 99:ans policy kring detta?
Enligt mig det bästa sättet att annosera.

Frebrik
2009-08-04, 14:42
Mmonline är lite uselt förresten, om man som jag brukar öppna alla intressanta annonser i nya flikar så går inte det, länken öppnas likförbannat i huvudfliken också... Varför lägger man in en sådan feature?

eXode
2009-08-04, 15:49
Otroligt trist att vendolin försvinner. Tycker att det är/var sveriges bästa site för köp och sälj av instrument.

cobber
2009-08-05, 09:41
Otroligt trist att vendolin försvinner. Tycker att det är/var sveriges bästa site för köp och sälj av instrument.

Kan bara hålla med. De andra sidorna, som t ex Diskant och Basunera är inte så kul. Söker man på Basunera hittar man annonser från 2007. Vad är meningen med det?!?

pme
2009-08-05, 11:10
Kan bara hålla med. De andra sidorna, som t ex Diskant och Basunera är inte så kul. Söker man på Basunera hittar man annonser från 2007. Vad är meningen med det?!?

Så är det. Men jag hoppas att någon av siterna tar över efter luckan som uppstår när vendolin försvinner. Vendolin har varit giganten och de andra har haft en tynande tillvaro. Det blir väl lite lättare nu att få större omsättning av annonser.

Ƶl8R
2009-08-05, 11:27
Diskant verkar ju se samma ut nästan..... det är väl upp till oss om det blir färska annonser :)

nilssonbts
2009-08-05, 18:47
Jag mailade nyss mmonline och undrade om de hade planer på någon RSS på annonserna och fick till svar att det är på gång och eventuellt lanseras redan nu ikväll så nu kanske det blir smidigare att hålla koll på de annonser som läggs ut där.

Men det känns ändå surt att vendolin försvinner...

sisältää
2009-08-05, 19:54
99föreningen skulle kunna ta över Vendolin..

enapa
2009-08-05, 19:58
99föreningen skulle kunna ta över Vendolin..

Bästa förslaget!!

Martin Pettersson
2009-08-05, 20:25
Bästa förslaget!!

Mycket bra förslag faktiskt. Ta över Vendolin, separera från 99.se och redirecta till 99musik eller vad sidan nu ska heta i egen regi. Dock bör man se till att det inte krävs medlemskap för att sätta in annonser i Vendolin-delen. Annonserna kan helt enkelt vara en separat del av nya sidan som ger inkomster till föreningen. Köp & Sälj kan ju få finnas kvar ändå i forumet.

Men jag gissar att det inte blir billigt att köpa loss domänen eller att komma igång med SMS-betalningstjänster för annonserna och dylikt.....

sisältää
2009-08-05, 22:11
Om Vendolin hade dragit in bra pengar så hade nog inte ägaren lagt ner sidan.. jag tänkte mest att folk på 99musik är väldigt förtjusta i Vendolin och att en del av medlemsavgifterna hade kunnat gå till driften av Vendolin, förutsatt att ägarna är beredda att skänka bort domänen till en ideell förening.

Fast 99musikföreningen verkar redan ha lite för mycket att ta hand om så det är nog inte aktuellt.

Martin Pettersson
2009-08-05, 22:25
Kanske inte intäkter nog för att driva ett företag med ett par anställda. Däremot dra in ett par tusenlappar till serverdrift och annat. Annonser, om något, är inte speciellt resurskrävande och borde inte kosta så mycket att underhålla.

Men jag förstår att föreningen redan har mycket att göra och att det inte är speciellt genomförbart, men det är en bra idé.

Infra
2009-08-05, 22:54
För min egen del så kommer ja sakna vendolinen, många timmars annonssurfande och en hel del fina affärer har jag gjort där.

Jag gillar och supportar förslaget till 100 %
Det skulle säkert uppta en del tid... En särskild grupp som tar hand om det, skulle förmodligen behöva upprättas.
Men de hade ju vart sweet med en fortsättning på vendolinen.

synthboy
2009-08-06, 03:25
Vad som är trist är att blocket kommer få ännu mer annonser. En sajt som har en design hörandes till webbens begynnelse och ej heller utvecklats sen dess, ett kategorisystem (för musikinstrument tex) som är skrattretande och navigering (med län etc) som bara är sjukt dålig.
Men folk lägger in sina annonser där ändå och betalar oskäligt dyrt för det enbart bara för att blocket gjort sig ett namn. Förr i tiden betalade man ett par tior för att få sin annons tryckt på papper i en tidning vilket var skäligt men att betala lika mycket för databitar idag känns som ocker.

slakker
2009-08-06, 07:03
Vi kanske kan byta, de får tillbaka Halmstad mot att Vendolin hamnar i svenska ägor

Analog
2009-08-06, 07:31
Vi kanske kan byta, de får tillbaka Halmstad mot att Vendolin hamnar i svenska ägor

Ha ha ha, är det Skotta Loss Skåne som börjar mullra igen..? ;)

Mein
2009-08-06, 08:26
Om Vendolin hade dragit in bra pengar så hade nog inte ägaren lagt ner sidan.. jag tänkte mest att folk på 99musik är väldigt förtjusta i Vendolin och att en del av medlemsavgifterna hade kunnat gå till driften av Vendolin, förutsatt att ägarna är beredda att skänka bort domänen till en ideell förening.

Fast 99musikföreningen verkar redan ha lite för mycket att ta hand om så det är nog inte aktuellt.

Jag tror att dom parkerar domänen och slickar sina sår ett tag. Kanske finns nån strategi att "försöka ta marknadsandelar från blocket del 378" i bakfickan.

Än så länge så tror jag vår egen köp- och säljavdelning räcker gott vad gäller administrationsbelastning. Vi kan driva 99musik.se ganska billigt pga det är kända tassemarker men att plocka in en hel anonnssajt och leta vendolinskurkar är nåt helt annat. Det är nog dessutom en uppgift som inte lockar gratisarbetare heller.

/Mein

tonefloat
2009-08-07, 10:43
Förr kollade jag sidan varje dag, men den har tappat lite charm i år. Synd ändå att de lägger ner. Hittade min Radias där plus en del annat kul samt sålde en hel del.

kush
2009-08-08, 00:36
Kommer sakna Vendolin jag med! Och det som känns extra surt är att jag är 99% säker på att någon med lite glöd i hjärtat och ork för ett par månaders gratis slit skulle kunna göra sidan något pengargivande. Har vi inga socfall här på 99 som är villiga? Pengarna ligger i reklam på Vendolin. Med deras besöksantal och en bättre design skulle man säkert kunna få ihop några bra deals med affärer, leverantörer och företag som gör musikprylar. Men det krävs också att ha pengar till att köpa upp sidan, och helst fort. Det vore surt om tex Blocket köpte upp den för att minska konkurrensen.

Martin Pettersson
2009-08-08, 20:36
Hrmm, Venodlin ägs alltså av eBay. Den Blå Avis A/S är ebay-ägt enligt källa.

FluffyR
2009-08-10, 13:26
Å! Blir så besviken. Vendolin har varit en morgonrutin de senaste två åren och jag blir riktigt besviken när den ska läggas ned, och nu står det verkligen att den ska läggas ned och man kan inte lägga in annonser längre så kom inte och säg att jag är missinformerad eller något sånt! Hade varit gött ifall de ljög dock haha! Men vart kommer alla lägga upp sina annonser? Jag tycker nästan att alla som var frekventa vendolinbesökare borde enas om en ny sida att lägga upp allt på som har ett liknande system. Allt var ju väldigt överskådligt och det var enkelt att hitta intressanta saker även ifall man inte ens visste vad man kollade efter.

Blocket då å andra sidan som många föreslår har ett system som jag anser är otillräckligt. Flest träffar får man ifall man skriver "synth" och då får man ändå upp en keyboard, och särskriver man ökar träffarna med 200%. Och det går inte att söka efter instrument inom en lite mer eller mindre specifik kategori vad det verkar som. För har inte annonsören skrivit i annonsen att det är en synth utan varit lite mer specifikt och skrivit ut t.ex. roland sh-09 så kommer du gå miste om instrumentet då du inte skrivit in en mer specifik sökning. Och det är ju extremt jobbigt att behöva göra en sökning för varje sak som står på smaskigtlistan. Som ni märkte i exemplet är det synthar och lite äldre och spännande elklaviatur jag är och läser/kollar på men har jag rätt i att många känner igen sig i det här? Både klaviatur- som övriga instrumentälskare?

För en enad och go annonssida!

geeklund
2009-08-10, 15:06
Hrmm, Venodlin ägs alltså av eBay. Den Blå Avis A/S är ebay-ägt enligt källa.

Det förklarar saken, dom vill helt enkelt att fler ska lägga upp grejjer på Tradera istället.

Ebay köper inte upp företag för 2,8 miljarder (sek) för välgörenhet.

geeklund
2009-08-10, 15:20
Vendolin = Tradera = Ebay

Om någon skulle lyckas lägga upp en liknande site som har lika många annonser dagligen så kan man nog räkna ut med lillfingret att den också blir uppköpt inom en snar framtid.

FluffyR
2009-08-10, 16:40
Mmm. Det kanske du har rätt i. Men så ska det väll å andra sidan inte behöva vara. Det är ju ett väldigt negativt sett att se på saken. Jag har iaf svårt att tro att vi kommer döma en sajt in i fördärvet genom att enas om att vi använder oss av den. Som t.ex. diskant.se. Jag tror mig börjat se en ökning där sedan vendolin slutade och inte kan det väll vara så att den får läggas ned bara för att vi gör den framgångsrik ett tag? Jag är kanske naiv och förbisett något. Själv tycker jag nog att det är den näst bästa efter vendolin rent uppläggsmässigt men det har nästan aldrig varit några som använde sig av den. Åtminstone inte på klaviaturfronten, de andra är jag inte så mån om att hålla koll på.

Clase
2009-08-10, 16:52
Finns redan en tråd om detta: http://www.99.se/allmaent-om-musik/268317-vendolin-laeggs.html

Frebrik
2009-08-10, 17:22
Tradera lär ju generera mängder med inkomster, de får väl provision på allt som säljs via avgifterna som säljarna får betala. Det är med största sannolikhet därför de lägger ner Vendolin. Det säljs inte alls mycket syntar och sånt på tradera vad jag vet, antagligen för att det finns en massa gratisannnonsställen.

FluffyR
2009-08-10, 19:27
Å, tack!

MrLonghair
2009-08-10, 20:27
Vem fan köper synth på Tradera när varannan säljare skriver att dom inte ansvarar alls för vad posten gör med paketet? En företagssäljare skickade gitarr i en jäkla påse!

Real Parakeet
2009-08-10, 20:28
Finns "Instrumen online" kvar? :D

Frebrik
2009-08-10, 22:11
Vem fan köper synth på Tradera när varannan säljare skriver att dom inte ansvarar alls för vad posten gör med paketet? En företagssäljare skickade gitarr i en jäkla påse!

Det låter konstigt, när det är köp mellan två privatpersoner kan man avtala bort allt dvs man kan skriva att det är köparens ansvar att säljaren packar ordentligt, men om det är en näringsidkare som säljer så är lagen tvingande har jag för mig och det är säljarens ansvar ända fram tills man hämtar ut paketet.

waveterm
2009-08-10, 22:19
Utöka och marknadsför 99:ans köp och sälj ?

Kommer iofs att generera fler medlemmar som bara registrerar sig för annonserandets skull.

WT

waveterm
2009-08-10, 22:21
Som t.ex denna :

http://www.99.se/musikprylar-saeljes/268485-alesis-ion.html#post1810190

WT

uc.t
2009-08-11, 08:08
Fick i hotmailen.


Hejsan Har du prylarna kvar? I så fall tycker jag att du borde lägga upp en annons på vend.se som tar över på fredag när vendolin lägger ner. Lägg in din annons innan vi öppnar så bjuder vi på bästa annonsplats i 45 dagar! (värde 20 kr) mvh Macs vend.se

Blir tydligen betalsite utav vendolin.

amino
2009-08-11, 08:36
Blir tydligen betalsite utav vendolin.
Det du fick var spam som med all säkerhet inte har något med Vendolin att göra.

Antingen är det någon som försöker dra igång en ny annonssite och värva annonsörer eller så är det någon som bara försöker lura dig på pengar. Jag skulle tippa på det senare alternativet. Det känns väldigt 2002 typ att ta betalt för annonser.

I Danmark hade dba.dk tidigare en intressantare betalningmodell och det var att man fick betala för att få fram kontaktuppgifterna till en annons. Ingen spam då i alla fall.

Frebrik
2009-08-11, 09:19
Det låter snarare som att någon har skrivit ett script som kontaktar alla som annonserar på Vendolin och försöker dra över dem till sin nya site. Det kan nog funka, men det förutsätter att det går att lägga in gratisannonser också.

amino
2009-08-11, 10:37
Hmm...jag läste fel och trodde att man var tvungen att betala 20 kr. Oavsett vilket är där inget telefonnummer, ingen adress, ingen e-postadress och jag hittar inget vend.se som är registrerat som företag. Nej, de får nog visa vad de går för först.

drifter7508
2009-08-11, 13:00
Vem fan köper synth på Tradera när varannan säljare skriver att dom inte ansvarar alls för vad posten gör med paketet? En företagssäljare skickade gitarr i en jäkla påse!

Jag fick mitt senaste köp från Tradera inlindat i ett täcke med brunt papper runtom! Wtf =)
Som tur var höll skiten.

vend
2009-08-11, 15:44
Jag är vend.se
Det kommer upp kontaktinformation på vend.se under kvällen. Det gällde att agera snabbt för att få upp tjänsten. Sidan kommer att drivas vidare i samma anda som vendolin, fast snabbare, snyggare och skönare.

Sidan drivs i privat regi och det kommer fortfarande att vara gratis att annonsera.
14 dagar gratis. 45 dagar för 10 kr eller 45 dagar på specialplats för 20 kr.

Vi arbetar i skrivandets stund med att få till samarbete med börsen och ett gäng andra aktörer för att få fart på det.

Har ni frågor om vend.se kan ni nå mig på 0708-82 12 68 eller macs@vend.se.

/Macs

NiklasHS
2009-08-11, 18:29
Skitkul, Vend.se!

depulse
2009-08-11, 20:06
Mycket bra initiativ.

Hoppas att allt går bra, lycka till!

amino
2009-08-11, 20:37
Nu är t o m amino nöjd. :D

vend
2009-08-11, 21:14
Tackar!
Vi hoppas på det bästa. Många har i alla fall nappat på de svaren vi skickat till de som har annonser på vendolin idag. Det strömmar in annonser i systemet och har gjort hela dagen så det känns positivt.

Norcomp
2009-08-12, 10:55
Att spamma annonsörerna på Vendolin känns väll inte riktigt seriöst :confused:

www.diskant.se

tei
2009-08-12, 11:37
Att spamma annonsörerna på Vendolin känns väll inte riktigt seriöst :confused:

Att publikt klanka ner på konkurrenter känns väl inte heller riktigt seriöst.



edit: förutsatt att du nu är konkurrent, dvs :-) Baserade det enbart på din länk Som konsument ser jag inget som helst hinder i att det finns flera annonssiter. OM du nu är en "konkurrent" till vend.se, gör något bra av situationen istället för att slänga kängor kring dig på det där sättet.

Baron
2009-08-12, 11:50
Men jag gissar att det inte blir billigt att köpa loss domänen eller att komma igång med SMS-betalningstjänster för annonserna och dylikt.....

99vendolin.se?

vend
2009-08-12, 11:56
Ser det inte som spam.
Det är en uppmaning och hjälp till de som vill få sina produkter sålda och att döma av antalet annonser som faktiskt kommer in nu så har folk tyckt det var ett bra initiativ :)

För övrigt finns det inget annat sätt att nå dem på. Vi satt i långa samtal med Den Blå Avis och Ebay men de har helt stängt dörrarna.

Baron
2009-08-12, 11:58
Ser det inte som spam.
Det är en uppmaning och hjälp till de som vill få sina produkter sålda och att döma av antalet annonser som faktiskt kommer in nu så har folk tyckt det var ett bra initiativ :)

För övrigt finns det inget annat sätt att nå dem på. Vi satt i långa samtal med Den Blå Avis och Ebay men de har helt stängt dörrarna.

Direktreklam på webben/mailen utan mottagarens godkännande brukar kallas spam.

vend
2009-08-12, 12:04
Jo, fair enough.

vend
2009-08-12, 16:56
Ni kommer att få ett nytt "vendolin" genom vend.se så det är bara att vara lugna tills på fredag =)

illmono
2009-08-12, 19:20
Spännande! :)


Ni kommer att få ett nytt "vendolin" genom vend.se så det är bara att vara lugna tills på fredag =)

FluffyR
2009-08-13, 00:52
Ni kommer att få ett nytt "vendolin" genom vend.se så det är bara att vara lugna tills på fredag =)

Tack så jättemycket för tipset!

sisältää
2009-08-13, 21:51
Ni kommer att få ett nytt "vendolin" genom vend.se så det är bara att vara lugna tills på fredag =)
Vend.se känns som ett extremt fult försök att kapitalisera på oss nördars olycka. Tveksamt om det är juridiskt försvarbart, till att börja med. Bara för att Vendolin.se plockas ner så betyder det inte att ägarna släpper hela intresset och "Vend.se" är ju ganska uppenbart taget från "Vendolin.se" (vilket också skaparna bekräftar här och var). Vidare är det rejält osmakligt att försöka göra en betalsajt som, enligt marknadsföringen, ska ersätta en gratisdito. Slutligen var det som gjorde Vendolin grymt att alla som sysslar med syntar kände till sajten vilket resulterade i mycket exponering när man valde att annonsera där, Vend.se kan inte lova något sådant.. de börjar från noll precis som diskant.se, näverlur.se och allt vad de nu heter.

Frebrik
2009-08-13, 21:58
Sis: Vendolin läggs ner därför att ägarna(ebay) vill styra över syntköpochsäljarna till tradera(som de äger) i stället där de får provision(10%) på allt som säljs. Cyniskt kanske en del tycker, ren affärsstrategi skulle jag tro. Vend.se kommer att vara en gratisannonsplats precis som Vendolin var, läs i den andra, riktiga, tråden om det hela. Den här tråden borde slås i hop med den, den förvirrar bara folk.
(Jag har ingenting med vend att göra, jag hoppas bara att det snart finns minst ett nytt annonsställe som funkar, just nu finns det inga.)

Min förhoppning är att vend kommer att funka.

Sedan tror jag inte att det alls är en dålig affärside att starta vend, vindolen, vondelin etc flera gånger och hoppas att ebay köper upp ens fina site varje gång för att kunna lägga ner den. ;)

sisältää
2009-08-13, 22:07
Jag fick för mig att de nuvarande ägarna köpte upp Vendolin för flera år sedan men kanske är jag missinformerad?

Jag får backa lite i vad jag just skrev för jag missförstod texten på Vend.se. Det ska visst vara gratis, ja. Gott! :)

outshape
2009-08-14, 00:54
Sedan tror jag inte att det alls är en dålig affärside att starta vend, vindolen, vondelin etc flera gånger och hoppas att ebay köper upp ens fina site varje gång för att kunna lägga ner den. ;)



http://xltronic.com/media/images/discography/maxi/wap60cd-front.jpg (http://www.youtube.com/watch?v=H4j9goCerOg)

enapa
2009-08-14, 09:31
vend :

Då anstormningen av annonser varit betydligt större än förväntat har vi valt att skjuta något på lanseringen för att optimera systemet. Vi tackar för ert tålamod :)

verkar som det dröjjer lite...

FluffyR
2009-08-14, 10:32
Hur slår man ihop två diskussioner? kan man det? Fanns ju redan en vendolindiskussion sedan innan som ovanstående påpekat.

Om det inte finns ett fiffigare sätt så gör vi det old school:
http://www.99.se/allmaent-om-musik/268317-vendolin-laeggs.html

Gött att det strömmar in annonser förövrigt!

JävelPersson
2009-08-14, 11:12
Enklast är att rapportera ett inlägg i tråden och skriva att man vill flytta inläggen till en annan diskussion. Vilket jag nyss gjort ;-) jgb brukar fixa det av sig själ rätt ofta, men tror han är iväg för tillfället.

Mein
2009-08-14, 14:16
Ihopknuffat de två trådarna på gott och ont. :)

/Mein

smaragda
2009-08-17, 04:14
Jag har följt diskussionen och håller fullständigt med om att vendolin har varit en mycket bra annonsplats. Ni kan gärna få titta in på Mussec - Musikprylar - Musikinstrument - Musikutrustning (http://www.mussec.se) och ge lite respons på denna sida. Ge gärna konstruktiv kritik!

KaH!
2009-08-17, 11:25
Inlägget borttaget.

Det är ok att tipsa om alternativa annonssajter. En gång.
Det är inte ok att klanka ner på en sajt och istället lyfta fram en annan.

/Mein
Moderator

KaH!
2009-08-17, 11:27
Varför tog ni bort mitt inlägg ?

KaH!
2009-08-17, 11:30
Mussec verkar bra. Snygg sajt och framförallt gratis.

Xana2
2009-08-17, 13:09
Jag välkomnar Vend.se varmt det var ju på vendolin jag hittade min älskade Nordlead 3
(gamla ägaren ska finnas här någonstans... )

illmono
2009-08-17, 13:39
Tyvärr fanns det totalt 10 annonser på sidan..


Mussec verkar bra. Snygg sajt och framförallt gratis.

enapa
2009-08-19, 09:51
Vend.se - Sveriges NYA marknadsplats fr musikinstrument, studioutrustning, bandmedlemmar och artister (http://vend.se/)

hej..

enapa
2009-08-19, 09:53
funkade fan sjukt dåligt i safari... går inte å kolla på anonserna.. blir en tom sida bara... hehe

tur att dom slipade på sidan en vecka extra... hihi..

Ƶl8R
2009-08-19, 10:06
Funkar för mig med safari, fst kör på intel???

enapa
2009-08-19, 10:12
kör typ macbok med senaste allt ....

drifter7508
2009-08-19, 10:25
Vend.se - Sveriges NYA marknadsplats fr musikinstrument, studioutrustning, bandmedlemmar och artister (http://vend.se/)

hej..

Detta var ju trevligt =) Smart drag av den som nu snott "rasket" rakt av.
Kan ju iofs bli trubbel med upphovsrätt.

spanky
2009-08-19, 10:39
kör typ macbok med senaste allt ....

Funkar för mig med senaste Safari på MBP... Det är ingen plug-in som bråkar? No-script eller liknande till Safari?

Xana2
2009-08-19, 10:41
Nu tror jag i och för sig att man kan tillskriva herr Moser ett såpass stort intellekt att han varit förutseende nog att täcka upp det... som producent så borde han vara nog så bekant med upphovsrättslagar och dylikt... och han har ju i detta forum de fakto informerat att man suttit i samtal med den Blå avis...

Personligen så är jag bara glad om Vend.se blir den naturliga portalen som Vendolin en gång var... designmässigt ser ju sidan ut som en uppfräschad Vendolin... med tiden kommer den säkerligen att differentiera sig mer... och förhoppningsvis innehålla fler underrubriker...

Lycka till Macs... Hoppas det går bra... tror det är många som håller tummarna så vi slipper "schackrandet" på tradera och det gyttriga med Blocket...

enapa
2009-08-19, 10:53
Funkar för mig med senaste Safari på MBP... Det är ingen plug-in som bråkar? No-script eller liknande till Safari?

kan va tabortreklambais på 99an som spökar iofs...

enapa
2009-08-19, 11:12
hmm... lite skummt att det blir så weird... ingen annan sida reagerar så på adblok, iofs så är ju inte direkt nån reklam å blokka där heller...

Frebrik
2009-08-19, 12:52
Funkar hur bra som helst här med FF och ABP, det måste vara du som har skräp i ledningarna... :)

slakker
2009-08-19, 14:46
muddafuggah, snyggt jobbat!

trodde inte den här skitveckan skulle föra nåt gott med sig men fel hade jag tydligen, en del roliga ofynd att garva åt också, rena julafton jue.

rymdeko
2009-08-19, 15:03
Vend.se såg kanonbra ut! Kul att kolla annonser igen!

vend
2009-08-19, 15:04
funkade fan sjukt dåligt i safari... går inte å kolla på anonserna.. blir en tom sida bara... hehe

tur att dom slipade på sidan en vecka extra... hihi..


Strular vend i safari? Berättar vad och var i så fall för den är utvecklad i Mac på just Safari och det funkar klockrent på de tre olika maskinerna den testkörts på.

/M

klangkraft
2009-08-19, 17:39
Kollade som hastigast på jobbet idag. XP med Explorer (okänd version) och layouten där var kraftigt uppfuckad. "De 50 senaste annonserna" låg ungefär två helt tomma skärmar ner.

Hemma på Opera 10 och Linux ser det dock bra ut!

Bobbski
2009-08-19, 17:49
Det ser kalasbra ut hos mig med Vista och Internet Explorer 8, fint jobbat Vend :)

Xana2
2009-08-20, 07:26
Chrome med 16:9 skärm är klockrent...
men en snabbtitt på jobbet med windows XP och Explorer 7 (???) ser helt miffo ut... samma resultat som klangkraft
(vi kanske jobbar på samma företag ???)
brandväggarnas förlovade land... hoppas nu bara att dom inte spärrar siten

uc.t
2009-08-20, 07:39
På mitt jobb ser det bra ut. XP o Explorer 7.

kirre777
2009-08-20, 08:10
Ingen RSS = tummen ner.

Nihad
2009-08-20, 08:58
tänkte precis skriva det, fixa rss! det är 2009 ff :-)

och iPhone-app!

amino
2009-08-20, 09:18
Funkar finfint i Opera 10 beta 3, Chrome 2.0.172.39 samt Internet Explorer 8 i Windows XP. :)

Några önskemål:

Jag skulle vilja ha annonsernas datum och klockslag i listan och jag skulle vilja ha det i formatet "2009-08-20 09:15". Det gör det mycket överskådligare.

Jag vill också ha bort bilderna från listorna. Man får inte ut något vettigt av de pluttebilderna ändå och annonserna tar för stor plats. Det blir för mycket scrollande.

drifter7508
2009-08-20, 09:23
Nejdå! Det är skitbra med thumbnails bilderna! =)

timothy
2009-08-20, 11:49
XP och IE7 ser bra ut här också.

klangkraft
2009-08-20, 13:07
IE version 6 under XP som inte funkar särskilt bra.

vend
2009-08-20, 17:32
Ok, IE6 har vi valt bort. Ska lägga upp en skylt som ber användaren uppgradera sin webbläsare.

Problemet är att om man ska anpassa till IE6 så får man lägga i runda slängar 21 dagar till på projektet. Det är ingen option när det dessutom är en så pass förlegad webbläsare på ett gammalt OS dessvärre. Hårda bud :) Men ska abslut lägga upp en rekommendation att uppgradera. Tackar för inputen.

segerfalk
2009-08-20, 19:51
Nejdå! Det är skitbra med thumbnails bilderna! =)

Att kunna välja bort bilder, a la blocket skulle vara optimalt!

segerfalk
2009-08-20, 19:56
Sen gillar jag funktionen som finns på dba.dk där man kan lägga publika bud och skriva meddelanden, men det kräver registrering.

vend
2009-08-20, 20:28
Att kunna välja bort bilder, a la blocket skulle vara optimalt!

Det finns många som vill ha möjlighet att välja bort bilderna. Med tiden kommer vend att kunna fås som RSS-flöde :) Men det dröjer en stund. Man kan ju inte få allt på en gång :D

smaragda
2009-08-21, 13:00
Mussec verkar bra. Snygg sajt och framförallt gratis.
Tackar!! Vi har fått mycket bra feedback på sidan men annonsörerna strömmar inte direkt in ännu men vi har fått ett riktigt bra besökstryck. Alla verkar hitta in förutom annonsörerna trots att annonserna syns bra i sökmotorer som google etc.
http://www.mussec.se/images/mussec_logo.png
Jag måste säga att vend. gjorde ett riktigt smart drag att kontakta alla annonsörer på vendolin. Att man inte vi tänkte på det först :). Lycka till!!

synthboy
2009-08-26, 09:34
Ok, IE6 har vi valt bort. Ska lägga upp en skylt som ber användaren uppgradera sin webbläsare.


Inte lätt att kunna uppgradera om man sitter på en dator på jobbet med låst programvara och vill kolla lite musikannonser på rasterna. Bättre lägga en rekommendationstext men sen låta användaren använda sajten på "egen risk".

Katzenjammer
2009-08-26, 10:20
Eftersom jag är en snål jävel vill jag ha möjligheten att sortera på pris för hitta fynden.

Imported Johannes
2009-08-26, 11:33
Jag vill ha möglichkeit att ändra i inlagd annons

sybariten
2009-08-26, 11:41
Finns möjlighet att söka efter alla annonser i ett visst län?
Om man är en förlorare som helt utan mål söker efter instrument i närheten helt enkelt.

Mangoo
2009-08-26, 15:43
Det går :)


Jag vill ha möglichkeit att ändra i inlagd annons

Vogel
2009-08-28, 15:58
Hej alla,
Eftersom represenanter för andra köp & sälj-sajter postar här i tråden dristar jag mig i all ödmjukhet till att påpeka att Musikermagasinets MM Online (http://www.mmonline.se) är uppe, och att vår köp & sälj-avdelning Musikmarknaden har byggts om från grunden och flyttats dit.

Tidigare i denna tråd efterlystes RSS-flöde och länsvis sökning. Dessa funktioner återfinns på Musikmarknaden. Dessutom kan man bevaka annonser via SMS, man får alltså ett SMS när det läggs in en ny annons som motsvarar ens sökkriterier. Man kan alltså ringa på en annons sekunder efter att den lagts in, även om man inte sitter vid datorn.

Vidare finns en funktion där alla kan lämna feedback på tjänsten, något jag vill uppmana er att göra! Spotta på oss eller hylla oss, vi vill veta!

Hoppas ingen betraktar detta som spam utan kan ta det som objektiv konsumentinformation, även om jag förstås i högsta grad är inblandad i MM Online. Jag säger inte att vi är bäst, bara att vi finns.

Hälsningar
/Henrik

Steve
2009-08-28, 16:56
Kul att MM utvecklad modern till mina köporgier :) Mycket har köpts innan Vendolin och liknande siters uppkomst via MM. Kommer någon ihåg synthmarknad 2000?

Ska kollas in! Tack för tipset.

synthetic
2009-08-28, 22:35
Kul att MM utvecklad modern till mina köporgier :) Mycket har köpts innan Vendolin och liknande siters uppkomst via MM. Kommer någon ihåg synthmarknad 2000?

Ska kollas in! Tack för tipset.

Japp, synthmarknad2000 var schysst.
S.Y.N.T.H.M.A.R.K.N.A.D 2-0-0-2 (http://hem.passagen.se/voccos/annons/index.htm)

Jag köpte min första digitalkamera på Bidlet.