handdator

Visa fullständig version : Dvd/mjukvara för att lära sig spela klaviatur?



McVicar
2009-07-20, 18:06
Yes. Några tips? :)

Tack på förhand!


(Startade en liknande tråd för ett tag sedan, men nu är det fler inblandade, så jag frågar igen efter något snarlikt)

Bobbski
2009-07-20, 18:21
eMedia Piano & Keyboard Method version 2 – Piano Lesson Software (http://www.emediamusic.com/pkm.html)
Jag har provat deras bas- och gitarrskolor och de är helt okej. Piano/keyboardversionen har jag dock bara tittat lite på men den verkar också givande så långt jag sett iaf :)
Finns på Applestore om du kör mac. JAM säljer också. Vet inte hur det funkar det där, funkar gör det på PC iaf, men jag vet inte om det är olika versioner till de två olika plattformerna eller om det är samma.

McVicar
2009-07-20, 21:45
Tackar!

drifter7508
2009-07-24, 18:33
eMedia Piano & Keyboard Method version 2 – Piano Lesson Software (http://www.emediamusic.com/pkm.html)
Jag har provat deras bas- och gitarrskolor och de är helt okej. Piano/keyboardversionen har jag dock bara tittat lite på men den verkar också givande så långt jag sett iaf :)
Finns på Applestore om du kör mac. JAM säljer också. Vet inte hur det funkar det där, funkar gör det på PC iaf, men jag vet inte om det är olika versioner till de två olika plattformerna eller om det är samma.

Testade demon och jag tycker nog att den var av riktigt usel kvalitet tyvärr.
Finns nog mycket bättre prylar tror jag =)

Annars är det ju bara att plinka på gehör och så vidare.
Kan ingen teori över huvud taget. Har lärt mig efter att lyssna & härma metoden.
Började som 10 åring och plankade Ramones låtar på gitarr. Sen föll allt annat på plats
efter det. Ingen aning om hur man tar ett "A-akord" på en klaviatur men musiken löser sig
ändå =)

Bobbski
2009-07-24, 18:39
Låtarna är ju förjävliga, typ kristna myssånger, men vafan, jag tyckte det var skapligt pedagogiskt iaf :)

MK Ultra
2009-07-27, 12:13
Kristna myssånger är inte att förakta, kanske inte ska vänta sig tysk electro :) på en sådan CD
Men den är bra även om jag inte har tålamod att lära mig begreppen och exakta fingersättning etc. tyvärr. Behöver någon som lär mig spela ackord och olika skalor bredvid mig. Men detta är vad man ska köpa om man vill introduceras till hur det fungerar.