handdator

Visa fullständig version : AnalogSolutions 808 Tonal Box



ygg
2007-12-25, 20:57
Någon som har testat den eller hört något om den?
Skulle va bra att veta lite mer innan man köper grisen i säcken.
Speciellt när den är så ful, vill man ju gärna att den skall vara bra!

Funderar även på ett midi kit därifrån.
Vem av fixarna här skulle kunna tänka sig att bygga ihop allt (box o midi)? :D
Givetvis mot betalning! Gärna i götet om möjligt.

Linkar en bild på eländet så kanske ni känner igen den...

Frebrik
2007-12-25, 21:09
Varken hört något om eller testat, men jag är skeptisk till lådor man hakar på för extra kontroller, ser tartigt ut och verkar opraktiskt. Jag antar att man måste in och grotta en del i 808:an för att rodda in alla kontroller, man vill nog se till att det går att backa moddarna.

Vad gäller MIDI så fundera på vad du vill uppnå med det, om det bara är synkronisering så skulle jag nog rekommendera en extern låda för det. Min gamla 808:a hade ett Kenton-kit i sig, funkade bra, vet inget om Analogue Solutions MIDI-kit dock.

ygg
2007-12-25, 22:21
Är ju väldigt okunnig när det gäller allt som är inne i apparaterna, tyvärr.

På bilden ser man att det kommer ut en platt data liknande sladd i mitten. Den skall väl in i 808an sen, frågan är om det går och koppla ur boxen lätt eller om det är ett fast bygge. Lär väl vara fast men ska inte ut o röjja med den ändå, så är den riktigt bra kan det funka för mig.

Hade det vart skönt och kunna tune'a tomsen lite mer, har ju rätt kasst pitch register.

DIN sync har jag så det blir över, men vill kunna göra patterns i Cubase. Så att kunna midi trigga ljuden är målet. Midi-kit köper jag så fort nån har lust att ta sig an det. Boxen vette fan tills jag hör lite positivt om den. Kom igen, berätta hur bra den är! Eller hur kass den är så man kan spara lite cash...

ygg
2007-12-27, 16:46
Deleta gärna den här meningslösa tråden för idén om boxen åkte i papperskorgen illa kvickt.

Tack för du fick mig på bättre tankar Frebrik!

Däremot MIDI kommer göras snarast någon vill åta sig detta.
Får PMa lite reparatörer och se om dom har lust.
Borde finnas en sticky med reparatörer förresten.

jgb
2007-12-27, 16:51
Ingen mening med att radera tråden, om någon annan blir nyfiken på samma sak så är det bra om det finns någon information.