handdator

Visa fullständig version : länka från vendolin till tradera?



sybariten
2008-02-23, 03:00
Är detta okej?

Alltså att lägga upp en vendolinannons om nåt dragspel, och sen så skriver man "om du vill bjuda på prylen, gå till den här auktionen...."

På blocket är det inte tillåtet och annonserna tas bort efter granskning. Man kan ta till lite fulknep för att komma runt det där, om man nu är sån att man inte känner världens sympati för blockets ägare.

Vendolin är väl fortfarande gratis, och frågan gäller mest om folk blir förgrömmade av att man hänvisar från ett annonsställe till ett annat.

Poängen med det hela är förstås att på vendolin å ena sidan har man alla sveriges studiorävar, på tradera å andra sidan har man ett smidigt sätt att få till riktig kontrollerad budgivning.

Imported Johannes
2008-02-23, 10:59
Om Vendolin bråkar är de dumma i huvudet.

Vendolin tjänar ju ingenting på att du köper "via" Vendolin, eller hur? Möjligen att de kan sno epostaddresser, men de får väl ändå inte spamma så vad skulle de tjäna på det?

Lägger du annonsen enbart på Tradera så tjänar ju Vendolin ingenting, annars kan de få reklamintäkter när folk tittar på din Vendolinannons, så de borde bara vara glada.

slakker
2008-02-23, 13:18
har gjort det ett par gånger förut utan klagomål, blocket suger så där skulle jag aldrig lagt ut nån annons iaf..

axeman
2008-02-23, 13:19
Jag satt precis och läste igenom villkoren och hittade inget som antydde att du inte skulle få länka till en extern sida som Tradera. Således borde det inte vara några problem, tycker jag.