Logga in

Visa fullständig version : Extern effekt med emu 1820?



odlarn
2008-03-15, 11:23
Sitter är och testar lite men får det inte att funka alls.

Vill kunna köra bandekot som send-effekt i Ableton. Har ett Emu 1820 vars mixer också är rätt pillig. Någon som gjort detta?

Sillen
2008-03-15, 17:14
Ska väl bara vara att skicka ut send bussen på rätt kanal till bandekot... sen kan man ta in det i live på en kanal med tex external instruments effekten om man vill. Ableton har ju ganska bra möjligheter för routing internt och externt.

RZ-1
2008-03-15, 20:13
har du i e-mu patch mix routat asio output-kanaler till rätt utgång och markerat motsvarande i abletons outputs-lista ska det gå att välja utgången i auxspårets output...

Sillen
2008-03-17, 20:55
Tack för detta... ni har gjort så jag koppla på ett ljudkort till så jag kan skicka in i live via send från mixern.... otroligt skoj.. kör agg.dev på macen så båda korten blir ett... Ni fick mig att tänka i nya banor.. Hela systemet blev modulärt lixom. En stereo ut till microQ. En till MS2000r, ett streo retur till mixern.. Master in och ut på mixern. Två sends till live från mixern... en ny värld öppnade sig.

odlarn
2008-03-17, 21:03
Oj, hade glömt att jag skrev detta,, problemet var inte i ableton, det är mixern till ljudkortet som är lite trilskig.
Tack för svar.

RZ-1
2008-03-19, 16:12
odlarn: har du fått det att funka?

odlarn
2008-03-19, 16:23
Har faktiskt inte hunnit pilla med det mer. Problemet är att jag hör allt som går in i ljukortet hela tiden. Vill ju kunna höja/sänka lyssningen, men det går säkert, har inte hunnit kolla mer bara.

RZ-1
2008-03-19, 18:40
Aha, men det ska man kunna göra antingen på de individuella "channel faders" eller "monitor-ratten" till hela lyssningen (om du har länkat "dock out 1/2" till "monitor" under outputs uppe till höger i fönstret)

Eller iofs, det beror ju förstås lite på hur man har routat i mixern... det går att stänga av asio direct monitoring också på nåt vänster.